Hoi hoi, Mijn dochtertje heeft nogal last van boertjes. Nu had ik eerst een dodie fles met de drie standenspeen. Vandaag heb ik een Difrax S gekocht met dental speen. Ze blijft last van boertjes houden, soms wel een stuk of 8 na de fles, verdeeld over 1,5 uur. Tegen de tijd dat het laatste boertje eruit is wilt ze weer een fles of krijgt ze de hik, vooral 's nachts. Eerder gaat ze niet slapen. Hebben jullie tips?? Alvast bedankt.
ik heb een aventfles. nu speen 2. gaat heel goed! mijn dochter boert juist weinig ben blij als ze een keer boert haha. zou t eens proberen....
Hier tommie tippee met speen nummer 1. Zelden een boertje na t eten of een hele harde (te grappig want wij doen m dat niet na) maar hij krijgt weinig lucht binnen met drinken.
Denk dat het ook een beetje van je kind afhangt. Ik had voor mijn eerste dochter de tommee tippee flessen nou het was echt 3x niks. Haar neus drukte tegen de speen, ze gaaf over met een boog en had ontzettende krampen. Daarna ben ik vrij snel de Dirfrax met s speen gaan gebruiken en ze had stukken minder last van kramp en alles. Let wel goed op dat het ventiel goed zit, dit kan ook problemen geven waardoor je kindje misschien zoveel gaat boeren.
Ja, ook ik denk dat dit per kind verschillend is. Ik had avent flessen gekocht (een heel pakket, echt heel dom!) en daar dronk Mira dus heel slecht uit.. Ook krampjes, overgeven, steeds na 2 slokjes stoppen.. Dus toen een Difrax fles gekocht met de s speen! Ze dronk ineens super goed.. Dus het is even uitproberen wat bij jou dochter past.
Dank jullie wel wat is de S speen? Een gewone speen maat S? Ik heb nu zo'n gedeukte speen erbij gekocht.Dental heet die geloof ik. En er zat een speen bij.....waarschijnlijk moet ik die dan gebruiken. Ik ga het gewoon uitproberen.
Ik heb veel verschillende kinderen de fles gegeven de laatste jaren en het verschilt inderdaad erg per kind. Ik heb alle flessen inmiddels ook voorbij zien komen... Van tommee tippee tot Avent en alles ertussenin. Ik wil borstvoeding proberen te geven en heb vooralsnog enkel de flesjes uit de verschillende babydozen staan: Avent en Chicco. Ik haal er voor de zekerheid een Difrax of dr. Brown bij. Dan heb ik een beetje keuze en kunnen we makkelijk over op een andere als het te vlug gaat of er veel boertjes/krampjes zijn.
Wij hadden een normale fles, aventfles en difrax in huis. Uiteindelijk is het Avent gebleven. Het is, zoals gezegd, echt even uitproberen wat het beste werkt voor jouw kindje
Voor mn zoon hadden we een hele set gekocht van Avent,ging meteen super. Had ik geluk aan want wist helemaal niet dat er ook ee mogelijkheid bestond dat hij er niet uit zou kunnen drinken! Kwam daar pas achter toen mn vriendin (had dezelfde set gelijktijdig gekocht) bevallen was vlak voor mij en haar zoontje dus totaal niet uit kon drinken. Bij dochter geen flessen gekocht maar alleen de flessen uit de babydozen in huis (chicco,avent en kruidvat huismerk en nuby) Avent was te groot,nuby ging te snel en de chicco ging goed (vanwege het kleine formaat speentje,ze heeft klein mondje). Toen die fles te klein werd (gaat tot 150ml) overgegaan op dr brown (vanwege de positieve verhalen hier) en die gaat prima! Heb nog getwijfeld over dofrax maar lees heel vaak dat ze snel kapot gaan en lekken enz.
Ik ben begonnen met de flesjes uit de dozen, volgens mij de chicco? Die met een tepelvormige speen, ziet er grappig uit hihi. HIeruit slurpte hij bergen lucht mee. Overgegaan op dr Brown, ook niet je-van-het. Bij ons zweren we bij de S flessen van Difrax en we zijn vandaag overgegaan op speenmaat M. Amper krampen en netjes een boertje. Maar ieder kind is ander en zal beter reageren op een ander flesje.
Ik ben tot nu toe erg te spreken over de difrax S. E.lise had gisterenavond heel de avond geslapen, en sliep om 12 uur weer door na het flesje. Normaal ligt ze dan zo'n anderhalf uur wakker van de boertjes. Vandaag nog maar een fles bijhalen, want 1 fles is een beetje weinig.
De eerste 3 maanden de dr Brown fles waar ik heel tevreden over was. Maar mijn zonnetje begon er steeds slechter uit te drinken. Gebruik nu de difrax fles met de speen van dr Brown. De standaard speen van difrax gaat hij kokhalzen.
Bij mij bevielen de Tommy Tippie / Nuby flesjes juist heel goed. Avent ook. Maar moet er wel bij zeggen dat mijn dochter een week of 11 was toen ze voor t eerst afgekolfde melk in een flesje kreeg. Dus dat zal wellicht ook verschil maken. Bij mn zoon had ik te lang gewacht, die pakte helemaal geen enkele fles.
Tip: Bij kruidvat de spenen passen ook op de difrax fles. En in een pakje zitten 2 spenen voor 1 euro ( zo uit me hoofd). Ze zijn precies het zelfde, ook in de maten van difrax.