Hallo, Ik ben 7 november middels een KS bevallen. Alles gaat erg goed. Litteken trekt alleen een beetje aan het einde van de dag. Ik vloei nog wat oud bloed. Van mijn 1e KS kan ik me herinneren dat ik de nacontrole zo'n onzin vond. Was meer een praatje ovee hoe ik me voelde. Dit keer moet ik ook nog een afspraak maken. December lukte niet meer en het rooster van 2013 stond nog niet in het systeem. Ook kan er alleen maar op maandagen een afspraak ingepland worden. Wat inhoudt dat ik dan na schooltijd met een kleuter en baby naar het ziekenhuis moet rijden of partner moet vrij nemen. Dat alles voor een afspraak die zelf maar 5 minuten duurt? Wat is jullie ervaring? Blij dat je de controle hebt gehad of was het eigenlijk niet nodig? Mijn litteken ziet er verder ook goed uit trouwens. Xxx
Bij mij was het achteraf ook niet nodig. Werd alleen uitgelegd waarom er een kz werd uitgevoerd. Er is geeneens gekeken naar het litteken.
Ik heb vandaag de controle gehad en ze hebben wel naar het litteken gekeken. Het zag er goed uit en mag nu weer alles doen. Ik persoonlijk vind het wel fijn dat er naar gekeken is. Stel dat er toch nog iets gebeurd nadat je iets hebt gedaan, had je wel goedkeuring van de gyn....
Achteraf vond ik het ook niet nodig. Het was inderdaad alleen een gesprekje, er is verder nergens naar gekeken. Wat mij betreft had ik dus net zo goed niet kunnen gaan.
Kun je niet op nacontrole bij de verloskundige die je kraambedcontroles heeft gedaan? Die mogelijkheid kreeg ik nl. wel!
Dank voor de reacties. VK is misschien nog wel een optie, goed idee! Een gesprek hoeft verder namelijk echt niet, niet nodig. Ik slaap er nog even een nachtje over....xxx
Hier is ook inwendig gekeken, of alles er goed uitzag en goed schoon was enzo. Dus ik was wel blij met de na controle.
Vond het ook onzin. Ze heeft nog niet eens naar mn "wond"/litteken gekeken. Je maakt meer een praat van hoe het is gegaan ect. Mijn HA is naar 2 weken wel ter nacontrole bij mij thuis geweest om te kijken. Dat vond ik wel ff fijn, dat die ziet of het mooi herstelt..
Ik zat een hele tijd uit te kijken naar de controle afspraak omdat ik maar niet opknapte en veel pijn bleef houden binnen in mijn buik. Een halve week voor de afspraak ging het ineens beter, dus toen ben ik niet meer gegaan. Ik had geen zin om met een baby'tje een uur in die overvolle wachtkamer zitten voor een gesprekje van 5 minuten terwijl ik geen klachten meer had.
Rechterkant van mijn litteken doet redelijk wat zeer laatste paar dagen. Maar dat is denk ik redelijk normaal. Ik wacht het nog even af en anders bel ik en vraag ik wat normaal de procedure is bij zo'n nacontrole. Xxx
ik heb een echo gehad, en er is wel naar het litteken gekeken..maar meer omdat ik pijn klachten in mijn buik had (was een ei alweer!) en mijn litteken is gaan ontsteken 1,5 week na de KS...
Hier was het ook een gesprekje van 5 minuten en niet eens litteken bekeken. Ondanks een fikse wondontsteking 1 week na ks, waarbij de wond open is gehaald en zelf moest helen. Had er verder ook geen last van, dus ook niet naar gevraagd bij nacontrole, maar had ik van te voren geweten dat het slechts 5 minuten duurde, had ik afgebeld. Had voor mij geen meerwaarde.
Ik heb zowel in het ziekenhuis een echo gehad om te kijken of alles van binnen goed was bij ontslag, als na 6 weken bij mijn eigen gyn. Wat apart dat dit niet in NL gebeurt.
Hier inderdaad ook vooral een psychisch praatje. Mijn litteken heeft hij niet eens gezien volgens mij? Ik vond het toen wel nuttig door enkele persoonlijke redenen maar snap dat als je verder nergens last van hebt het een beetje onnodig vind. Misschien kun je om een telefonisch consult vragen om het ''af te sluiten''?
Ik vond het ook redelijk onnodig, bij mij was het alleen een praatje en werd er besproken hoe ze gaan handelen bij een eventuele volgende zwangerschap. Naar de wond werd helemaal niet gekeken. Dit had immers ook over de telefoon besproken kunnen worden, dus misschien kan je je afspraak wel omzetten naar een telefonisch consult.
Ook nog een idee ja. Maar ik denk dat ik gewoon helemaal niet meer bel. Hoef verder ook niets af te sluiten dus ..mmmm.. Nee, vind het wel goed zo...xxx
Nope, heb ik 3 keer niet gedaan. Al heb ik van de laatste keer wel een beetje spijt omdat ik toch wel graag even wil weten hoe het er nu aan toe is na 3 keer een keizersnede, maar goed, zal wel in het dossier staan, dus kan ik altijd nog een keer vragen.
Ik vond het als 'nacontrole' geen meerwaarde hebben. Bij mij hebben ze ook niet naar het litteken gekeken. Bij mij was de ruggenprik niet goed gegaan waardoor ik niet goed verdoofd was. Hierdoor was het wel fijn om de hele KS even na te bespreken. Maar is alles goed verlopen en naar wens gegaan, dan zie ik de meerwaarde niet echt.