Keelsiroop 4 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Vero0504, 5 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.996
    113
    Goedenacht dames,

Niet helemaal t goede draadje maar beetje met enige spoed naar een antwoord op zoek en hier is de meeste traffic.

Dochter hoest zich de blauwbagger tot aan spugen van slijm aan toe en heeft flink last van dr keel. Salbutamol en flixotide ook maar in gezet klinkt nu wat beter, nog niet goed overigens.

Ik heb alleen dennenknop honing siroop in huis, die is vanaf 6 jaar...shittem. Daro suikervrij is hier met veel gruwel de vuilbak in gegaan (was tegen over datum ook) en vergeten een ander te halen.

Honing moet ze ook niet, we tried.

De hoest wil ik niet remmen, die is functioneel alleen iets om dr keel te verzachten. Iemand tips?

Dan sprint oma (wij blijven even uit winkels etc.) morgenochtend naar de drogisterij voor ons.

Heb dr nu maar koude siroop gegeven, melk producten moet ze sowieso niet. Waterijsjes gaan de vriezer in, helpt ook bij amandelen knippen tenslotte.

We zitten nu maar tv te kijken in onze slaapkamer met een shitton aan kussens er achter. Scheelt al iets. Neusspoelingen heb ik achter de hand, haalt ook een prikkel weg.

2. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Een gesneden ui naast t bed is in ieder geval voor snachts echt prettig. Hier wordt t hoesten er altijd veel minder van.
    Qua hoestsiroop maak ik altijd zelf tijmsiroop. Tijm koken en daarna nachtje overheen afkoelen/intrekken (.heb je dus nu niet direct iets aan). Daarna weer aan de kook met suiker. Recept op internet te vinden.
    Misschien thee met honing? En anders een dropje zo af en toe?

Vero0504 vindt dit leuk.
  3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.996
    113
    Gaat morgen tijmsiroop maken, geloof ik wel lang houdbaar in een steriele pot.

Thee wil ze ook nooit, dat valt af. Ui zal ik ff pakken, kijken of dat beter gaat. Stom als baby vaak bij dr gebruikt maar nu al een jaar niks meer en dan denk je er niet aan...:|

spruitje80 vindt dit leuk.
  4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik maak de tijmsiroop en giet het dan heet in schone potjes met klik-klakdeksel (ik bewaar daar bijv. Van die kleine potjes van groente voor en kook die uit) tot bovenaan en dan op de kop zetten, dan trekt t vacuüm. Het potje dat in gebruik is blijft een paar weken goed in de koelkast (vanwege de suiker).

Vero0504 vindt dit leuk.
  5. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Noscapine zou ik halen. Dat helpt hier altijd goed. Vorige maand heeft m’n driejarige dat ook gebruikt.

6. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Naast de reeds gegeven tips: Heb je Dampo in huis? Haar voeten daarmee insmeren en dan sokken erover. Beterschap!

7. linkiepinkie

linkiepinkie Niet meer actief

Ik heb dit vorig jaar een periode met mijn dochter gehad. Niets hielp. Enige idd wat verlichtte was een ui naast dr bed. En iets met vicks of luuf onder dr voeten smeren en dan sokjes aan. Kun je even op googlen. Voeten worden dan super heet maar als ze eenmaal slaapt heeft ze daar geen last meer van. Het trekt het virus er dan uit ofzo

8. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Idd beginnen met een ui naast t bed en luid smeren op de borst, rug en voetzolen. Dat scheelt hier al veel en is vrij onschuldig.
    Kruidvat eigen merk siroop is t enige wat ze hier willen en binnen houden.
    En standaard PCM geven, zorgen dat je een spiegel opbouwt. Hoe minder pijn ze hebben hoe beter ze eten en drinken.
    Wellicht zijn ijsklontjes in t drinken nog leuk? Zo moet je er toch een beetje doorheen zien te komen vrees ik

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    lekker koude limonade en paracetamol.

Al die drankjes helpen maar minimaal

10. Zeebra

Zeebra Bekend lid

5 aug 2020
    975
    1.256
    93
    Vrouw
    Ts volgende keer even in juiste topic plaatsen ipv in lounge. Hier hoort alles wat niet in de overige topic hoort. Er is een topic voor kinderen nl. ☺️

Ps tijmsiroop verzacht de keel en vinden ze ook nog lekker. Beterschap!

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.996
    113
    Uiteindelijk op koude siroop, ibuprofen, 2 shots salbutamol, veel kussen en een tv met masha de beer op (afleiding) de nacht soort van doorgekomen.

Ui geprobeerd maar die moesten we weghalen, irriteerde dr slijmvliezen. Vaporub/luuf werd bij haar door de kinderarts eerder al afgeraden voorlopig (peuterastma).

Oma vanmorgen om 08:35 met een drop and go voor de deur met tijmsiroop eigen merk trekpleister en daro alle hoest junior (met drop-winegum-kersen smaak, in 1 flesje??? o_O).

Vandaag goed drinken, ook eten (das een meevaller) wel hoesten, klaagt niet meer over keelpijn (komt wel als ze in bed ligt dan voelt ze alles zonder afleiding) en maar zien hoe we de komende nacht doorkomen.

Jullie tips zijn in elk geval vandaag al 2 andere kanten uitgegaan. Neefje en een zoontje van een vriendin (andere kant van t land) zaten met exact dezelfde ellende begrepen we vandaag. Dus die zijn vanmorgen ook voorzien en gaan hopelijk een betere nacht tegemoet.

Deel Deze Pagina