strippen, ervaringen gezocht

Discussie in 'De bevalling' gestart door Beckje, 29 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    Morgen word ik gestript.
    Ik weet dat er 3 dingen kunnen gebeuren: er gebeurd niets, de bevalling komt op gang of het rommelt alleen maar meer en dat was het...
    Zijn wel paar dingen die me nog bezig houden...:
    Als het effect heeft, hoelang duurt dat dan? Gebeurd dat vrijwel meteen :(
    Doet het eigenlijk zeer en hoe groot is de kans dat het zo gaat lukken?
    Vind het best wel spannend.

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik ben de eerste keer met 38.6 gestript. Toen heeft het niets gedaan. Daarna met 39.6 gestript en de dag daarna (40weken) bevallen. Smiddags rond half 3 gestript en ongeveer een uur later voelde ik wat krampen. Dat is heel de tijd zo door gegaan, tot ik savonds laat zeker wist dat het weeen waren. Smorgens on half 5 nr het ziekenhuus gegaan en smiddags om 15.00 ben ik toen eindelijk bevallen ;)

3. EnBee

EnBee Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.147
    9
    38
    Bij de eerste gestript met 39.4 en voelde gelijk dat 't begonnen was. Heb vlak daarvoor wel een half uurtje aan de ctg gelegen en daarop waren al elke 5 minuten harde buiken te zien (maar ik voelde ze niet/amper). Begon met lichte krampjes die steeds heftiger werden en 12u later was ze geboren. Bij baby 2 gestript terwijl 't al begonnen was, vk zei dat de vliezen sowieso al los waren en bmm verweekt (of zoiets?). Maar, na het strippen begonnen wel wat "heftigere" weeën. 3u later is hij geboren. Hier dus alleen maar positieve ervaringen.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    bij de eerste ben ik 3-4x gestript zonder resultaat. maar vooral de 1e keer had ik nog geen ontsluiting. ze heeft de boel toen een beetje "geprikkeld" in de hoop dat het wat zou gaan verweken en ik de volgende keer wel gestript kon worden. dit was het geval. had toen een vingertopje ontsluiting. het was niet pijnlijk, wel een vervelend gevoel. en een beetje genant als je daar met je benen wijd ligt en er zit iemand in je te wroeten en te duwen:)
    voor mn gevoel zat ze er met haar hele arm in. voelde me net zo'n koe die opgevoeld werd. bij mij gaf het alleen wat krampen en wat bloedverlies. bij de 4e keer kreeg ik s'nachts wel weeen maar of dat van het strippen kwam:)?? ik was toen 42 weken dus grote kans dat het vanzelf op gang is gekomen.
    bij de 2e was ik 40 weken. vlos gaf het weinig kans. eind van de ochtend gestript, moest wel even op mn ademhaling letten. was gevoelig maar prima te doen. denk maar zo, die bevalling is 10x erger:D
    smiddags begon het te rommelen. s'avonds werd het regelmatig. vlos gebeld omdat ik twijfelde. en tja, als je twijfeld dan zeggen ze dat je geen echte weeen hebt he. wel dus. ik had al 3 cm en 2 uur later was ze er.

5. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Gestript met 38 weken, deed geen pijn en ik dacht nou als het zo zacht gaat zal het wel niks gaan doen.

Meteen toen ik de kamer van de gynaecoloog uitliep kreeg ik al een menstruatiepijn... Gaan shoppen, en rond een uur of vier half vijf voelde ik dat het echte weeën werden en savonds om kwart voor negen bevallen.

6. rose87

rose87 Lid

23 aug 2009
    64
    0
    0
    azie
    Ik ben afgelopen donderdag gestript. En eigenlijk had ik het idee dat er ook niks zou gebeuren omdat je dat echt veel leest.
    Beetje op internet zitten zoeken daar stond ook op ananas eten tonic en bitter Lemon. Dus dat heb ik vrijdag allemaal gegeten en om 1 uur Snachts. Kreeg ik weeën. Zaterdag ochtend 9:35 geboren :)

7. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

De eerste keer strippen deed niks bij mij.
    De tweede keer wel. Drie uur na het strippen begonnen de weeën.
    Het strippen zelf is niet prettig, maar ik had het veel pijnlijker verwacht. Na het strippen was het wel erg gevoelig van binnen, waardoor ik de weeën niet gelijk herkende. Ik dacht dat het gewoon pijnlijk was door het strippen.

8. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Ik ben om 5 uur gestript, om 11 uur begonnen de voorween en om 20:54 de volgende dag is mijn zoon geboren! Deed helemaal geen pijn...
    Succes! Hopen voor je dat het helpt!

9. 2liefjes

2liefjes Actief lid

7 jun 2012
    498
    0
    16
    Bij ons dochtertje ben ik gestript met 39.5 om 21.30uur in de avond. Daarna een half uur gaan wandelen en gaan slapen. in de ochtend is het toen begonnen en binnen drie uur is ze toen geboren.

10. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Afgelopen maandag gestript met 38.4 half uur later braken de vliezen..

11. sunset88

sunset88 Bekend lid

17 mei 2011
    566
    0
    16
    grrr ik zou vandaag ook gestript worden.. maar mijn baarmoedermond lag nog te ver naar achteren... :( zaterdag weer poging.. bij mijn eerste hebben ze 3x moeten strippen...

12. shiirley

shiirley Bekend lid

7 jul 2014
    525
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    Hier maandag ochtend half 12 gestript had 2a 3 cm ontsluiting de hele dag nergens last van dus dacht dat het niks gedaan had ;) maar snachts om 1 uur werd ik wakker van de eerste wee en kwamen ze direct om de 2 minuten en 3:55 is onze zoon geboren :D

13. boompje

boompje Actief lid

14 feb 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoorde laatst van de vlos dat strippen altijd binnen 24 uur reactie geeft, anders heeft de poging geen zin gehad. Dus het kan eventjes duren voor het op gang komt.

14. ladydd

ladydd Bekend lid

23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 2.5 jr geleden gestript met 41 weken 2 dagen er na smiddags werd ons dochtertje geboren.

Strippen vond ik pijnlijk.
    Ze zeggen vaak hoe pijnlijker het doet des te meer effect het geeft.

Vanmiddag word ik gestript morgen ben ik 40wk zwanger.
    Hopelijk werkt het net zo als de eerste x.

15. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    spannend! hier niet meer aan strippen toegekomen. had om 11:30 de afspraak staan. toen lag ik al in het ziekenhuis. onze dochter is toen 2 uur later geboren :)

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Gefeliciteerd!!! Is alles goed gegaan?

17. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ja ging super snel, maar dit keer heb ik alles 100% meegekregen, heel fijn, op een ruptuur of 2 na geen gekkigheden gelukkig. zijn super blij met zijn 4tjes :D

18. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Gefeliciteerd! :)

Ik werd gestript na het breken van de vliezen (ontsluiting vorderde niet voldoende), maar ik ging door het dak! Het is maar goed dat ik van te voren geen idee had hoe het voelde :p

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Fijn zeg Beckje, het is je gegund hoor meis! Geniet er lekker van met zijn viertjes!

Deel Deze Pagina