Eerste keer inleiding, snelheid tweede bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Yukl, 2 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Eerste bevalling inleiding, tweede bevalling natuurlijk;hoe snel ging de tweede keer?

1. Langzamer dan de eerste keer

2. Sneller dan de tweede keer

3. Ongeveer even snel als de eerste keer

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

En nu wil ik het wel eens weten! Ik heb me dit zo vaak afgevraagd maar nooit een antwoord gekregen.

Mijn eerste bevalling ben ik ingeleid omdat de weeen niet op gang kwamen na gebroken vliezen. Ik ben toen in 5 uur en 15 minuten bevallen. Nu vraag ik mij dus af of de inleiding de bevalling heeft bespoedigd.

Dus vandaar mijn vraag aan de vrouwen die de eerste keer ook zijn ingeleid en de tweede keer wel op de natuurlijke manier zijn bevallen; ging de tweede bevalling sneller of langzamer?

2. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Bij de eerste ben ik ingeleid vanwege een te hoge bloeddruk. Vanaf de eerste wee tot aan de geboorte heeft het 33 uur geduurd.
    Bij de 2de ben ik gestript en is de bevalling uiteindelijk spontaan gegaan. Vanaf de eerste wee tot aan de geboorte heeft het 2 uurtjes geduurd.
    Bij de eerste heb ik echt veel pijn gehad.
    Bij de tweede echt geen centje pijn gehad, voor een bakkie thee doe ik het zo weer over.

3. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hier ben ik met de eerste ingeleid.. bevalling duurde al met al 30 uur..

de tweede natuurlijk bevallen en thuis duurde 8 uur
    derde ook natuurlijk.. 6 uur
    vierde ook natuurlijk.. bijna 5 uur..

4. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Bij mijn oudste ben ik ingeleid ivm een hoge bloeddruk en heeft de bevalling van begin tot eind 3 uur geduurt. Bij mijn jongste geen inleiding, vanaf de eerste wee tot aan geboorte slechts 1 uur en 23 minuten.

Dus ja, de 2e ging sneller.

5. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Bij de eerste ben in ingeleid met 42 weken. Deze bevalling heeft ongeveer 11 uur geduurd.
    Bij de tweede zou ik weer ingeleid worden, (42.2)maar kon ik nog niet aan het infuus omdat de baarmoedermond nog niet verstreken was.
    Nadat ik gel had gekregen ben ik toch 'spontaan' bevallen en heb ik geen infuus meer gehad.
    Aan de ene kant een ingeleide bevalling omdat het niet uit zichzelf op gang is gekomen. Aan de andere kant niet ingeleid met infuus en medicijnen.
    Deze bevalling heeft zo'n 3 uurtjes geduurd, heel wat sneller als de eerste.
    **volgens mij moet je de tekst van je poll even wijzigen, er staat sneller als de TWEEDE keer, moet volgens mij EERSTE keer zijn**

6. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    eerste: vanaf de gel 26 uur geduurd, vanaf de eerste wee ong 19 uur

tweede: vanaf gel (eerste wee was na kwartier gel): 33 uur...

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Woeps! :D

8. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    eerste keer ingeleid toen duurde het 2.5 uur en 2 e keer natuurlijk 45 min...en als de vk er eerder was geweest dan nog korter.....of was ze op de badkamer vloer geboren :D

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wow! Dat is echt overdreven snel haha :D

Hm zo te lezen gaat het toch meestal de tweede keer sneller. De verhalen klinken in ieder geval veelbelovend :) Fijn!

10. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Eerste 56uur tweede net geen 3 uur

11. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Dat vraag ik me nou ook af inderdaad. Hier is nog geen sprake van een tweede hoor, maar ik ben ingeleid en binnen 3 uur ben ik bevallen.....en aangezien ik bij de 2de in het ziekenhuis MOET bevallen....

12. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi!

Ik had ook bij de 1e bevalling gebroken vliezen en vervolgens
    2 dagen geen weeën. Na inleiding via infuus duurde het 10 uur
    voordat mijn dochtertje werd geboren met vacuümpomp.

De 2e keer wederom gebroken vliezen en geen weeën 2 dagen.
    Weer infuus, dit keer ging het veel sneller na 4,5 uur was mijn
    zoontje geboren.

Succes bij de bevalling!

13. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Lees even mee, ik was de eerste x ook ingeleid ivm gebroken vliezen dus ben benieuwd hoe snel de tweede gaat komen. Maar als ik het zo lees gaat het bij de meeste echt sneller :D

Deel Deze Pagina