Hoi Ik ben 10 weken geleden bevallen van mn zoontje door middel van een keizersnede, En ben nu waarschijnlijk weer zwanger.. Dit was niet de bedoeling, omdat we weten dat er risico's aanzitten omdat de wond nog niet goed genezen is.. Maar wil het liever niet laten weg halen omdat de baby wel erg gewenst is.. kunnen jullie me vertellen welke risico's ik nu loop.. en wat het verstandigst is? alvast bedankt groetjes Charissa
Hoi Charissa, dat is inderdaad niet heel handig (wel fijn dat je een kindje krijgt natuurlijk, maar handig is anders). Mijn advies zou zijn om het de komende weken rustig aan te doen en op je werk op tijd aan te geven dat je weer zwanger bent en waarschijnlijk al snel zult merken dat je niet alles kunt doen. Veel rusten en weinig intensieve dingen doen zou ik zegen. Niet overdreven zwaar tillen, sporten etc. Verder kun je vrij weinig doen. Je lichaam gaat de zwangerschap weer aan en dit zul je al snel voelen. Het risico inderdaad met vlak na een keizersnede weer zwanger zijn is grote rek op het litteken dat nog niet helemaal optimaal sterk is. Normaal wordt geadviseerd een jaar te wachten. Maar bel gewoon de vk (of gyn) op, leg het uit en je zult goed in de gaten worden gehouden. Meer kun je niet doen. Luister naar je lichaam en ga absoluut niet over je grenzen. Groetjes Brigitte