keizersnede buik

Discussion in 'Kraamtijd' started by aylins, Feb 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aylins

aylins Actief lid

Jan 5, 2009
    262
    0
    0
    Dag dames,

Is er nou werkelijk een verschil tussen een keizersnede buik en een normale bevalling buik?
    Ik vindt mijn buik flubberig en echt alsof er een kwab zit op mijn onderbuik?!
    De kraamhulp en verloskundige zeggen dat het bij trekt, het zou ook de baarmoeder zijn maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Ik ben benieuwd!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja die kwab had ik bij mn gewone bevallingen niet. Na mn eerste keizersnede (3de kind) was die kwab wel heel lelijk, ook met kleding enzo lastig. Nu na mn 2de keizersnede (4de kind) heb ik het idee dat ze het allemaal wat netter hebben gehecht ed. Ben ook wel wat meer afgevallen maar die kwab is zeker minder nu.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,186
    35,866
    113
    Ik heb 3 keizersnedes gehad, maar nooit een kwab, dus ik denk dat het gewoon per persoon verschilt.

4. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

Dec 11, 2014
    1,158
    442
    83
    Female
    Ik heb ook geen kwab..

5. LaRambla

LaRambla Actief lid

Jan 15, 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Hier ook niet.. Ben wel erg gespierd (normaal gesproken hahaha) en jong (23) maar was toch dik 20 kg aangekomen!

6. adi

adi Niet meer actief

Ik heb een reuzebuik gehad en het duurde best lang totdat de buikspieren weer goed hun werk konden doen. Maar na ong 1 jaar had ik mijn platte buik weer. Bij mij zijn eigenlijk geen zwangerschapssporen op de buik zichtbaar, behalve de dunne litteken.

Het grote verschil tussen gewone bevalling en ks is natuurlijk dat bij ks je buikspieren worden doorgesneden. En het duurt lang voordat deze weer genezen.

7. beautevil

beautevil Fanatiek lid

Dec 23, 2011
    2,156
    1
    38
    in het oosten !!
    eerst wel een kwab, nu niet meer :)

8. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

Jun 9, 2014
    1,312
    1,192
    113
    Drie vaginale bevallingen hier, en wel een kwab:D:cool:
    Noem het mijn babynestje:$
    Denk dat het per persoon is?!?

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Twee keizersnedes gehad, maar geen kwab gezien. Beide keren ook mooi gehecht.

10. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

ik herken de kwab. buik spieren worden hier juist niet door gesneden maar aan de kant getrokken. het trekt bij. al blijf mijn vel op mijn kz litteke hangen waardoor vel heb zitten waar ik het eerder niet had.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,186
    35,866
    113
    Volgens mij snijden ze je buikspieren niet door, maar leggen ze deze aan de kant.

https://www.radboudumc.nl/Informatiefolders/2793-Keizersnede-i.pdf

12. Maris22

Maris22 VIP lid

Aug 7, 2007
    5,402
    2
    38
    Female
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Hier 3x een ks gehad en nu bijna 11 maanden later(na de laatste ks) is alles weer een beetje 'normaal'
    Geen kwab,een klein beetje uitgerekte huid,maar is te overzien ;)

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Keizersnede | GezondheidsNet

In sommige ziekenhuizen snijden ze wel degelijk de buikspieren door!
    Zowel bij beide keizersnedes van mijn zusje als bij de twee keizersnedes van mij gebeurd.
    Helaas zou ik zeggen. Want mijn zusje kreeg na de tweede keer erge rugklachten en is toen naar de fysio geweest. Ze kon ook niet meer op haar buik slapen, want dan werd de rugpijn ondraaglijk. Fysio zei toen dat dit kwam door het 2x doorsnijden van de buikspieren. En de kans is dan klein dat het weer aan elkaar groeit of het duurt ontzettend lang. Mijn zusje mag niet meer op haar buik slapen.
    Ook ik kan maar even op mijn buik liggen. Als ik dat te lang doe, krijg ik ook rugpijn. Irritant, want ik ben juist een buikslaper.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dit dus, het is hier ook geen kwestie van veel aankomen etc, het is gewoon huid wat boven het litteken blijft hangen als het ware omdat het niet meer 1 geheel is. Zonder litteken zou het gewoon wat beter verdeeld zijn en zou er ook geen kwab zijn.

15. QueenC

QueenC Fanatiek lid

Jan 16, 2015
    1,246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar...dus dat komt misschien door het doorsnijden van de spieren? Gewoon nooit geweten.
    Ik heb chronische rugpijn vandaar nooit over nagedacht .... Het was allemaal weer veel erger geworden na de kzsnde... Nu weet ik waarom

16. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,186
    35,866
    113
    Oh, dat zou wel mijn rugpijn kunnen verklaren ja, na 3 ks. Op mijn buik liggen lukt wel, maar ik heb wel altijd rugpijn. Dat kan dus daardoor komen? Hoe kom ik erachter of ze doorgesneden zijn?

17. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

Feb 19, 2014
    815
    59
    28
    Female
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Ik heb ook een kz gehad. En mijn buik is aardig wat bijgetrokken vergeleken met vorig week. Ik denk dat het gewoon tijd nodig heeft om te herstellen.

18. typje

typje Fanatiek lid

Dec 14, 2009
    2,683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Ik heb 4 jaar geleden een sectio gehad en geef het de tijd. Verwacht niet dat alles direct strak is en word. Je huid is verrekt. Ze zeggen niets voor niets 9 mnd zwangerem en 9 mnd ontzwangeren. Hier is de blubberbuik weg maar de straie staan ;)

19. frummelk

frummelk Fanatiek lid

Oct 2, 2012
    2,309
    0
    36
    in het midden...
    Ik heb ook een kwab. Volgens de vk is dat litteken weefsel. Bij de derde kz ga ik vragen of ze daar iets mee willen doen. Dat schijnt te kunnen. ....

20. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Hier ook een keizersnede gehad. Maar geen kwab, ook niet gehad.

Share This Page