Deze vraag stelt mijn kleuter de afgelopen week veel. Wat moet ik er mee? Zouden jullie eerlijk zijn of zouden jullie net als mok de boot afhouden. Ik vind het eigenlijk niet echt nodig om het te vertellen. Ik zeg nu maar dat het iets meer Is als in zijn spaarpot. (daar zit nu 15 Euro in ofzo) Want heeft een kind van 5 eraan om te weten hoeveel er op de rekening staat? Hij kan er toch niet bij
hij wil weten wat er op zijn eigen spaarrekening staat of op die van jou? die van mij zou ik niet zeggen, die van hem..ligt eraan hoeveel erop staat en hoe erg hij met geld bezig is, die van mij zouden het zo weer vergeten
Ik zou vragen waarom dat belangrijk is. Waarom hij dat wil weten en ook dat het nu niet belangrijk is wat erop staat. Zou er zelf niet aan moeten denken dat een van mijn kinderen mogelijk in de klas gaat verkondigen 'ik heb .... Euro op mijn spaarrekening'. Gewoon omdat ik dat totaal niet nodig vind.
Zo'n. Kindje heeft hij dus in zijn klas vandaar dat hij het wil weten want...... Heeft wel 5000 euro op zijn spaarrekening. Dat wil ik dus niet de hele school hoeft dat niet te weten
niet zeggen, die van mij weet niet eens dat hij een spaarrekening van 'ons' heeft, als hij strak groter is krijgt hij zelf wel een lopende met spaar.... maar de spaarrekening vanaf zijn geboorte hoeft hij niks van te weten! als hij straks 18 ofzo is en hij wil studeren/auto kopen/ uitzet voor huisje of wat zijn toekomst ook moge brengen dan kan hij geld mij bij aanvragen Hij krijgt dus ook het gespaarde bedrag niet automatisch als hij 18 is ofzo, blijft in mijn beheer, en hij kan er dus wel mee doen wat hij wil, zolang ik het er mee eens ben whahaha, dus rijbewijs (mochten wij dat dan niet voor hem kunnen betalen) auto of voor de studie, je weet nooit wat de toekomst brengt.
Genoeg om je rijbewijs en studie van te betalen te weinig om een huis van te kopen Maar nee op die leeftijd zal ik het niet zeggen. Ze kennen toch het waarde van geld niet. 5000 euro zegt hun niks. Ik zal het pas zeggen als zoon gaat studeren of op zichzelf wil of een reis wil maken
nee niet zeggen. hier weten ze nog niet eens dat er een spaarrekening is. nu sparen wij ook niet maandelijks zoals de meesten misschien. alleen wat er in de spaarpot zit gaat op hun eigen spaarrekening
Hier heeft dame een erg grote spaarrekening, door omstandigheden, maar totdat ze een jaar of 15 is hoeft ze dat niet te weten. Heeft ze ook niets aan want ze mag er toch niets mee kopen totdat ik vind dat ze verstandig genoeg is om er mee om te gaan
Gewoon, genoeg. Dat volstaat hier haha. Maar ik begrijp het wel. Hier ook een jongetje die continue moet zeggen dat ' papa wel 14 duizend euro heeft ' en hij zelf ' wel 4 spaarpotten vol'. Verder echt een superlief kind hoor, die van ons spelen er graag en veel mee, maar je weet wel wat voor ' soort' ouders hij heeft. Geld, status en dat vooral veel naar buiten brengen is erg belangrijk voor ze. Geeft niets, kan ik die van ons weer wat leren
Dat is ook zo. Natuurlijk hier zeg ik ook dat geld en status totaal niet belangrijk zijn. Hier weet hij van de spaarrekening omdat hij eens in de 3 maanden zijn spaarpot leegt bij de bank
Ik vind dat kinderen op die leeftijd er nog helemaal niet mee bezig horen te zijn. Nu ja wellicht met een spaarpotje maar een spaarrekening zou ze wat mij betreft niks aangaan dus zou er niets eens over vertellen tot ik vind dat ze verstandig genoeg zijn.