Tip: sommige gerechten bij sushirestaurant mogen wél!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Klavrtje4, 10 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Ik lees vaak dat het eten van sushi erg gemist wordt tijdens de zwangerschap. Vandaar mijn post, er zijn namelijk toch wat mogelijkheden om wel bepaalde sushi te blijven eten!

Ik ga nog steeds regelmatig naar een Japans restaurant bij ons in de stad. Niet zo'n all-you-can-eat tent, maar eentje die alles vers voor jou maakt. De chef weet dat ik zwanger ben en houdt daar heel goed rekening mee en zorgt dat er niks van mijn eten in contact komt met de rauwe vis. (Het is dus wel belangrijk wáár je naartoe gaat, hygiëne is nu extra belangrijk natuurlijk!)

En niet alles mag, maar... Er zijn daar best veel dingen die je wel mag eten: miso soep, tempura (jummie! Met garnalen of gemengde groenten), zeewiersalade, sushi met gebakken ei, sushi met zalmmousse en sesamzaadjes, sushi met surimi (is gekookt). En alle warme gerechten natuurlijk: noodlesoep, gebakken rijst, etc., mag natuurlijk ook (maar dat doe ik meestal niet). En als toetje groene-thee-ijs.

Soms heb ik gewoon enorm zin in de smaken en geuren van de sushibar, ik geniet daar echt heel erg van. De ingemaakte gember vind ik nu ineens ook echt heerlijk!

2. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    En vergeet de vegetarische sushi niet 😋😋😋

3. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Ja precies, Iertje81!

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik eet af en toe wel gewoon sushi.Maar alleen als ik weet dat ze met verse vis werken.

5. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.237
    1.891
    113
    Vrouw
    Je mag nog best veel wb sushi.. maar de hygiene id meeste restaurants vertrouw ik echt niet.
    Ik ga weleens naar de visboer en dan maak ik lekker zelf sushi. Soms MOET je gewoon sushi ;)

6. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik mis het maar ik kan ook wel die paar maandjes wachten.

7. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Of sushi met garnaal erin (ebi maki achtige) mag ook.
    En dan idd lekker de warme gerechten en salades en spiesjes!
    Zonde on 9 maanden te Laten staan!

8. Brie

Brie Actief lid

22 apr 2016
    136
    0
    0
    Hmmm. Raar.
    Mijn gynaecoloog zegt zelfs dat sushi super gezond is tijdens de zwangerschap, mits de vis vers is.
    Ik heb bij mijn eerste zwangerschap elke zondag-zonder uitzondering- dan ook lekker sushi naar binnen gewerkt. Wel altijd van een degelijk en proper restaurant.
    Nu zwanger van de tweede, verhuisd en hier is er geen goeie sushi-tent dus nu maak ik de sushi altijd zelf.
    Gewoon een goeie visboer zoeken.

Vooral voorverpakte (niet vers) en gerookte vissoorten (omdat deze vaak al voorverpakt zijn) zijn het probleem door de kans op listeria.
    Of ben ik nu mis?

Deel Deze Pagina