baby minder voelen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Tamaraatje, Nov 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tamaraatje

May 28, 2007
    48
    0
    0
    administratief medewerktster
    Voorhout
    Beste vk's,

Ik heb al gezocht op het onderwerp op dit forum maar wil het toch nog even vragen omdat mijn vraag toch een beetje afwijkt.

Ik ben 28 weken 2 dagen zwanger en het voelt alsof ik die kleine steeds minder voel bewegen. Ik voel haar nog wel een paar keer per dag maar ze trapt niet meer zo veel als bijvoorbeeld 2 weken geleden. Als ik rustig lig duurt het soms wel een half uur voordat ze zich heel eventjes meldt met 1 of 2 schopjes. Ook reageert ze niet meer echt op mijn handen en ook niet op die van mijn man terwijl ze in het begin meteen begon te schoppen als hij zijn hand op mijn buik legt. Ik maak me hier best wel zorgen over. Is dit terecht of is er niets aan de hand?

Ik heb ook de hele tijd last van een koude buik terwijl ik het elastiek van mijn broek over mijn buik getrokken heb, een buikband om heb en een shirt eroverheen. Zou dit er wat mee te maken hebben en is zo'n koude buik erg?

Alvast bedankt,

Tamara

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Tamara,

er zijn wel eens periodes in de zwangerschap dat het kindje een beetje rustiger is. Soms komt het door harde buiken (in die periode zit jij nu) waardoor je de baby minder kunt voelen, soms is het omdat de moeder drukker is dan normaal. Het aantal bewegingen kan dus wisselen als je het maar wel elke dag voelt. Of dit nu 10 of 50 keer is, maakt niet uit. Als het kindje maar binnen een uur reageert op prikkelingen net als op je buik wrijven en een beetje duwen als je op de bank relaxed bv. Vanaf 28 weken hoef je het kindje pas elke dag te voelen, maar de meeste vrouwen voelen het dan al lang elke dag. Het gebeurt dus zeker wel vaker dat er periodes zijn dat het rustiger is en dat is niet erg, maar je moet wel het idee hebben dat het reageert en aanwezig is gedurende de dag. Of in ieder geval 's avonds, want dat is meestal het moment dat je zelf rustiger bent en er meer op let.
    Het is dus hoogstwaarschijnlijk normaal, maar als je je zorgen blijft maken moet je echt even je vk bellen, die kan dan even luisteren voor je, want jij bent degene die het voelt, niet wij.

Groetjes Brigitte

Share This Page