IK heb geen zuurstof gehad tijdens/na de ks. Wel daalde mijn saturatie iets, en moest ik een paar keer diep zuchten.
Mooi dames al die foto's...vind het toch heel bijonder. Vandaar dat ik ook een topic hierover gestart ben, over de gewone bevalling wordt heel veel gesproken maar over een keizersnede niet zo ook met foto's enz! Ik heb trouwens geen zuurstof gehad...
Hey Dames, Mijn verhaal, ik ben met 36+4 opgenomen in het ziekenhuis met een te hoge bloeddruk. Met 37 weken ingeleid. Ben dus ingeleid om 8.30 s'morgens met een baloncatheter en weeenopwekende gel, dit verliep al vrij heftig, had erg veel last van weeen om 13 uur viel de baloncatheter eruit en had ik 3 cm. Mijn vliezen kregen ze niet gebroken want mijn meisje lag nog veel te hoog en dan was er dus een risico dat ze de navelsteng om de nek zou kunnen krijgen, dus we moest wachten... Om 14 uur braken mijn vliezen zelf, hierna was het erg heftig, de weeen kwamen erg snel achter mekaar en ik had geen tijd om bij te komen en mijn meisje ook niet, haar hartslag viel bij iedere wee weg. Toen weeen remmers gekregen maar die hielpen niet echt, heb dit wel 4x gekregen en de weeen bleven erg heftig. Om 15.40 is besloten om met spoed naar de ok te gaan om mijn kleine meid te halen met de keizersnede. Al met al een heftig dagje. Heb erg veel bloed verloren (1,5 liter) en was dus heel erg zwak, heeft me zeker een week gekost om weer een beetje op de been te komen.. Ik had eenmaal thuis het gevoel dat ze tijdens de keizersnede mijn maag op de verkeerde plaats terug hadden gezet, kon niet eten of drinken. Nu gaat het gelukkig allemaal weer beter en kan ik lekker genieten van mijn prachtige dochtertje. Liefs Lotte
Hier mocht ik haar even vasthouden Voordat ze me dicht gingen naaien. En dat duurt lang als je naar je meisje wilt, ik moest ook nog eens op de verkoever blijven:x voor mijn gevoel een eeuwigheid..
ik lees vaak dat de kindjes op de verkoever er niet bij zijn....hier wel gelukkig en ik ben daar heel blij mee, schijnt nieuwe methode te zijn. Want in de folder die ik naderhand...jaja...over de kiezersnede kreeg stond dat toch echt niet! Heftige bevalling lotte....
Hier bij de laatste 2 ks wel kindje bij mij gehad. Maar de eerste was met spoed en onder narcose dus toen niet. Maar zal wel per zh verschillend zijn.
Ik heb ook een keizersnede gehad met 34+3. Zat al lange tijd thuis ivm hoge bloeddruk en heb de week voor kerst ook in het zh gelegen hiervoor. Mocht met kerst naar huis, maar kreeg wel thuiscontrole.Op 2e kerstdag werd ik door het zh gebeld dat ik direct terug moest komen, omdat er eiwitten in mijn urine zaten en de bloeduitslagen niet goed waren. Die nacht ging het erg slecht, waardes gingen hard achteruit. Oftewel, ik had HELLP. Toen is er besloten dat ik de volgende ochtend meteen een keizersnede zou krijgen omdat het te slecht ging met mij. Om 11 uur werd ik naar de OK gereden. Ik kreeg een ruggenprik, maar ik voelde nog steeds van alles, dus deden ze een testje met een pincet. Dat deed pijn! Oftewel, de ruggenprik hielp niet bij mij... Moest dus alsnog onder algehele narcose. Om 11.42 uur is toen ons zoontje geboren. Helaas heb ik hier niets van meegekregen. Omdat hij bijna 6 weken te vroeg was en in een stuit lag, moest hij meteen de couveuse in. Toen ik wakker werd uit de narcose lag hij al boven op de kraamafdeling op onze eigen kamer. Ik zag hem pas 3 uur later. Gelukkig hebben ze in het ziekenhuis de keizersnede gefilmd, zodat ik toch terug kon zien wat er precies gebeurd is. Ook zijn er foto's gemaakt en daar ben ik nu nog blijer mee! We hebben 2,5 week in het ziekenhuis gelegen. Ben daar gelukkig super goed begeleid, ook emotioneel, omdat er best veel gebeurd was en dat toch een plekje moest krijgen. Nu is ons mannetje alweer 4,5 maand en het gaat super met hem! Hierbij een foto van zijn geboorte en toen ik hem voor het eerst vast mocht houden. Bekijk bijlage 244752 Bekijk bijlage 244753
Dank je! Ja, we hadden een eigen kamer en ik mocht zelf kiezen of ik al die tijd bleef of naar huis ging. Omdat dit ons eerste kindje is, ben ik bij hem gebleven. Was heerlijk! Konden goed aan elkaar wennen zo en deden op het laatst alles zelf, ook de sondevoeding. Heb in het ziekenhuis een toptijd gehad! Jij bent toch ook in Tilburg bevallen (dacht ik gelezen te hebben)? Ik namelijk ook.
