Halo iedereen, Ik ben nu 32 weken zwanger en heb al een tijdje last van een pijnlijke rug wanneer ik rechtop zit, op een bureaustoel of keukenstoel bijvoorbeeld. Best lastig wanneer ik bijvoorbeeld mijn avondeten wil opeten. Ik probeer me telkens mooi recht te zetten zoals het hoort, maar eigenlijk maakt dat weinig verschil. Kussentjes achter mijn rug helpen ook niet. Ik voel dan ook soms ook een vervelende druk tegen mijn ribben, alsof er iets knelt. Het lijkt meer en meer voor te komen, en het pijnlijke gevoel word intenser naarmate ik verder ben in mijn zwangerschap. Het enige wat ik kan doen om verlichting te krijgen is op bed gaan liggen, op mijn zij. Dan trekt de pijn meestal goed weg. Het is ook de enige manier waarop ik nog kan gaan liggen, want op mijn rug liggen gaat ook al een tijdje niet meer, het is dan net alsof ik geen lucht meer krijg Zijn er nog vrouwen die last hebben van dit lastige rechtop zit-probleem ? Wat brengt voor jullie verlichting, hebben jullie tips ?
Ik herken het hoor. Overdag gaat het nog wel, maar vanaf eind vd middag tot 's avonds is het vreselijk. Zitten, hangen, rechtop, schuin. Niets is meer fijn. Zere ribben, zere rug. Alleen in bed liggen op m'n zij is nog fijn. Tips heb ik niet voor je, hoort er allemaal bij ben ik bang. De laatste loodjes. Succes
tipje van mijn fysio, kun je uit proberen. Ontspant in elk geval de onderrug. Je legt 2 tuinkussens op de grond, kussentje voor onder je hoofd erop. Daar ga je op liggen. Ik heb zo'n bal waar je op kunt zitten. Daar leg je je benen op. Je benen maken nu een hoek van 90 graden. Lekker ontspannen liggen, laat je rug naar beneden 'zakken'. Evt kun je een kleine beweging heen en weer maken met je benen. Misschien handig om zelf ook een afspraak met een goede bekkenfysio te maken. Je bekken kunnen namelijk ook klachten in de rug geven.