Hoi dames, Hier een vervelend probleempje, nu ruim 7 maanden na de bevalling heb ik nog steeds last van pijn bij sex. Ik heb een snelle bevalling gehad met een knip die netjes gehecht is en normaal genezen is (geen ontsteking gehad ofzo). Ik denk dat het het litteken is waar ik last van heb, het is een branderig gevoel bij penetratie, wat wel minder wordt gedurende de daad, zeg maar. dus op zich gaat het wel, het is alleen in het begin, maar daardoor zie ik er een beetje tegenop op om het te doen, dus doen we het erg weinig. Terwijl ik op zich wel zin heb. Iemand enig idee wat ik hiermee moet? Wordt dit over de tijd vanzelf minder? Ik vind het zo sneu voor mijn man namelijk, en zelf zou ik ook wel meer willen... Ik heb het er al wel over gehad met hem trouwens, hij weet dat ik dit voel en hij wil mij ook geen pijn doen.
lastig, als je er van te voren al wat tegen opziet, zorgt dat al dat het sowieso iets lastiger gaat waardoor het missch sowieso meer pijn doet. Als je denkt dat je last heb van je litteken missch even de huisarts er naar laten kijken, voor de zekerheid? Goed met je man praten en uitproberen wat helpt en waar jij je fijn bij voelt dat je er niet tegen op gaat zien. succes!
bij de eerste bij 8 mnd gedaan en net als jouw. Het is wel wat beter geworden maar bleef stroef en beetje pijnlijk. Soms pas acheraf, wel een dag lang.. En nee altijd voorzichtig. Nu nog niks gedaan. Hoop voor je dat het beter gaat! inderdaad praten, ontspannen (heel moeilijk..) succes!
Misschien moet je even kijken naar bekkenfysio? Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ook pijn zodra hij naar binnen gaat (voelt alsof het gekneusd is) en ik heb extra huid daar gekregen omdat ik wel een ontsteking had, en dat is ook geirriteerd. Ga nu naar fysio en het werkt wel redelijk tot nu toe
Ik herken het. Hier ook een hele snelle bevalling. (binnen 2,5 uur) incl. knip en compleet uitgescheurd.... Mijn dochter is nu bijna 1,5 en nog is het gevoelig bij mij. (sorry, kan het niet mooier maken) - Glijmiddel kan het misschien iets verlichten.. - achterlangs doet bij mij het minst pijn..
Ik heb het ook gehad. Ik heb bekkenfysio gehad. Na een paar behandelingen geen last meer. Ik ben eerst langs de ha gegaan, deze had mij doorgestuurd naar een gyno en vandaar door naar de bekkenfysio. Ik spande onbewust mijn bekkenbodem aan en kon dan niet meer ontspannen...
Ik ben bevallen binnen 5 uur (incl. allereerste wee die ik voelde) en ook een totaalruptuur dankzij de pomp. Ik kan nu pas zeggen dat ik er van geniet (eerste keer met glijmiddel, daarvoor vaak geprobeerd maar erg veel pijn/gevoelig waardoor ik verkrampte). Zoek maar op vaginisme in Google, misschien kan je er wat mee?
Ik had een overspannen bekkenbodemspier. Stond constant spanning op en dus was gemeenschap erg pijnlijk! Bij mij kwam het door een turbo bevalling! Bekkentherapie en ontspanningsoefeningen hebben toen goed geholpen. Ben ook veel in gesprek gegaan met manlief. Die zorgde ervoor dat ik compleet ontspannen was dmv een massage of een bad voordat we aan elkaar toe kwamen