Vitaminesupplementen vóór en tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Seline, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seline

Seline Nieuw lid

2 feb 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

Mijn man en ik (ben bijna 37 jaar)hebben sinds een paar maanden een kinderwens. Mijn man vindt dat ik onnodig veel vitamine slik. Ik zit namelijk de laatste tijd toch wel te twijfelen over mijn dagelijkse inname van de onderstaande vitaminen:

- Nutricia, Nutrilon Zwangerschap & Borstvoeding Supplement 60 st

- (Hema) Vitamine C 1000 mg

- Probiotica Darmbalans

- Priorin (tegen haaruitval en dun haar)

Zijn de bovenstaande vitaminen schadelijk nu ik kinderwens heb?
    Zou ik het tijdens de zwangerschap ook kunnen slikken?

Alvast bedankt voor uw tijd en moeite!
    Groet,

2. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Teveel vitamines, plas je gewoon weer uit. Je kunt je afvragen of vit. C noodzakelijk is naast een volledig supplement.
    Die priorin zou ik zelf stoppen tijdens de zwangerschap.
    Probiotica heb je ook voor tijdens de zwangerschap, speciale met name voor het einde vd zwangerschap, van orthiflor ofo.

3. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik zou wel even de bijsluiters erbij pakken en opzoeken of je ze gewoon mag pakken tijdens zwangerschap. Er zijn genoeg vitaminepillen verkrijgbaar speciaal voor zwangeren/kinderwens.
    Foliumzuur is in elk geval erg belangrijk, en vitamine C ook, maar die zitten denk ikk allebei in de Nutrilon. Persoonlijk zou ik met de andere drie stoppen en eventueel zoeken naar een alternatief speciaal voor zwangeren.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb tot de test alleen foliumzuur geslikt. Vond het zonde van mn geld om dure vitamines te slikken.
    Slik nu Dagravit.
    Ik zou de Priorin en vit C even laten staan, of je moet last krijgen van je blaas in de zwangerschap.
    Probiotica zou ik een geschikte kopen voor in de zwangerschap.

5. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Dit geldt niet voor vitamine A, daar mag je als je zwanger bent niet teveel van hebben. Aangezien je een zwangerschapsvtamine slikt, zal daar een goede dosering in zitten maar misschien toch handig om te weten.

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.891
    113
    Noord-Holland
    Ik vind het wel redelijk veel ja. Volgens mij zou je aan de zwangerschapssupplementen genoeg moeten hebben, of alleen foliumzuur + vitamine D.
    De vit C zit al in de zwangerschapssupplementen; de andere twee ken ik niet maar je kunt beter in de bijsluiter checken of het mag.

7. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Die neemt ze toch ook helemaal niet?!

8. me83

me83 Niet meer actief

je hebt veel verschillende soorten vitaminen.. laat je adviseren bij de apotheek of drogist..ik slikte puur mama.. dat is te gebruiken voor tijdens en na je zwangerschap.. ook tijdens borstvoeding.. er bestaan nog soorten met visolie erin geloof ik..

ik zou wel bij 1 soort blijven die alles bevat wat je nodig hebt.. en gezond eten..

dikker haar krijg je al door zwanger te zijn.. dus die zou ik wel laten vervallen

succes

9. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik slik de totale zwangerschapsvitamen van de Kruidvat (ook toen ik nog niet zwanger was, kost maar 3,95) en van de DA de magnesium/calcium en nog iets erin voor kramp in de kuiten en magnesium inname verminderd de kans op miskramen.
    daarnaast gezond en gevarieerd eten en dan heb je verder niets nodig hoor!

10. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    veel te veel.
    alleen foliumzuur of de speciale zwangerschaps/mama vitamine`s met daarin extra foliumzuur gebruiken.

11. Seline

Seline Nieuw lid

2 feb 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de reacties.

Vanaf vandaag zal ik stoppen met Priorin, Vitamine C en probiotica.

Groet,
    Seline

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.211
    10.827
    113
    zoveel extra vit C zal niet nodig zijn, maar kan ook weinig kwaad denk ik - die andere twee zullen voor je zwangerschap niet nodig zijn, maar als jij je er prettig bij voelt en het idee hebt dat het helpt, en ze kunnen geen kwaad bij zwangerschap (check de bijsluiter en/of vraag je arts) dan zou ik t gewoon doen. Zwangerschap zelf is trouwens ook erg goed voor je haar en nagels - zolang je zwanger bent dan.

Slik zelf de Kruidvat vitaal zwanger vitamientjes, aangevuld met een visolie/lijnzaad/borageolie preparaat van de Tuinen (omega 3/6/9) en extra vitamine D omdat er in de Kruidvat pillen maar zo'n 6,7 microgram zit terwijl 10 mcg wordt aangeraden - gewoon van die Davitamon kinder vitamine D, 500 tabletjes van 2.5 mcg voor 15 euro ofzo, neem ik er meestal 2 van. (let op dat je niet A/D pakt!) Toen ik erg aan t kwakkelen was met verkoudheid heb ik trouwens wel wat extra vit C (500 mg) geslikt.

13. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik slikte voor de zwangerschap alleen foliumzuurtabletjes, in de eerste 11 weken davitamon puur mama zwangerschapsvitamines (met oa foliumzuur, vitamine D, en vit B en C, zonder het schadelijke vit A), en sinds een kleine week ben ik daarnaast visoliecapsules gaan slikken. Ik wilde eigenlijk davitamon puur mama met visolie, maar die schijnt tijdelijk niet leverbaar te zijn.

14. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    Niet alle vitamines plas je uit of breekt je lijf af als je te veel binnen krijgt. Ik heb een lange tijd te veel vit. B16 gehad. En dat hoopt zich op met ernstige gevolgen van minder goed zien tot zenuwuitval. Dit is maar een voorbeeld hoor. Ik zou het gewoon bij een multi voor zwangeren houden met extra foliumzuur + evt visolie. De rest haal je uit de dagelijkse voeding. VOor meer info neem anders contact op bij de apotheker of huisarts. Het is anders wanneer je loopt bij een internist / of gyn. die aangeeft dat je meer moet slikken.

15. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Gravitamon mag je bijvoorbeeld nemen voor zwanger-tijdens zwanger en bij borstvoeding. daar zit alles in wat je nodig hebt. Zou de rest de deur uit doen, niet nodig en erg goed kan het niet zijn.

Deel Deze Pagina