mama hoeveel geld heeft mijn spaarrekening

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door edelweiss, 16 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Deze vraag stelt mijn kleuter de afgelopen week veel.

Wat moet ik er mee? Zouden jullie eerlijk zijn of zouden jullie net als mok de boot afhouden. Ik vind het eigenlijk niet echt nodig om het te vertellen. Ik zeg nu maar dat het iets meer Is als in zijn spaarpot. (daar zit nu 15 Euro in ofzo)

Want heeft een kind van 5 eraan om te weten hoeveel er op de rekening staat? Hij kan er toch niet bij ;)

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    O chips staat verkeerd laat hem verplaatsen

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik zou het niet vertellen straks vertellen ze het aan iedereen

4. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    hij wil weten wat er op zijn eigen spaarrekening staat of op die van jou?
    die van mij zou ik niet zeggen, die van hem..ligt eraan hoeveel erop staat en hoe erg hij met geld bezig is, die van mij zouden het zo weer vergeten

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou vragen waarom dat belangrijk is. Waarom hij dat wil weten en ook dat het nu niet belangrijk is wat erop staat. Zou er zelf niet aan moeten denken dat een van mijn kinderen mogelijk in de klas gaat verkondigen 'ik heb .... Euro op mijn spaarrekening'. Gewoon omdat ik dat totaal niet nodig vind.

6. imba 86

imba 86 Niet meer actief

Er staan centjes op voor als je groot bent, dat zou mijn antwoord zijn.

7. imba 86

imba 86 Niet meer actief

En komt de vraag hoeveel er op staat dan zou ik zeggen, nog niet genoeg :D

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Zo'n. Kindje heeft hij dus in zijn klas vandaar dat hij het wil weten want...... Heeft wel 5000 euro op zijn spaarrekening. Dat wil ik dus niet de hele school hoeft dat niet te weten

9. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    niet zeggen, die van mij weet niet eens dat hij een spaarrekening van 'ons' heeft, als hij strak groter is krijgt hij zelf wel een lopende met spaar.... maar de spaarrekening vanaf zijn geboorte hoeft hij niks van te weten! als hij straks 18 ofzo is en hij wil studeren/auto kopen/ uitzet voor huisje of wat zijn toekomst ook moge brengen dan kan hij geld mij bij aanvragen :)

Hij krijgt dus ook het gespaarde bedrag niet automatisch als hij 18 is ofzo, blijft in mijn beheer, en hij kan er dus wel mee doen wat hij wil, zolang ik het er mee eens ben whahaha, dus rijbewijs (mochten wij dat dan niet voor hem kunnen betalen) auto of voor de studie, je weet nooit wat de toekomst brengt.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Genoeg zou ik dan zeggen;)

11. Islah

Islah Niet meer actief

'Daar kom je later als je het nodig hebt wel achter' o.i.d. haha.

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Doe ik het toch goed met niet zeggen hihi

13. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Genoeg om je rijbewijs en studie van te betalen te weinig om een huis van te kopen ;)

Maar nee op die leeftijd zal ik het niet zeggen. Ze kennen toch het waarde van geld niet. 5000 euro zegt hun niks. Ik zal het pas zeggen als zoon gaat studeren of op zichzelf wil of een reis wil maken

14. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    nee niet zeggen. hier weten ze nog niet eens dat er een spaarrekening is. nu sparen wij ook niet maandelijks zoals de meesten misschien. alleen wat er in de spaarpot zit gaat op hun eigen spaarrekening

15. Miesee

Miesee Actief lid

5 apr 2010
    157
    0
    0
    Hier heeft dame een erg grote spaarrekening, door omstandigheden, maar totdat ze een jaar of 15 is hoeft ze dat niet te weten.
    Heeft ze ook niets aan want ze mag er toch niets mee kopen totdat ik vind dat ze verstandig genoeg is om er mee om te gaan ;)

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Gewoon, genoeg. Dat volstaat hier haha.
    Maar ik begrijp het wel. Hier ook een jongetje die continue moet zeggen dat ' papa wel 14 duizend euro heeft ' en hij zelf ' wel 4 spaarpotten vol'.
    Verder echt een superlief kind hoor, die van ons spelen er graag en veel mee, maar je weet wel wat voor ' soort' ouders hij heeft. Geld, status en dat vooral veel naar buiten brengen is erg belangrijk voor ze.
    Geeft niets, kan ik die van ons weer wat leren ;)

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Dat is ook zo. Natuurlijk hier zeg ik ook dat geld en status totaal niet belangrijk zijn.

Hier weet hij van de spaarrekening omdat hij eens in de 3 maanden zijn spaarpot leegt bij de bank

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat zou ik ook zeggen, en daar opvolgend, als je groot bent is het voor jou:)

19. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

Ik vind dat kinderen op die leeftijd er nog helemaal niet mee bezig horen te zijn. Nu ja wellicht met een spaarpotje maar een spaarrekening zou ze wat mij betreft niks aangaan dus zou er niets eens over vertellen tot ik vind dat ze verstandig genoeg zijn.

20. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hahaha, ja dit inderdaad.

Deel Deze Pagina