keizersnede 1ste mogelijk risico 2de bevalling

Discussie in 'Gezondheid' gestart door toetie, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    Wij zijn gisteren bij de gyn geweest.
    Wij hebben hier besproken aangezien de kans klein is maar aanwezig dat mocht er tijdens de volgende bevalling scheuring van het litteken ontstaan of ze dan tegelijk mij willen steriliseren.
    Aangezien je toch open ligt dan.
    Bij ons heeft het lang en met veel moeite gekost om zwanger te worden van de 2de (2,5 jaar).
    Ik een eileider mis wegens een bbz.
    En verklevingen heb in mijn onderbuik.
    Vond ik dit voor ons een schappelijke redenatie want mocht het gebeuren zou ik dat risico niet nog eens willen lopen.
    Wij denken klaar te zijn na deze kleine maar zijn nog jong 23 en 25/26 bij de bevalling dus denken nu wie weet over 5 a 10 jaar.

Hoe denken jullie daar over?

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dat risico van het scheuren van je litteken valt wel mee hoor. Je hebt er 3% kans op. Dat is de reden dat je in het ziekenhuis moet bevallen.
    De reden dat ze het vertellen, is omdat er een kans is, ook al is ie heel klein. Ze moeten het vertellen.

Hier de 3de keizersnede op de planning en nergens last van hoor!

3. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    de gyn had het over 1% kans
    ik weet dat de kans klein is maar mij gaat het er meer om 'mocht' het wel gebeuren is de kans bij een daarna nog volgende zwangerschap natuurlijk groter en aangezien wij eigenlijk zo iets hebben de kans is super klein dat er hierna nog een volgende komt 'mocht' het wel gebeuren kunnen ze net zo goed tegelijk een sterilisatie doen.
    mocht het niet gebeuren ga ik na de borstvoeding periode gewoon aan de prikpil

4. Mammavanbijna4

19 apr 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg in okt mijn 4de keizersnede.
    Bij mij hadden ze na de 3de ook gezegd dat ik geen 4de meer mocht en of ik me niet gelijk wou laten steriliseren.
    Heb dat toendertijd niet gedaan omdat ik toen 27 was en ik dat te definitief vond.Ik wou altijd graag 4 kindjes hebben maar wou nog lang wachten en ben toch onverwachts zwanger geraakt nu.
    Ze hebben gezegd dat er risico is op scheuren van de baarmoeder maar tot nu toe gaat het goed.
    Ik zal na deze zwangerschap mij wel laten steriliseren omdat ik nu voor 100 procent zeken weer dat ik geen Kinderen meer wil na deze zwangerschap.

5. mamadeliefste

mamadeliefste Niet meer actief

Hier vorige maand 3e ks gehad. En vorige week op na-controle bij gyn gaf ze aan dat een 4e ks hier nog kan gezien hoe het er bij mij uitzag omdat ik niet met 100% zeg dat hier geen kindje meer bij komt.
    Max 4 ks doen ze in mijn ziekenhuis per persoon maar wel kijkend naar de persoon en de vorige ks en herstel.
    Natuurlijk komen er wel steeds risico's bij maar bij vorige drie geen complicaties.

Ik zou zelf nog niet meteen voor het definitieve van steriliseren gaan zijn genoeg andere anti conceptie mogelijkheden.

6. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Mijn gyn gaf ook aan dat de kans op scheuren heel klein is. Er is eerder een dreiging, maar dan gaan ze meteen over op keizersnede. De kans dat er complicaties optreden is minder dan 1%. Althans volgens mijn gyn.

Hier is overigens helemaal niet gesproken over sterilisatie.

De gyn gaf wel aan dat alle ziekenhuizen een ander protocol hebben wat betreft een tweede zwangerschap na ks.

En hoe vaak je lichaam een ks aan kan heeft idd met herstel en complicaties te maken. In Amerika hoor je soms dat vrouwen 5 of 6 keizersnedes ondergaan. Hier in NL wordt een max van 3 geadviseerd.

7. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    Er word bij mij geen sterilisatie gedaan alleen mocht de keizersnee scheuren tijdens de bevalling.
    anders word het gewoon de prikpil als de borstvoeding periode over is

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Het schijnt dus dat dit advies al weer verjaard is. Wij hebben het gevraagd, omdat als het echt maar 3x kan, ik wil dat mijn man zich laat steriliseren.
    Maar de gyn gaf aan dat het echt afhangt van het herstel van het litteken.
    Bij mijn 2de keizersnee had ik 0% verklevingen en konden ze haast niet zien dat ik eerder een ks heb gehad.

Maar goed, dat is waarschijnlijk ook nog per ziekenhuis verschillend.

9. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik zat jammer genoeg al verkleefd met mijn baarmoeder aan mijn buikwand en mijn eileider zat over mijn baarmoeder heen heen verkleefd deze is intussen losgemaakt ook intussen mijn enige overige eileider.

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Aah da's minder :(

Deel Deze Pagina