iemand tip voor uitje met kind vlakbij station?

Discussion in 'De lounge' started by eef80, Jan 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eef80

eef80 Niet meer actief

Hi meiden
    Ik heb nog een treinkaartje voor vrij reizen in het weekend wat na dit weekend verloopt. Ik heb hem gekregen om met mijn zoontje van 3 (dol op treinen) op pad te gaan. Ik heb zelf alleen zware bekkeninstabiliteit en kan niet goed en ver lopen. Op zich ideaal gezien je op je zuignap zit in de trein :D maar zou er ook graag een doel hebben om naar toe te gaan.
    Hebben jullie misschien een idee? Iets wat leuk is voor de kleine knul?

Lang terug heb ik het ook eens gedaan met het idee om een broodje/patatje te eten op een station in een stationsrestauratie en dan weer terug. Ik ging naar rotterdam en kwam er daar achter dat ze alleen snelle happen verkopen waar je het staand kan eten. Smullers, staand etc. Een stationsrestauratie schijnt van het jaar nul te zijn, hihi.

2. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

May 20, 2008
    3,051
    1
    0
    In m'n huis
    Waar wil je heen? In Zutphen zit bij het station Ballorig, Mac Donalds en de Biosscoop!

Maar goed, ik weet niet waar je woont...

3. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    spoorwegmuseum?

4. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Spoorwegmuseum of Dick Bruna huis? (allebei in utrecht en bereikbaar met de trein / bus)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  6. eef80

eef80 Niet meer actief

Hi, bedankt voor de ideeën!
    Inderdaad niet zo handig dat ik niet zeg waar ik woon, hihi!
    Regio rotterdam.

Dank je wel voor het meedenken moonlight! Zutphen is alleen iets te ver weg voor mij.

Miniworld zou idd dichtbij zijn! Weet jij of dat dicht bij het station zit Chiggy of dirksmama?

Utrecht is op zich ook geen probleem Maar ik begreep van internet dat het spoorwegmuseum verder van het station af was dus dat je vanaf het station nog moest reizen. En dan het stuk lopen in het spoorwegmuseum ga ik niet redden. Het is wel een mooi doel voor mij om naar toe te werken!

Ik ga eens kijken naar dat miniworld!
    Bedankt!

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Zit superdicht bij het station, nog geen 5 minuutjes lopen vanaf Centraal!

8. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Er gaat een speciaal treintje vanaf utrecht centraal naar het spoorwegmuseum, die stopt in / bij het spoorwegmuseum, en anders gaat er een bus, die stopt ook vlakbij...
    Maar idd, dichtbij huis is nog makkelijker! ;)

9. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    2,600
    1,053
    113
    Hier
    het nijntje huis lijkt mij wel heel leuk. is iemand daar al geweest en is het wat voor een 2 jarige dame

10. SuusD

SuusD Fanatiek lid

Jan 8, 2013
    3,004
    3
    38
    dierentuin emmen ?
    zit ook dichtbij station

11. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    2,600
    1,053
    113
    Hier
    ik zie op de zie dat van 22 tot 25 jan het treintje niet rijdt!!!

12. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Ow, haha...
    Nou, vergeet mn tip (of ga met de bus van utrecht centraal :D )

13. Verox

Verox Niet meer actief

Schiphol? Vliegtuigen kijken?

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Railz miniworld zit zo dicht bij CS, daar kun je nog wel naar toe kruipen :), net voorbij het Groothandelsgebouw, waar heel heel vroeger de schaatsbaan was.

Maar als je al in de regio Rotterdam woont, dan is een uitstapje verderop natuurlijk misschien leuker. Spoorwegmuseum in Utrecht is leuk (maar wel duur, als is je uk van 3 natuurlijk nog gratis). Nadeel is dat dat best een eind lopen is vanaf de bushalte.

Als je kind de trein niet gewend is, dan is de treinreis op zich natuurlijk al een avontuur! In Utrecht heb je op het station en daar vlakbij in Hoog Caterijne natuurlijk ook zat plekken waar je lekker samen een frietje kunt eten. Of als je gewoon wilt blijven zitten, je kunt zonder overstap helemaal tot Groningen, Leeuwarden of Venlo komen!

15. mik25

mik25 VIP lid

Sep 12, 2007
    14,563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    schiphol! vliegtuigen kijken! te gek voor kleine kids.

16. Bri

Bri Niet meer actief

Bij het panoramarestaurant van schiphol heb je niet alleen uitzicht op de vliegtuigen, maar ook nog een (bescheiden) klimtoestel. Heeft je dochter ook nog echt wat te doen daar.
    't Is wel een 10-15 min lopen vanaf het station op Schiphol, weet niet of dat je gaat lukken?

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

+1 erg leuk

18. eef80

eef80 Niet meer actief

Echt super bedankt voor de reacties!
    Van géén idee naar meerdere opties! Echt fijn!

Miniworld is een hele goede, zeker als het zo dichtbij is.
    Schiphol vliegtuigen kijken vind ik ook echt een súper idee!!! Maar 10 tit 15 minuten is nu nog te lang voor mij, helaas!
    Ritje groningen ook een goede optie!
    Emmen dierenpark is ook echt geweldig. Kwam ik graag maar ik kan daar misschien qua afstand nog niet eens naar toe lopen, laat staan nog de dierentuin door.. :(

Maar morgen ga ik een klein jongetje in ieder geval blij maken!
    Dank jullie wel!!

19. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Veel plezier!

Share This Page