Geen Flixotide tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Daisyvdm, 9 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daisyvdm

Daisyvdm Actief lid

2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Hai Dames,

Ik gebruik normaal regelmatig ventolin en flixotide. Echter mag flixotide niet bij de zwangerschap. En door het weer heb ik gelijk weer last continu hoesten, veel groen slijm en benauwd. Normaal is dit zo over als ik flixotide neem. Hoestdrank en tijmolie e.d. helpen gewoon niet en volgens mijn huisarts is er niks anders. Behalve dat het hoesten gewoon zwaar vervelend is, doet mijn hele buik pijn en ben ik als de dood dat het een gevaar is voor mijn ongeboren kindje wat 10 weken. Zijn er dames die hier ervaring mee hebben en middelen gebruikte die wel hielpen?

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.573
    113
    Becotide mag wel , quvar is andere naam.
    Huisarts heeft met de longarts gebeld en dit kwam er uit.

Even overlmet je huisarts dis

3. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Je huisarts of longarts om een alternatief vragen. Qvar/beclometason mag inderdaad wel.

4. Daisyvdm

Daisyvdm Actief lid

2 nov 2014
    326
    23
    18
    Vrouw
    Dankjulliewel. Huisarts wil nog niks voorschrijven heb wel verhoogde ontstekingswaarden maar ze willen maandag afwachten omdat het een virus kan zijn. Verder is er geen vervanger geven ze aan maar zal dit maandag meenemen.

5. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Becotide mag wel inderdaad maar zonder is wel beter. Ik ben ook twee zwangerschappen doorgekomen met maar heel beperkt ventolin. alleen als ik echt een aanval had nam ik ventolin. Het duurde bij mij een week of drie voordat mijn lijf gewend was om zonder medicijnen te zitten. daarna ging het best goed.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dit wilde ik ook zeggen. Werk bij een huisarts en hij schreef dat laatst voor bij een patiente die zwanger is.

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    sinds ik bezig ben met zwanger worden gebruik ik beclometason, daarvoor flixotide

En juist als ik verkouden ben gebruik voor ik dat ik de beclometason inhaleer eerst de ventolin, zodat deze dieper in mijn longen komt en erger voorkomt. Was ook een advies van mijn longarts destijds. Raar dat hij dus geen alternatief voorschrijft.

8. Deke

Deke Actief lid

9 jan 2009
    252
    0
    0
    administratief bediende
    Oost-Vlaanderen
    In het begin van men zwangerschap heb ik van de longarts wel flixotide voorgeschreven gekregen. Hij zei dat het schadelijker is om ermee te stoppen dan het door te nemen. Risico op zuurstoftekort bij de baby. Ik zou gaan voor een tweede opinie. Succes!

Deel Deze Pagina