Uitkeringsfraude melden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Moniki, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Ik zou Uitkeringsfraude melden

1. Ja

2. Nee

3. Hangt er van af

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Zouden jullie het melden als je zeker zou weten dat er fraude wordt gepleegd m.b.t. een uitkering? In mijn geval gaat het om bijstandsfraude.

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ligt eraan heb je bewijs enwat voor fraude dan? je kan niet aan de buitenkant zien of iemand wat mankeert he

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ja!!! Ik haat dat:x

4. KimK

KimK Niet meer actief

Ligt er aan. Bijstand en wel zwart werken vind ik een no-go. Maar werken met WA-jong bijv kan gewoon.... Dus ligt aan situatie :)

5. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Sorry, het gaat om bijstandsfraude.... Zal hem even aanpassen....

6. Imensa

Imensa Niet meer actief

Nee. Ik wil me niet mengen in dat soort dingen. Ik denk dan altijd maar karma is a b*tch.

7. KimK

KimK Niet meer actief

Tja bijstand.... Dat vind ik wel gewoon echt misbruik als je daarnaast gewoon zwart werkt.... Het is het laatste vangnet niet een extraatje...

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    dat zal echt geheel aan de situatie liggen ;)

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Weet je heel zeker dat het om zwart werken gaat? Men moet tegenwoordig ook heel vaak gewoon vrijwilligerswerk doen, om toch de bijstand te blijven ontvangen....

10. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Precies mijn gedachten ;).

11. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Ik ga hier niet precies neerzetten wat voor bewijzen er zijn ivm privacy (hoop dat jullie dat begrijpen), maar de bewijzen zijn er wel. Nu de vraag of ik er iets mee zal doen of niet, vandaar dat ik me afvroeg wat jullie zouden doen, er even van uitgaande dat er voldoende bewijzen zijn.

Vind het lastig :(

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Dit!

13. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ik vind dat er van af hangt.

Hier ook eentje die bij ons de tuin heeft gedaan die in de ziektewet zit. Zit ook in de schuldsanering en kan amper rondkomen.

Hem melden zou ik nimmers nooit doen, hij zit met chronische rugklachten in de (WIA?), arbeidsongeschikt.

Laat hem toch een centje bijverdienen dan.

14. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    @purified het gaat hier om bijstand. Loon wordt idd deels contant uitbetaald e.d.

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Verlaag me niet tot dat niveau. Ken er genoeg die zogenaamd gescheiden zijn maar toch samen wonen of alleenstaande ouder zijn maar partner hebben ( en geen scharrel maar relatie van jaren en zelfs samen nog een kind krijgen en dus officieel geen recht hebben op bijstand)

Of zwart werken ( wat ik minder erg vind naast fultime baan waarbij belasting wordt afgedragen dan bijv afgekeurd in de wia zitten maar zwart (fultime) werken). Zit zelf in de wia omdat ik 80/100 ben afgekeurd maar kan ook echt nie werken. Kun je dit wel is de uitkering onterecht na mijn idee.
    Uiteindelijk geloof ik in karma. Boontje komt om zijn loontje

16. Precies dit.

17. Anjou

Anjou Niet meer actief

Sorry hoor maar niet kunnen werken door je rug? En dan wel de tuin bij iemand doen? Daar heb ik dus echt moeite mee. Dan kan je ook voor een baas wat werk doen

18. Paige

Paige Niet meer actief

Dit. :)

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, hoor, ik bemoei me niet met andermans zaken. Ik zou zeker geen melding maken. Ze komen zichzelf nog wel eens tegen.

20. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ik denk dat een keer iets in de tuin werken heel wat anders is dan iedere dag werken.

Hij zal zijn uitkering vast terecht hebben gekregen, dat trek ik niet in twijfel.

Deel Deze Pagina