keizersnede en borstvoeding geven

Discussie in 'De bevalling' gestart door HabibiAna, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Oh dat hoop ik dan ook! Ik ga het idd woensdag in het zh bespreken.

2. Dinkie

Dinkie Actief lid

4 okt 2008
    122
    0
    0
    Bij mij gingen de kindjes (tweeling) toen ik gehecht werd alvast naar de kamer samen met de verpleegster en mijn man.
    We hebben ze aangelegd toen ik klaar was. Maar mijn bv kwam langzaam op gang. Ik heb 3 dagen gekolfd, en toen liep het als een trein!:D Tussentijds werden ze gewoon met kunstmelk gevoed uit een spuitje/cupje. Ik heb ze uiteindelijk beide 4 maanden bortvoeding gegeven (om en om met kv)!!!

Mijn vriendin is overigens 2x bevallen met een ks, en daar liep de bv beide keren gelijk als een trein!

Succes ermee!

3. Hester

Hester Niet meer actief

Mijn operatie duurde langer dan normaal omdat ze afwijkingen aantroffen. Door het vele gewroet werd ik niet echt lekker "je voelt je straks beter als we de baarmoeder er weer in doen" :( moest ik na afloop langer op de verkoeverkamer blijven, ook omdat ik daar aan het zuurstof moest.

Intussen was mijn baby ook niet helemaal 100% - hij was nog maar 35 graden, dus te koud en moest opgewarmd worden. Het duurde dus al met al best eventjes voordat we elkaar eindelijk zagen en mochten vasthouden!

Ik had overigens mijn man van te voren geïnstrueerd koste wat kost bij de baby te blijven. Was bang dat ze hem zouden verwisselen ofzo, Hahaha! :D Mijn man is dus keurig vanaf het moment dat hij uit mijn buik gehaald was geen seconde van zijn zijde geweken. Terwijl ze van de verkoeverkamer naar hem belde dat hij bij mij mocht komen, omdat ik daar toch een beetje sneu in mijn eentje aan het zuurstof voor pampus lag, zei hij: "Nee, ik mag van haar de baby niet alleen laten, dus ik blijf hier" :D

Uiteindelijk zag ik ze dus samen op de zaal boven na ruim 3 uur. Maar was prima hoor, gelukkig nadien al zoveel uren met hem kunnen knuffelen ;)

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey,

Bij mij werd ryan meteen bij mij gelegd (nu ja bij de papa in doeken op mijn schouder gehouden) en tijdens het hechten heeft hij constant bij de papa gelegen in de armen (nog naakt in doeken gewikkeld) En toen ik klaar was en onderweg naar de verkoever werd hij met doeken en al onder mijn doeken gelegd (ik had het koud en had warme doeken over me heen) daar heeft hij gelegen tot op de verkoever...toen kwam mijn eigen zuster (van de kraamafdeling, krijg je een eigen zuster mee!) Hem aangelegd, en dat ging goed!

Daarna heeft hij tot op de kamer gewoon lekker in zijn blootje op mijn buik gelegen met zijn neus tegen mijn borst...af en toe zocht hij en mocht hij aan happen...

Schijnt het nieuwe beleidt te zijn in ziekenhuizen..mits er niets met de mama en het kindje mis is word dat voortaan zo gedaan..hij is alleen uit mijn zicht geweest toen hij na werd gekeken en ik niet lekker werd en dus niet naar de onderzoekstafel kon kijken! (die staat echt dicht bij en in je gezichtsveld) ik mocht zelfs mijn bril op houden zodat ik hem kon zien!!

De borstvoeding daar in tegen ging neit super..maar ik heb gekolft...tot 10 weken en daarna is het me gelukt om hem volledig aan de borst te krijgen.

moet zeggen hij had geen tepel speen verwarring en drinkt net zo goed uit flesje als bij mij...vanaf begin al!

5. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    IK heb na mijn keizersnee nog 48 uur op de IC gelegen en onze dochter op de kinderafdeling (ivm HELLP). Ik werd toen direct geholpen met kolven al kwam er helemaal niets. Onze dochter heeft de eerste 4 dagen de fles gehad. Pas op dag 4 dronk ze voor het eerst uit de borst en uiteindelijk heb ik haar een jaar lang enkel borstvoeding gegeven.

Het kan dus wel dat ze eerst met de fles beginnen.

Deel Deze Pagina