Hey meiden weet niet of er al een topic van is ..... maar ben van onze eerste in het ziekenhuis bevallen met ruggeprik waardoor ik dus geen centje pijn voelde en op de monitor moest meepersen zeg maar ... met de 2de wilde ik heel graag thuis bevallen en dat is ook gelukt maar het is me zo tegengevallen qua pijn ...... en nu zwanger van de derde en ik ben nog niet zo heel ver maar ik ben wel al aan het kijken of het thuis of in het ziekenhuis word aan de ene kant wil ik wel erg graag weer thuis maar die pijn weerhoud me een beetje ..... wat zijn jullie ervaringen en wat zouden jullie doen bij een eventuele volgende bevalling ? veel liefs wendy
Ik kies voor het ziekenhuis maar dat is vooral omdat ik me veiliger voel in het ziekenhuis. En omdat er pijnbestrijding is wanneer het nodig is.
Bij de 1e noodgedwongen in ZH bevallen met ruggenprik. Verademin dat de pijn even weg was maar de rest was 1 grote ramp. Alsnog bevallen met superveel pijn, complicaties van de ruggenprik, slapeloze nachten, voelde me totaal niet op mn gemak daar enz. Ondanks de helse bevalling, heb ik toch voor thuis gekozen. Lekker in mn eigen omgeving, tussen mn eigen spullen, doen wat ik wil, rustig, vertrouwd. En ik en een paniekbeest en was doodsbang voor de pijn maar het viel me alles mee. Ik heb een geboorte TENS gebruikt. Werkte echt super en werd echt afgeleid van de pijn. Echt een aanrader. Ik voelde me hierdoor rustig, omdat ik het gevoel had dat ik controle had over de pijn. Na de geboorte ging alles op zn gemak. Kijk eens voor een grboortetens. En naar het ziekenhuis kan je altijd nog wanneer de pijn teveel word.
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier ook zwanger van de 3e. Bij de eerste 2 ben ik thuis bevallen en dat wil ik nu ook weer doen. Is me goed 'bevallen' zeg maar Vond het heerlijk om lekker in mijn eigen vertrouwde omgeving te zijn. Hoop in mijn geval dat bevalling nr 3 snel mag beginnen Je hebt nog even om te beslissen maar zou toch echt naar je gevoel luisteren.
Ik moet in het ziekenhuis bevallen ivm litteken keizersnee (2007).... ik heb dus een medische indicatie en de vk en gyn staan niet toe dat ik thuis beval. Daarentegen wil ik ook helemaal niet thuis bevallen: * ik woon 4 hoog, geen lift. Als een thuisbevalling toch verder moet in het ziekenhuis wordt dat een helse tocht naar beneden, ook al wordt ik geholpen door ambulance broeders. * Dure auping matrassen, flinke hoogpolige vloerbedekking... niet zo handig met al dat vruchtwater etc. * In het zkh heb je alles bij de hand, incl hele kundige hulp.
Ik ben 3 weken geleden thuis bevallen van ons eerste kindje. Ik wilde heel graag thuis bevallen, omdat ik het idee had dat ik met het makkelijkst kan ontspannen in mijn eigen huis en de rust er om heen (ik heb het idee dat er bij een ziekenhuis bevalling continue mensen in en uitlopen, maar geen idee of dat echt zo is ). Voor een evt. volgende bevalling zou ik weer voor thuis kiezen. Vooral na de bevalling vond ik het ook erg fijn om thuis te zijn. We hebben heerlijk een hele tijd met z'n 3en doorgebracht op bed, lekker kunnen douchen in m'n eigen badkamer, etc. Overigens is het ziekenhuis op 5 min. afstand van hier, dat vond ik ook wel belangrijk: als ik toch naar het ziekenhuis zou moeten/willen, dan zou ik er zo zijn. Een autoritje van bijna een half uur, met weeën lijkt me niet prettig...
Lijkt me heel persoonlijk. Ik ben zelf drie keer thuis bevallen, zonder pijnstilling en dat was heel goed te doen. Je lijdt toch nog het meest door het lijden dat je vreest, is wel mijn ervaring. Ik heb bij de tweede wel even zitten mopperen waarom ik ook al weer een kind wilde, toen het pijnlijk begon te worden, maar het ging snel genoeg voorbji en dan vergeet je het ook weer. Ik dacht altijd maar: je bent ervoor gebouwd, je kunt het heus wel aan.
Ben thuis begonnen en met 8cm naar het ZH gegaan, zoals ik wilde. Pijn viel me heel erg mee en bevalling is ook heel goed gegaan. Wilde voor de veiligheid de eerste keer in het ZH bevallen. Bij een tweede zou ik ook wel thuis willen bevallen. Denk dat het heel persoonlijk is. Maar je hoeft nu toch nog niet te beslissen. Volgens mij kun je als de bevalling begint nog beslissen waar je wilt bevallen.
Ik had geen keuze heel mijn zwangerschap bij de gynaecoloog gelopen ivm medicatie. Ik werd ingeleid en moest er om 07:30 zijn. Ben bevallen om 16:36 en dezelfde gynaecoloog is voor mij gebleven alleen wisselde de verpleegster om 15:00 van dienst. Ik voelde mij totaal geen nummer dus zo kan het ook gaan in een ziekenhuis