Ik ben 1,5 week geleden bevallen van een heel lief kereltje. Op de gebruikelijke dingen na gaat alles goed. Nu is het echter zo dat ik thuis ook nog een dreumes van 1,5 heb die nog niet kan lopen. Toen ik van haar ben bevallen heb ik te veel gedaan na de bevalling, waardoor mijn herstel heel lang duurde en ik pas na 5 maanden weer kon werken. Dat wil ik dit keer voorkomen, het was best een lastige tijd, omdat ik heel afhankelijk was van anderen en dat is gewoon onhandig. Nu wil ik het dus heel rustig aan doen, het probleem is alleen dat mijn dochtertje nog niet loopt en ik niet weet hoe ik dat met haar aan moet pakken. Ik moet haar soms gewoon wel tillen. Zo kan ze nog niet zelf van de trap (omhoog gaat wel goed) en zo zijn er nog wel meer dingen. Nu ben ik zeker niet de eerste met dit probleem, dus ik vroeg me af hoe anderen dit hebben opgelost. Alvast bedankt
Hier 2 weken geleden met ks bevallen van mn tweede. De oudste gaat 3 dagen naar kdv, die dagen ben ik samen met de baby en gaat het goed. De andere dagen komt er een oma, vooral om de oudste te vermaken, die is ouder dan bij jou, 2 jaar en 4 maanden. Trap op en af gaat hier wel goed dus maar als hij weg rent kan ik hem niet pakken. Het enige advies wat ik kan geven is, geef je even over aan hulp van andere, is niet fijn maar je hebt de hulp die eerste 6 weken echt even nodig! Geniet van je gezinnetje!
Dankje voor je bericht!! Schoonmoeder is hier een week in huis geweest toen ik in het ziekenhuis lag. Mijn moeder zou van zondag tot vrijdag komen, maar omdat mijn vader gisteren een goede val heeft gehad, moet ze voor hem zorgen. Zodra hij uit bed mag en in de auto mag, komen ze hier logeren, zodat vader hier kan rusten en mijn moeder ons allen kan helpen. Vrienden werken allemaal, dus die kan ik alleen in het weekend vragen. Dus ik zoek eigenlijk tips om het te doen zonder hulp. Dochter doet nu haar dutjes op de bank, maar dan slaapt ze niet echt goed, waardoor ze een draakje is op het moment. En de oudste probeert ontzettend uit, omdat ze sinds de geboorte van haar broertje weinig aandacht heeft gekregen (ik lag eerst zelf in het ziekenhuis en daarna was ik veel in het ziekenhuis bij mijn zoon, hij is pas sinds gisteren thuis). Vind het nu eigenlijk heel erg pittig. Over 2 weken hoeft vriend minder te werken (dat is de tijd dat zoon eigenlijk zou komen, dus vriend had het zo ingedeeld met werk) dus tot die tijd moet ik even zien hoe ik het red haha.
Jeetje, das wel pittig zeg. Zeker omdat t nog maar 1,5 wk geleden is. Zo zonder hulp lijkt me dit niet te doen. En het kan zeker niet prettig zijn ivm je herstel. Kan je vriend niet een paar middagen zorgverlof opnemen misschien? Verder zou ik dit in mn eentje niet kunnen dus heb helaas geen tips voor je. Heel veel succes! En gefeliciteerd he!
Vriend kan wel verlof opnemen, want is ZZP'er. Maar het probleem is dat hij het rustig heeft gepland met opdrachten vanaf week 38 van mijn zwangerschap, terwijl zoon met 34+1 is geboren. Hij heeft deadlines die hij moet halen (en hij doet vrij veel in het weekend/avond, dat scheelt al, maar is niet voldoende), anders raakt hij gewoon klanten kwijt en mist hij inkomsten.
Ja ik snap het. Dan is dat lastig. Nou ik hoop dat je ouders snel naar je toekomen. Dat zal zeker wat verlichting geven. En zoveel mogelijk de boel de boel laten, het is niet anders!
Wat naar van je ouders, hopelijk voelt je vader zich snel beter! Misschien de oudste iets vaker laten spelen bij een vriendinnetje...of heb je een buurvrouw die je een dagje of middagje kan helpen met je dreumes. Fijn dat je vriend straks wat extra vrij heeft. Verschonen van luiers doe ik ook op de bank. Ik heb een klein keukentrapje zodat hij in zijn stoel kan klimmen, maar daar is jou kleintje misschien nog te klein voor! Veel dingen zittend op de grond proberen te doen, en bijv. Op je kont schuivend met je dreumes op schoot de trap af. Kan je 4 jarige soms ook met bepaalde dingen meehelpen als grote zus?! Succes!! Het is even een pittige periode!