Dan nu mijn bevallingsverhaal voor wie t wil lezen: Ik heb die zondag 19-11-2006 nog als een gek lopen te poetsen en staan te strijken met de gedachte van dan kan ik me maandag 20-11-2006 in alle rust voorbereiden op de inleiding dinsdag waar ik 's middags ineens superemotioneel van werd Op een gegeven moment (ongeveer half 10) ben ik 's avonds naar boven gegaan om te douchen en omdat ik erg moe was. Voor ik de douche in ging nog even naar het toilet en daar verloor ik al veel slijm Toen ik onder de douche stond verloor ik nog een hele kwak slijm wat dus waarschijnlijk de slijmprop is geweest denk ik. Meteen daarna kreeg ik veel harde buiken, maar niet echt weeën, maar ze volgde elkaar snel op. Toen ik in bed lag merkte ik dat het steeds meer op weeën ging lijken, maar op dat moment werd Kaily huilend wakker en ze wou ook niet meer bij me weg. Ik heb haar toen even bij mij in bed gepakt en alles wat ik voelde was toen meteen weggetrokken. Albert kwam om half 12 naar bed en bracht Kaily weer terug naar haar bed en vanaf het moment dat zij stil was begonnen bij mij weer wat lichte weeën. Albert wou zijn pyama aandoen en ik zei nog doe maar niet want het voelt zo anders ik denk dat t begonnen is, maar aangezien hij me niet echt wou/kon geloven kon hij 5 minuten nadat hij zijn pyama had aangetrokken, deze ook weer uittrekken en zijn gewone kleren aantrekken Om 00:10 uur is hij mijn moeder gaan halen en daarna heb ik mijn zus gebeld dat ze ook kon komen (beiden wilden graag bij de bevalling zijn). Aangezien ik geen zin had om te vroeg of voor een vals alarm (had nog steeds geen heftige weeën) naar het ziekenhuis te gaan hebben we nog gewacht tot half 2 voordat we mijn schoonzus gebeld hebben om op de dames te komen letten. Om 2:15 uur lag ik op de verloskamer en werd de ctg aangesloten. Om 02:25 kwam de gyn kijken hoeveel ontsluiting ik had en dat was op dat moment pas 3 cm Aangezien het nog wel een paar uur kon gaan duren volgens haar ging ze weer weg en gingen ze eerst de ctg in de gaten houden. Maar wat moest ik plassen zeg maar ik mocht dus niet gaan omdat ze eerst een tijdje de ctg wilde volgen. Ondertussen werden de weeën allen nog maar heviger en heb toen tegen mijn moeder gezegt dat ze direct iemand moest gaan halen om mij van die ctg af te halen anders zou ik t zelf wel doen maar ik zou en moest gaan plassen Dus toen de zuster kwam heeft zij me samen met Albert naar de wc geholpen, maar de weeën waren ontzettend hevig en kreeg bijna geen adempauzes meer. Eenmaal terug op bed (lag steeds op mijn zij) had een wee niet eens meer t gevoel af te zwakken want op dat moment was de volgende er alweer, maar nog steeds geen gyn te bespeuren Om 03:22 braken spontaan mijn vliezen tijdens een wee en op dat moment had ik direct persdrang. Om 03:25 kwam de gyn kijken, maar ik kon van mij zij heel moeilijk terugdraaien op de rug, dus met wat hulp toch nog gelukt maar de persdrang kon ik al niet meer wegpuffen. Aangezien ik nog niet wist hoe het met mijn ontsluiting zat was ik dus erg bang voor inscheuren of iets dergelijks, maar blijkbaar stond het hoofdje al toen ik dus op de rug was gedraaid en ze het goed konden zien en had ik al volledige ontsluiting. Hoefde toen nog maar 1x te persen en om 03:31 is hij dus geboren ! 1 van de eerste dingen die ik riep was: Gelukkig, maar kunnen jullie mij afmelden voor morgen want dan word ik ingeleid, maar ik ga nu niet meer! hahahaha. Hoezo beetje van de kaart af Hij woog 2715 gr en was 48 cm groot, en met zijn gewicht zat hij net aan de grens dat het dus niet nodig was om een kinderarts erbij te halen voor de controles en mocht hij gewoon lekker mee naar huis. Na de douche zijn we dan ook gegaan (duurde wel even voordat ik kon gaan ) en om 6 uur waren we alweer thuis Placenta zag er prachtig uit volgens de gyn, daar was helemaal NIETS mis mee. Ook hadden ze bloed uit het navelstrengetje getapt ivm de zuurgraad of zoiets maar ook dit was allemaal perfect in orde. Alle drukte en gezeik om helemaal NIETS! (heb vanaf week 32 bij gyn gelopen aangezien Jordy veel te klein en veel te licht zou zijn, zou eigenlijk 21-11-2006 worden ingeleid) Liefs Angela.