Keizersnede en borstvoeding

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lov23, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Dank je voor je verhaal ;)

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    1x ongeplande ks en 1 geplande en allebei de keren geen enkel probleem gehad.
    De eerste nog aangekleed bij me gehad en 2 jaar later de jongste alleen een luiertje. Bij beiden was ik nog op de verkoever.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Gister de kzsnede besproken en helemaal blij was ik om te horen dat ook in ons zk de Gentle sectio gedaan wordt :D

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ooh helemaal super! Ben wel heel benieuwd naar je ervaring.
    Eind juli krijg ik ook 1!

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja ben er zo blij mee.. Dan is het tenminste nog een beetje natuurlijk :D
    Want dat vindt ik jammer van een kzsnede dat je je kindje niet gelijk bij je mag hebben...

Maar nog even een vraagje he, lees vaak dat de baby in een couveuse moet na een kzsnede?

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja, meestal omdat een keizersnee om een reden gebeurt.

Maar mijn jongste heeft er alleen in gelegen van de OK naar de verloskamer om gewassen te worden. Is lekker warm nog.
    Daarna heeft ze gewoon in zo'n aquarium naast me gelegen of bij mij.

Ja heel jammer is dat hoor....ik heb nog nooit mijn kinderen gelijk bij me gehad. Lijkt me zo fijn!
    Dit wordt, als alles volgens plan gaat, de eerste keer.
    Ben wel blij met deze ontwikkeling :D

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja absoluut fijne ontwikkeling !

Dus ze worden ook gelijk in bad gedaan na een kzsnede?

8. Monkey82

Monkey82 Actief lid

9 aug 2013
    464
    0
    16
    Wat super! Dat scheelt je weer een hoop stress lijkt me!

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja is gewoon een fijn idee die Gentle sectio ook ....

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja mijn jongste in ieder geval wel :( Dat zag ik op de foto's.

De oudste niet, die moest meteen aan't infuus, dus dat heb ik zelf mogen doen.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hmmmm dan wel goed aangeven in het geboorteplan dat mijn man dat wilt doen en als het kan bj mij op de kamer

12. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik las je vraag over couveuse en badje. Hier ging mijn dochter direct bij mij op de borst. Echter kleurde ze niet helemaal mooi dus ging voor de zekerheid na paar minuutjes even naar kinderarts. Daarna mocht ze weer bij me. Geen couveuse dus. Ze mocht daarna bij me blijven en is in het ziekenhuis niet eens in bad geweest. Ik denk dat zulke dingen dus erg per ziekenhuis en per situatie verschillen.
    Ik heb geen borstvoeding gegeven i.v.m. medicatie die ik slik maar de omstandigheden in het ziekenhuis belemmerde dit zeker niet. Ze heeft de eerste uren bijna constant bij me gelegen. Fijn dat bij jou ook gentle sectio plaats kan vinden, ik vond dat ook erg fijn!

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh gelukkig... Ik hoop dat hij dan ook lekker bij me mag blijven. Maar als het niet zo is is er natuurlijk ook een reden voor.

Dat badje wil ik dan liever pas als ik zelf kan meekijken. Ze hoeven ook niet direct in bad vindt ik.

Maar ik vraag dat eens na en zet het zeker in mijn geboorteplan

14. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    In ons ziekenhuis was het protocol dat baby de eerste 24 uur niet gebadderd werden... Waarom weet ik eigenlijk niet, maar ik vond het heerlijk. Ze rook heerlijk naar zichzelf...

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Mijn oudste moest in de couveuse na de sectio maar dat was omdat ze prematuur en dysmatuur was. Mijn eerste zoontje is ook direct na de sectio naar de neon gegaan en mocht niet bij mij blijven vanwege 'wet lung', hij had vruchtwater ingeademd tijdens de sectio. Mijn tweede zoontje mocht wel lekker bij me blijven na de sectio. Als ze niet prematuur zijn en verder een problemen hebben heven ze na een sectio niet in de couveuse of naar de neon, dan gaat het eigenlijk als bij een gewone bevalling, met de aantekening dat sommige zieknhuizen dus geen baby's toelaten op de verkoever. Maar dat is bij jou geen probleem want gentle sectio, jippie!

Mijn zoontje hebben ze trouwens gewoon pas na een paar uur bij mij op de kamer in bad gedaan.

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja dat zou ik dan ook willen dat ik kan meekijken bij het badje :D je kan al zo weinig straks en dan kan ik tenminste meekijken.

Ja super he die Gentle sectio ben ook zo blij nu! Maakt het allemaal toch iets fijner ...

Deel Deze Pagina