Wie alsnog spontaan begin van bevalling bij geplande keizersnede?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mamavanjuul, 15 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Over 13 dagen staat hier de keizersnee gepland....na 2 eerdere bevallingen met uiteindelijk een keizersnee was een vaginale bevalling geen optie.

Er is mij op het hart gedrukt om me niet alleen te focussen op de geplande datum, omdat het natuurlijk ook spontaan kan beginnen.
    Nou heb ik daar een hard hoofd in, omdat deze keizersnede staat gepland met 39 weken en ik de vorige keren bevallen ben met 41+5 en 41 weken.
    Dus dat het deze keer begint voor 39 lijkt mij zeer onwaarschijnlijk :p

Maar......het lijkt me wel zo mooi als het spontaan begint.
    Dat mijn lichaam of het kindje aangeeft dat het zo ver is, in plaats van dat ik me om 8 uur moet melden en 2 uur later mijn baby heb.
    Vooral omdat het me zo zenuwslopend lijkt die nacht ervoor, weet zeker dat ik geen oog dichtdoe :p

Dus bij wie is het alsnog spontaan begonnen? Of wil haar ervaring delen mbt de geplande keizersnee? Ik begin hem lichtelijk te knijpen nu de einddatum in zicht komt :)

2. miran82

miran82 Actief lid

10 jun 2008
    199
    0
    0
    hey mamavanjuul

ik heb bij de eerste ook een keizersnede gehad omdat het inleiden niet wou lukken
    ben nu zwanger van de tweede en vorige week is er een datum gepland voor weer een keizersnede.
    ik heb nu nog maar even voordat het zover is ( ben dan 41 weken zwanger) en hoop ook dat het nog spontaan zou kunnen gaan gebeuren. maar heb er dus ook wel een hard hoofd in. ik heb wel al regelmatig harde buiken en 1cm ontsluiting. wil natuurlijk niks zeggen . dus ik ben ook benieuwd naar de reacties ;)

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wat is bij jou de keizersnee dan laat ingepland....bij mij met 39 weken.

4. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja hier :D met de meiden ben ik bevallen met eerst 39,5 toen precies 40,0

De keizersnede stond gepland voor 39,2 weekjes.. Ik voelde al aan dat het wel eens eerder kon gebeuren en precies een week eerder braken thuis op de bank mijn vliezen.

Dus toen met 38,2 in de nacht bevallen met een keizersnede...:D

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh heerlijk zeg!

6. wondertje1980

wondertje1980 Actief lid

12 apr 2009
    198
    0
    16
    Hier na twee keer een spoedkeizersnede, nu ook een geplande keizersnede met 38.5. Ben ook echt aan t aftellen. Heb zelf ook het gevoel dat ons ukje zich eerder zal aandienen. Ben erg benieuwd.

7. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja zo is het tenminste nog vanzelf gegaan en was hij er echt klaar voor. Een fijne gedachte vond ik dat ;)

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja dat heb ik ook! Anders is het zo out of the blue....zo uit de veilige omgeving getrokken.
    Krijg wel wat in een infuus, waardoor door de baarmoeder en de baby zich kunnen voorbereiden. Maar toch...

9. Jolina

Jolina Niet meer actief

Oh ja wat is dat dan?

Ja snap je helemaal.... Dat vond ik ook een beetje minder dat ze problemen kunnen hebben door het opeens uit de buik halen. Maar gelukkig doen ze niet meer zo vroeg een kzsnde

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Weet ik niet meer, hahaha! Zal het deze week nog eens navragen.
    Nee bij ons in het ziekenhuis doen ze een geplande keizersnee niet voor de 39 weken.

11. miran82

miran82 Actief lid

10 jun 2008
    199
    0
    0
    staat hier zeker laat , en nu zelfs nog een dag later , belde net het ziekenhuis om te verzetten.
    maar dit is om het een kans te geven om het nog natuurlijk te laten gebeuren. ik heb nu namelijk geen medische indicatie waardoor het een keizersnede moet worden. en ik wil het zelf t liefste natuurlijk doen deze keer

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Aaah vandaar! Waarom krijg je een keizersnede als ik vragen mag?

13. Happy2013

Happy2013 Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.162
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier de avond voor mijn geplande keizersnede begonnen. wij gingen net naar bed en zeiden, lekker nog een nachtje met z'n 2en en toen begon het geneuzel.
    Dus in plaats van me om 9 uur melden had ik om kwart voor 9 ons meisje al in mijn armen!
    Wel hebben ze me de nacht door laten gaan, ook al mocht ik door volkome stuitligging niet vaginaal bevallen...

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Hier draaide madam zich in week 38 in een stuit en dus werd de keizersnee gepland voor 39+2 (zh wilde eerder maar dan zou ik een keizersnede krijgen op de verjaardag van onze zoon en dat wilde ik niet).

De morgen van de keizersnede (voordat we vertrokken, moest me om 7 uur melden) had ik wel wat last van mijn buik, maar dacht dat het door de zenuwen kwam.

Toen de katheter gezet was werden de krampen erger en vroeg ik of je weeën kon krijgen van een katheter. Volgens de verpleegkundige kon dit niet, maar toen de arts assistent even kwam checken bleek ik wel degelijk weeën te hebben en was de baarmoedermond al verweekt.

Achteraf vind ik het leuk om te weten dat ze sowieso die dag geboren zou worden.

15. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Hier heb ik de afspraak voor mijn keizersnede heel lang uitgesteld, ik wilde er gewoon echt niet aan. Ik maar hopen dat de kleine zich op het laatste moment om zou draaien. Met bijna 40 weken was de dokter het zat en zei dat ik die dinsdag erop (40 + 3) echt een afspraak moest maken, teveel risico. Dinsdagochtend om 5 uur zijn mijn vliezen gebroken :) Ik ben zo blij dat het in ieder geval natuurlijk gestart is!!

16. miran82

miran82 Actief lid

10 jun 2008
    199
    0
    0
    @mamavanjuul ik krijg nu weer een keizersnede omdat de gyn me niet te lang overtijd wil laten lopen.
    ze zei dat ie niet verder uitgesteld kan worden dan ie nu staat , en dat ik dan kans genoeg heb gehad om het natuurlijk te laten gebeuren.
    er gebeurd nog steeds niks , dus ik denk dat het dan toch volgende week de keizersnede word

17. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik heb morgen 3 maanden geleden mijn 3 keizersnede gehad en de 2e geplande... Het is een raar idee dat je smorgens gaat en smiddags is je kindje geboren,mijn meisje wilde er ook echt nog niet uit (met 38,4wk) en lag nog te trappelen op het moment dat het mes erin ging.
    Wil je succes wensen en laat t over je heen komen (ook al is dat makkelijker gezegt als gedaan ;) )

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Vandaag officieel de oproep gekregen! Gelukkig gelijk om 7 uur melden!

19. Jolina

Jolina Niet meer actief

Spannend :D

20. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland