Boerenkazen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Ellen8, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Gisteren heb ik van de kaasboer, zo bleek later, per ongeluk een plakje geproefd van een nederlandse (harde) boerenkaas van ongepasteuriseerde melk. Nu lees ik overal op internet dat de harde (boeren)kazen van ongepasteuriseerde melk gewoon tijdens de zwangerschap gegeten kunnen worden, omdat de listeriabacterie hierin niet kan groeien (die hebben een vochtige omgeving nodig, bijvoorbeeld de zachte kazen). Mijn verloskundige zegt echter dat ik geen kaas van ongepasteuriseerde melk mag eten. Nu wil ik niet tegen dergelijke adviezen ingaan natuurlijk, maar ik heb de afgelopen weken steeds boerenkazen gegeten en maak me nu wat zorgen. Niet van al deze kazen kan met zekerheid worden gezegd dat ze van gepasteuriseerde melk zijn gemaakt. Kan ik ze het beste vanaf nu laten staan?

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    hoi,

Als de kaas hard is, is het geen probleem. Het gaat echt om zachte kazen inderdaad!

groeten evelien

3. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Fijn om te weten! Dank voor je reactie!

4. Ellen8

Ellen8 Actief lid

8 apr 2013
    414
    96
    28
    Als het mag, nog een klein aaanvullend vraagje. Nu zijn er bepaalde Nederlandse boerenkazen die iets zachter zijn, zoals bijvoorbeeld jonge kaas en leerdammer, maar waar je wel met de kaasschaaf een plakje af kunt halen. Ze zijn echter wel wat 'natter' dan de echt harde kazen uit de supermarkt. Kunnen deze ook geen kwaad?

Deel Deze Pagina