Keizersnede, baby tillen

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Dobbelsteen, 17 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dobbelsteen

Dobbelsteen Actief lid

1 jan 2016
    123
    11
    18
    Hallo,
    Ik ben ruim 3 weken geleden bevallen van mijn zoontje. De bevalling is uiteindelijk uitgelopen op een keizersnede. Ik mag dus nu niet teveel tillen etc.
    Mijn zoontje heeft na iedere voeding veel last van hikken en spugen. Ik heb al een speciale fles gekocht en speciale voeding. Daarnaast houd ik hem na iedere voeding minimaal een half uur omloog. Ik merk dat dit laatste zorgt voor meer pijn in mijn buik bij de wond. Ik vroeg me af of jullie tips hebben om mijn zoontje gped rechtop te hebben zonder dat ik hem hoef te tillen? Ik zet hem nu wel eens tegen wat kussens aan als ik echt veel pijn heb, maar ik weet niet of dat wel goed is, zeker omdat hij pas 3 weken oud is.
    Alvast bedankt.
    Groet van Dobbelsteen.

2. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Ja vervelend is dat he dat je met zulke dingen (veel) last hebt. Als je hem gewoon tegen je aan houdt is hij ook rechtop. Of in een draagdoek misschien? Dan komt er niet veel gewicht op je buik.
    Drinkt hij de fles wel rustig leeg en stop je tussendoor even om hem te laten boeren? Hikken is voor een kleine baby niet zo vervelend als voor ons volwassenen. Dat doen ze heel veel als ze klein zijn nog.
    Maar spugen is vervelender! Ook kan je hem in een wipstoeltje leggen zodat hij met zijn hoofdje wat omhoog ligt. Of een kussen in de box waar hij dan met zijn hoofd op ligt.
    Succes met je herstellen!

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wippertje lijkt mij de beste optie.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier legde ik hem in het wipstoeltje of anders schuin tegen het voedingskussen aan, ik moest na het voeden ook altijd nog kolven en zoontje had reflux, dus was hier vaak ook even behelpen.
    Als ik ergens anders was legde ik hem vaak even in de maxi cosi.

5. Dobbelsteen

Dobbelsteen Actief lid

1 jan 2016
    123
    11
    18
    Bedankt voor jullie reacties!
    Een draagdoek mag ik nu nog niet maar lijkt me voor de tijd erna ideaal. We gaan nu even kijken of het wipstoeltje werkt!

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Hoezo mag je een draagdoek nog niet? Mijn dochter kwam 10 dagen na de spoedkeizersnede thuis en het heeft niet lang geduurd voordat ik haar veel in de draagdoek had. Ik voelde het echt wel aan de wond maar zij had mij zo erg nodig. Ik heb toen nooit het advies gekregen dat een draagdoek niet mocht ;).

7. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Op zich mag je je baby gewoon tillen is mij verteld na me keizersnee zo zwaar is de baby nu nog niet en ja het doet wel zeer maar goed daar hou je nog wel eventjes last van denk ik

8. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.341
    8.344
    113
    Amsterdam
    Hier ook keizersnede gehad, je mag gewoon een draagdoek/zak gebruiken hoor. En klinkt misschien wat hard maar als je nu geen dingen doet omdat de wond wat trekt of je in dat gebied wat last krijgt zal je herstel alleen maar langer gaan duren.
    Je kan bijv ook je knieën optrekken en de kleine tegen je benen aanzetten of languit in bed liggen en Voedingskussens neerleggen op jouw en kleine er dan in zetten zodat ze tegen de rand aan kan zitten, of tegen je aan/naast je op de bank en dan je arm om haar heen.

9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Kun je niet samen op de bank gaan zitten? En dan over je schouder heen? Dan hoef je bijna niet te tillen

10. Dobbelsteen

Dobbelsteen Actief lid

1 jan 2016
    123
    11
    18
    Wat raar, mijn kraamverzorgster zei me dat ik zeker twee maanden geen draagdoek mag! Ik heb deze week nacontrole bij het ziekenhuis, dan vraag ik het daar nog eens na. Over mijn schouder, tegen mijn benen aan en voedingskussen gaan allemaal steeds beter zonder dat ik echt last heb. Bedankt voor het meedenken!

11. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ik denk dat een draagdoek wel mag, maar dat je moet kijken of je t prettig vind voelen (of naja of je de pijn niet te veel vind). Ik vond dat echt niet prettig, mijn 4705kg (geboortegewicht wat ie na 1 week weer terug had) zware zoontje drukte erg op mijn buik waardoor er druk kwam te staan op de wond. Fijn dat je andere manieren hebt kunnen vinden:)

12. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Draagdoek mag gewoon, hier ook al in de tweede week na de keizersnede in huis gehaald. Vraag anders een draagdoekconsulent om uitleg, die weten dat echt wel.

13. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Vervelend dat je zoveel last heb! Ik deed eigenlijk na 2 weken alles weer. Autorijden en kinderwagen erin tillen enzo, huishouden ook weer.
    Heb je geen wipstoeltje waar je hem in kan zetten?

14. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Hier doet het ook nog zeer om dingen te tillen. Mijn zoontje wil ook graag gedragen worden, maar ik krijg dan ook steken in de wond.
    Boertjes laten doe ik dus ook niet door hem over mijn schouder te leggen, maar zittend op m'n schoot, waar ik z'n hoofdje ondersteun en hem heen en weer wieg. Dat werkt voor mij wel goed, maar ik snap dat wanneer je hem een half uur rechtop wilt houden dat misschien geen oplossing is.

Deel Deze Pagina