Zeker wel Keet! Wij vonden Kate zo engels en bekakt, terwijl we een hollandse naam wilden. Club van relaxte moeders - Om een relaxte moeder te worden, zijn en te blijven. Dochter waarover oa geblogd wprdt heet ook Keet. Kun je eens doorlezen en bedenken hoe de naam bekt. Wij hebben er nog geen spijt van. Het was voor ons dé naam. Vooral in het begin grapjassen die denken leuk te zijn. "Oh ze hebben flink liggen keten en daarom heet ze zo."..
Wat leuk! een mama van een Keet . Ja ik ken haar, nou je kennen. ik volg haar ook ja. Heel leuk!! Sinds paar dagen zijn wij ook helemaal om hier. Ze is voor ons gewoon Keet, nu al
Een jaar geleden had ik gezegd: bouwkeet. Maar inmiddels ben ik dankzij Keet's vlog en de club van relaxte moeders helemaal gewend aan de naam. Mijn smaak is het nog steeds niet, maar ik vind het wel prima kunnen, en de oude associatie is compleet verdwenen.
Tja, voor het 'gewone volk' is Kate, Keet, we zijn in NL. Dingen als Nathan op zijn Engels of Nederlands vind ik een heel groot verschil in uitspraak maar het verschil in 'Engelse Kate' en 'Nederlandse Kate' is voor veel mensen niet te onderscheiden. En ik moet zeggen als ik mezelf voorstel aan Engelsen, dan spreek ik ook mijn eigen naam op zijn Hollands uit. Dan mogen die Engelsen er wel een Engelsere uitspraak van maken, maar ik ga niet mijn eigen naam aanpassen. Bijvoorbeeld als ik Laura zou heten zou ik niet aan Engelsen zeggen ik heet Lohwra Ik vind Kate omzetten naar Keet net zoiets als de naam Emily schrijven als Emmelie, hoort voor mijn gevoel niet. En dan nog met een boerse bijklank (keet/schuur). Of Ethan als Eet-Dan schrijven Maar Kate vind ik een erg leuke naam, hoor! Past leuk bij Floor ook. En als jullie Keet echt veel leuker vinden, gewoon doen.
Onze dochter gaat ook Kate heten. Mijn man vond Keet leuker, maar ik mocht gelukkig kiezen. Ik vind het gewoon mooier staan. En uitspraak gewoon op zijn Hollands.
Ikzelf ben meer voor engelse namen, maar waar ik vandaan kom is keetje of keetie een heel normale naam van vroeger uit en kom je nog redelijk vaak tegen in nieuwere generaties. Ik zou dus niet gek opkijken van keet. Kate stond bij ons op lijstje, maar bekt niet lekker zonder tweede naam in roepnaam in combi achternaam
Maar Keet is dus geen vernederlandsing van Kate, het is gewoon een Nederlandse afkorting die al honderden jaren gebruikt wordt. Dus dat laatste gaat niet op emmelie of djeeson vind ik ook niks nee. Juist omdat we in NL zijn snap ik sowieso al niet waarom mensen zo nodig Engelse (of Franse of Zweedse) namen moeten kiezen als ze verder geen banden met dat land hebben. Maar dat is dan weer mijn ding
Niet geweten! Ik ken niemand met een naam Keet vanuit (Oud)-Hollandse oorsprong. Keetje Tippel dan inderdaad toen iemand hier dat noemde, maar verder nog nooit van gehoord (woon in midden NL). Als ik op Meertens voornamen kijk komt Keet ook pas vanaf 2000 in NL voor. Keetje ook amper, dus dan zouden ze sowieso wel een naam in hun paspoort hebben staan waar het dan een afkorting van is o.i.d.
Die dubbele ee in Keet vind ik wel weer leuk bij de dubbele oo vAn Floor, maar Kate vind ik veel mooier.
Super leuke naam Keet. Staat ook in onze top 5 netzo als andere namen die je zelf noemt. Daar staat de naam van onze dochter ook nog eens bij. Zelfde smaak dus ☺
Ik vind Kate een hele mooie naam. Keet vond ik tot een paar weken geleden echt stom. Maar toch des te vaker ik hem hoor/zie dus te leuker ik hem vind worden. En bij floor een hele leuke match!
Ik zou zelf niet voor Keet gaan. Ben er toch teveel over in dubio. Aan de ene kant leuk en stoer andere kant inderdaad "bouwkeet"... Dan zou het voor mij dus een nee worden. Kate vind ik dan weer iets minder matchen met Floor. Kee vind ik wel erg leuk en zou ik zelf voor kunnen kiezen.
Al gedacht aan de rijmwoorden? Wij wilde nml voor Kate gaan maar ik zag er vanaf toen ik me bedacht dat het bv rijmt op zweet, dikke reet, scheet, spleet etc. Niet de leukste woorden. Makkelijke inkoppers met pesten. Prima als het op bloem of zee ofzo rijmt maar niet op dit soort woorden..