Keizersnede en opnieuw een zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door smiley3, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Hallo

Nog geen jaar geleden een spoedkeizersnee gehad,
    Heb nog geen volledige gevoel en het is ook nog gevoelig (buitenkant vd wond)

is de kans dat ik er last van kan krijgen naar mate het gaat groeien? en eventueel met een bevalling?

kan niet aan de binnenkant vd wond kijken of die helemaal genezen is maar vraag me toch af hoe het zal gaan als me baarmoeder gaat groeien of ik dan veel pijn eraan zal krijgen

alvast bedankt

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

het is aan te raden om de baarmoeder een jaar te laten herstellen voordat er een nieuwe zwangerschap komt. Het is toch een litteken. Zeker als je er nog last van hebt. Echter zijn er ook veel die wel binnen een jaar zwanger zijn. Ik heb tot op heden nog geen klachten van vrouwen gehoord die er last van hebben tijdens de zwangerschap, maar die waren niet binnen een jaar weer zwanger.
    Tijdens de bevalling wordt er wel voorzichtiger gedaan aangezien het een litteken is en dus een gevoelige plek. Er bestaat een kleine kans op scheuren van het litteken.

groeten Evelien

3. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    hoiii

bedankt voor je antwoord
    vandaag in zh geweest en ze kunnen niet zeggen of ik tijdens de zwangerschap er last van ga krijgen.
    met bevallen heb ik zelf de keus een natuurlijke bevalling (zonder vaccuumpomp) en eventuele inleiding.
    of mag kiezen voor keizersnee omdat ik onder de 1 op 100 val waarbij je risico kan lopen

dus zal er eens goed over nadenken.

in ieder geval bedankt voor je snelle reactie

Deel Deze Pagina