waterige afscheiding of vruchtwater?

Discussie in 'De bevalling' gestart door xSimone, 17 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hallo!

Ik heb elke x best dik gelig, plakkerige afscheiding gehad.
    Maar sinds gister of zo gok ik, heb ik dat niet meer maar ia t wat waterig. Ik draag inleggers maar zie het daar bijna niet op liggen. Nou dacht ik 'even ruiken', alleen ik weet niet precies waar t naar ruikt. Sowieso geen urine. Maar zoet? Dat weet ik eigenlijk niet. T lijkt een beetje een combinatie van zoetig en tsja 'zweetvoeten' ofzo? Heel apart!
    Zou dat vruchtwater zijn of zal t gewoon afscheiding zijn?
    Ik ben nu 37+4 vandaag.

Liefs xSimone

2. NiJO

NiJO Actief lid

22 jun 2007
    210
    0
    0
    Ik heb er ook veel last van en het is bij mij gewoon waterige afscheiding. Heel normaal zo tegen het einde...

3. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hoe ruikt het bij jou dan? NiJo!?

4. kaaskroketje

kaaskroketje Fanatiek lid

20 apr 2014
    1.189
    491
    83
    Vrouw
    in heaven <3
    Vruchtwater rook bij mij als een specifiek soort houtzaagsel :D

het kan wel een scheurtje zijn , zou misschien even overleggen mt je vk

5. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hmmm, ben gister nog om controle geweest. Ik kijk t wel even aan! Misschien morgen dan bellen ofzo.

6. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    En als je op je vuist blaast? Als het een scheurtje is zou er dan wat vruchtwater moeten komen, tenminste over het algemeen.

7. xSimone

xSimone Niet meer actief

Dan komt er niks. T is ook niet dat ik t voel lopen ofzo, t is echt als ik naar t toilet ga dat ik waterige (wit?) Afscheiding zie in me inlegger en dat ruikt dus apart. @kinderwens87

8. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook last van... Laatste week steeds meer. Bij mij is het gewoon waterige afscheiding, is wat wittig van kleur en ruikt nergens naar.

9. xSimone

xSimone Niet meer actief

Klopt beetje wittig, alleen ruikt apart beetje naar zurige zweetvoeten ofzo

10. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vruchtwater bij mij rook echt onmiskenbaar zoet, beetje zoals tropisch vruchtensap.

11. xSimone

xSimone Niet meer actief

Oké! Nouja ik denk dat 't dan zelf maar gewoon afscheiding is. 't wordt een beetje wit zeg maar.. dus zal 'helaas' nog wel geen vruchtwater zijn!

Mijn nicht is vandaag bevallen van een zoon, met 38+2! Hopelijk volg ik snel met 38 weken hihi (bang van niet)

12. NiJO

NiJO Actief lid

22 jun 2007
    210
    0
    0
    Bij mij droogt het ook wit op en ruikt eigenlijk naar niets. Ik heb geen inlegkruisje onder mijn neus gehouden, dus specifiek kan ik het ook niet zeggen.
    Ik weet dat het afscheiding is, omdat ik het bij mijn andere 2 zwangerschappen tegen het einde ook had.

13. xSimone

xSimone Niet meer actief

Dankjewel! Ga ik ook maar vanuit.
    Maar raak in de war omdat ik elke keer dik gelig had en nu ineens wittig. Maar zal wel afscheiding zijn! Voel t iig niet lopen dus denk geen vruchtwater iig! Thanks.

14. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    Heb dat ook en is normaal aan het einde van je zwangerschap. Hier zeggen ze alleen dat het beter is om geen inlegkruisjes te gebruiken maar gewoon katoen ondergoed en dan wat vaker verwisselen.

15. xSimone

xSimone Niet meer actief

Waarom dan??

16. NiJO

NiJO Actief lid

22 jun 2007
    210
    0
    0
    Inlegkruisjes gaan broeien (zeker met dit weer) en kunnen dan een schimmelinfectie veroorzaken. Ik draag daarom bewust geen inlegkruisjes en verwissel meerdere keren per dag mijn onderbroek.

17. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ag oké, moet ik dat nu ook maar even doen.
    Maar ben zijband dag ik weer bloedverlies krijg en dan doorlek als ik geen inlegkruisje er in heb.

18. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Ook hier sinds een week op 38 aanwezig, eerst een paar dagen goed veel geel en nu loopt het eruit helaas :( Ik heb wel gewoon inlegkruisjes in, maar zorg dat ik ze vaak genoeg wissel. Laatste waar je nu zin in hebt is een infectie ;)
    Nog een tipje, als je weer twijfelt, even een boterhamzakje in je ondergoed. Dan trekt het nergens in en kun je dus heel makkelijk zien wat je verliest :)

19. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    Idd wat nijo zegt omdat het broeit en een schimmelinfectie kan veroorzaken. Dan maar wat meer was...

20. xSimone

xSimone Niet meer actief

Jaa, ik gebruik gewoon inlegkruisjes, ik verwissel ze best vaak, ds denk niet dat ik zomaar schimmelinfectie krijg ;)

Deel Deze Pagina