Hallo dames, ik ben nu 37w2d zwanger van ons 2e kindje. Vanmorgen na het plassen merkte ik dat ik erg veel afscheiding had, echt taai slijm om het zo maar te zeggen. Ik heb denk ik wel 5x een schoon papiertje moeten pakken voordat alles een beetje weg was. Kan dit (een deel van) de slijmprop zijn? Bij de eerste heb ik daar helemaal niets van gemerkt. Nu had ik vannacht wel continu harde buiken waardoor ik ook niet echt goed geslapen heb. Wat denken jullie? En hoelang duurde het bij jullie voordat de kleine toen geboren werd? Van mij mag onze uk nu wel komen ! Alvast bedankt voor het reageren!
Ik had bij de eerste een paar dagen last van troep... Sorry beetje rare beschrijving maar ik kan het helaas niet anders noemen.... Slijm,bloed,bruinverlies,afscheiding, in ieder geval al die dingen die ik eerder niet in mijn onderbroek had willen hebben. Ik was 39.4 toen het begon. De weeen kwamen 's avonds op 39.6 en hielden de hele nacht aan (dit gata goed dacht ik hahaah) en woensdagochtend om 7uur de vk gebeld maar ze kwamen niet snel genoeg achter elkaar, bleven namelijk op 4-5 minuten hangen. Het zakte daarna even weg om vervolgens elke 20minuten een golf over me heen te krijgen (niet echt ween en als daarvoor maar ook geen harde buiken) De verloskundige is toen om 13uur komen kijken (ik was toen 40.0) maar had maar 1cm ontsluitng. Zij gaf aan dat het voorween geweest konden zijn. Vlak nadat ze weg was kwamen de ween om de 4-5 minuten weer. Dit is de hele dag zo door gegaan. Ik wist eigenlijk van ellende niet meer hoe ik zittten/liggen/staan moest want had al een nacht overgeslagen. En toen 's avonds (op 40.0 dus) braken mijn vliezen en toen kwamen de ween vrij snel opzetten. Dus we gingen ook deze nacht niet slapen hahah. Pas met 40.1 ben ik bevallen. Dus hier heeft het een tijd geduurd voordat ik echt bevallen ben. En of het nou voorweeen waren en dat het toeval was dat mijn vliezen braken of dat de bevalling dus al begonnen was met die "voorween" en ik gewoon langzaam opgestart ben tja dat zal ik nooit te weten komen... Ik hoop alleen wel dat het met deze bevalling allemaal een beetje voorspoediger en gemakkelijker gaat! xx
Thanks Sassie, het kan dus nog wel even duren. Het gekke is dus dat ik verder geen last heb van vieze afscheiding, alleen vanmorgen dus helder. Ik had mijn man gebeld, die belde een uur later terug of ik al weeen had, haha, maar verder gebeurt er nog niks. Ach ja, wat kun je anders dan afwachten???
Het kan heel goed zo zijn dat het je slijmprop was! Bij de tweede verloor ik m ook in stukjes en het zag er gewoon heeeel anders uit dan normale afscheiding. Bij de eerste verloor ik echt in een keer zo`n prop en bij de tweede zag het er ook anders uit...beetje geleiachtig...
Trouwens bij de eerste begon een paar dagen later mijn bevalling en bij de tweede duurde het wel een week of twee!
hahaha ik heb mijn vriend gewoon naar zn werk gestuurd op de dag dat ik uitgerekend was. Ik werd gek van hem.... Komen ze al sneller, kan ik wat doen, wil je dit, wil je dat, komt er weer een, schrijf je het wel op enz enz. Wel heel lief natuurlijk maar niet om nog een dag aan te horen hahahah. Hij werd door zn baas om 16uur weer naar huis gestuurd (je vrouw is aan het bevallen, wat doe je hier??) en ik dacht nou het gaat zo hard nog niet.... Als het wel sneller zou gaan was vriendlief met een kwartier thuis dus ik was ook niet bang dat hij het zou missen. En het toppunt was nog wel dat hij zei: "val je niet in slaap schat want anders komen de weeen zometeen niet meer." Toen heb ik hem vriendelijk gevraagd of hij even beneden zijn eigen kon vermaken. Ik had toen al een nacht overgeslagen en al de hele dag ween dus was zo moe.... sliep toevallig ook al slecht de laatste week van mn zwangerschap.
nou niks.......bij mij zei het dus wel iets..... Bij sommige groeit het gewoon weer aan maar ook kan het wel een begin zijn ...
Hier vanmorgen helder slijm verlies met een sliert bloed erin. Ben ook beniuwd of het de slijmprop is. We wachten gewoon af.
heb je die bij je eerdere zwschappen nooit gehad dan? Zoals jij het beschrijft lijkt het wel de slijmprop!
Even een stomme vraag, want ik heb ook nog niets gemerkt... Verliest de vrouw de slijmprop altijd? Of is het mogelijk dat deze blijft zitten?
Ik verloor het beetje bij beetje. Maar had het wel door! Het was inderdaad erg slijmerig en taai van stuctuur, heel anders dan normale afscheiding. Ben een weekje later bevallen.
Bij mij was het een lange sliert met een beetje bloed er aan en 24uur later ben ik bevallen. Ik heb er een foto van gemaakt, omdat ik het eerst niet zeker wist en aan de gyn wilde laten zien, daar had ik die dag een afspraak mee.
Bij de eerste leek het wel op een naaktslag......bruinig slijmerig en best breed en bij de tweede heb ik hem in gedeeltes verloren, en bij allebei een paar dagen later bevallen, maar ik hoor iid ook dat het nog wel even kan duren bij vrouwen.
moet zeggen dat ik het bij de eerste merkte omdat ik iets zag in een ooghoek tijdens het afvegen zeg maar hahaha beetje vies.. Maar anders had ik het ook niet gezien dus wie weet ben je het verloren en niet gemerkt
Bij de eerste heb ik ook niks gemerkt. Vanmorgen trouwens weer zo'n rare afscheiding, dus misschien verlies ik 'm in delen Verder nog weinig te merken hoor! Harde buiken lijken juist wel wat minder te worden. Ik ben benieuwd!
Een slijmprop herken je mi meteen. Ik ben hem in zijn geheel verloren vlak voor mijn vliezen braken. Het is een dik, doorzichtig, taai, kleverige "sliert".
Bij de oudste heb ik m niet opgemerkt Bij de jongste had ik een klont slijm ter grote van wel 3 naaktslakken in mn onderbroek. Ik had toen ook al een uurtje of 2 weëen..... 4 uur later was ze dr.