Ja ik ben in het EZ bevallen alleen van de eerste ben ik in het 2 steden bevallen. Das wel fijn dat je toch al die tijd kon blijven he. Ik heb vorig jaar nog 6 weken in het EZ gelogeerd met mijn zoon.
Ik vond het 9 jaar geleden niet zo goed kwa begeleiding na een ks enzo. Maar hoor al vaker dat er veel veranderd is Lag je op verpleegafdeling? Fijn dat je het zo goed hebt gehad!
@Antares; Ik heb geen zuurstof gehad bij de ks, was ook helemaal niet nodig want ik voelde me gek genoeg kiplekker. De anesthesist vertelde precies wat er ging gebeuren, wanneer ik misselijk zou worden of hoofdpijn zou krijgen en dan gebeurde het ook maar dan drukte hij op 't pompje van 't infuus en was 't meteen weg! Dat werd ontzettend goed in de gaten gehouden allemaal, ik voelde me erg veilig en in zeer bekwame handen, ben geen moment onzeker geweest ook. Hoe gek het ook klinkt, ik heb een hele goede herinnering aan de ks en ook aan de 4 dagen daarna dat ik in het ziekenhuis moest blijven, hoewel ik ook zeker m'n dipjes heb gehad, met name met de borstvoeding, en een paar verpleegsters echt... van eergisteren waren ('oude stempel'), dat was niet altijd even leuk maar die hadden dienst de laatste nacht en laatste dag dus toen had ik alleen maar iets om naar uit te kijken.
Hier van mij ook 2 foto's en verhaal. 11-02-2010, 9dagen overtijd, om 2.10 werd ik wakker en moest heel nodig plassen, dacht dat ik al te laat was maar na 3x binnen 5min. schoon ondergoed te kunnen pakken was ik er van overtuigt dat het mn vruchtwater was. Wim wakker gemaakt en verteld dat het zover was, nog even geknuffeld, daarna snel op mn eigen bed gaan liggen voordat de vloedgolf kwam. Vk gebeld, die kwam gelijk omdat ukkie nog niet helemaal ingedaald was. Bleek groen vruchtwater te hebben, overleg met ziekenhuis, gelijk daarheen (fijn, door de sneeuw) in de auto 1 wee gehad dieik nog niet als wee herkende. In het ziekenhuis controles etc, jullie kennen het wel. Weeënopwekkers om het sneller te laten gaan want het duurde te lang volgens hun. Om half 10, 4cm, infuus opgehoogd en kreeg nog een uur de tijd om verandering te laten zien. kwart voor 11, niks veranderd dus besloten om ks te doen. Voor ze me klaar hadden werd er al gezegt dat de OK klaar was en dat we konden komen. Alles ging toen dus ineens heel snel en om 11.44 is daniel geboren Trouwens, ik heb ook geen zuurstof gehad, wel een superanathesist bleef ook praten en uitleggen enzo, kon me echt op mn gemak stellen. Lydia is 1,5jaar later via de gewone weg eruit gekomen, zonder problemen.
Hier mijn (sorry lange...) verhaal en foto's van de spoedkeizersnede Tijdens mijn ontsluiting was de hartslag van de kleine al niet goed...180 slagen per minuut en heel stabiel. Bijna geen variatie. Ik kreeg koorts en dat was niet goed omdat ik al enkele dagen een hoge vliesscheur had (dus vruchtwater verloren). Ze bleven maar zeggen dat ze zijn hartslag niet vertrouwde. Uiteindelijk kwam er een andere gyn. die vertrouwde het niet en heeft een schedelelektrode aangesloten. (achteraf gezien had die vorige gyn. dat al veel eerder moeten doen) Daaruit bleek dat de kleine het heel slecht had, dus meteen naar de OK. onderweg kreeg ik persweeen, dus ik heb op de OK nog een paar keer mogen persen/ toen nog 3x vacuum/ uiteindelijk toch spoedks. Onze kleine ademende niet toen hij ter wereld kwam, ze hebben hem 10 minuten moeten beademen. Eerste apgar 3. Hij moest meteen naar de couveuseafdeling. Mijn ruggeprik was te hoog gezet dus ik heb 5 uur lang op de verkoever moeten blijven. Uiteindelijk zag ik hem dus pas na 5 uur. Dat laatste vond ik het allermoeilijkste. Heb echt uren liggen brullen op de verkoever. Zag hem voor het eerst op foto's van onze digitale camera! Er zijn gelukkig wel mooie foto's gemaakt. Daar heb ik bij de verwerking heel veel aan gehad! De foto's van het beademen die heeft mijn man gemaakt. Die vond dat toch wel heeel erg eng achteraf. Onze zoon deed helemaal niks...
Hier nog 1 tijdens het beademen....brrr...de volgende wordt een geplande keizersnede als het aan mij ligt...dit wil ik nooit meer meemaken! Bekijk bijlage 245194 Overigens is het zoals het er nu naar uitziet allemaal goed gekomen. Hij ontwikkeld zich gewoon goed!! Bekijk bijlage 245208