Hallo, Vanochtend heb ik mijn urine ingeleverd bij de huisarts (op aanraden van mijn verloskundige). Ze gaan dit testen op blaasontsteking. Heb opzich niet echt klachten alleen moet wel enorm vaak (lees bijna iedere 5 minuten) naar het toilet en er komt eigenlijk niks. Maar nou vraag ik mij af wat er gebeurt als ik wel blaasontsteking heb, aangezien ik morgen al 39 weken zwanger ben. Ga liever geen antibiotica slikken nu ivm de baby in mijn buik dus vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft?
Als het nodig is zou ik gewoon antibiotica slikken, die is verder niet schadelijk voor je kindje. Lijkt me niet fijn dat het straks doorslaat naar een nierbekkenontsteking en dat je hier bijv mee komt te zitten in je kraamtijd omdat je geen antibiotica wilde. Wellicht valt het mee en krijg je het advies om vooral veel te drinken.
Hier iemand die vanaf het moment dat ze zwanger is bijna gelijk een blaasontsteking heeft... ik slik gewoon de antibiotica... ze houden er rekening mee dat je zwanger bent en geven je geen ab die je niet mag hebben tijdens de zwangerschap verder probeer ik zoveel mogelijk vocht binnen te krijgen.
Misschien kun je in overleg met je verloskundige D-Mannose gebruiken. Dit is op natuurbasis en bij heeft het me zelfs van een gronische blaasontsteking afgeholpen. Beterschap!