Keizersnede gepland

Discussion in 'De bevalling' started by Lov23, Jan 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Yep:D

2. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Ik had zo'n onderleggen onder mijn billen en tussen mijn benen kraamverband, de laatste dag droeg ik mijn eigen ondergoed + kraamverband.
    Ze controleren de eerste twee dagen geregeld hoeveel je vloeit en/of stolsels verliest.
    Niet te druk om maken hoor, ze zijn wel wat gewend ;)

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Is ook zo;)

4. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Nu je toch bij de charmante zaakjes terecht gekomen bent.. Je wordt geacht geheel geschoren te zijn down there. (Tenminste dat was bij mij zo)
    Ik was blij dat ik daar die ochtend thuis al aan gedacht had en niet nog met een wegwerpziekenhuisscheermesje hoefde te klunzen.

5. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    1,409
    0
    0
    Bij mij was de keizersnede een beetje spoed dus onverwacht op dat moment. Ik had me die dag niet geschoren dus had wel stoppels. Ze hebben niet alsnog geschoren,ik had ook m'n lenzen nog in.

Na de keizersnede had ik nog een cathether, ik kreeg een matje onder m'n billen en een kraamverband los tussen m'n benen. 2-3 per dag hebben ze me daar gewassen. De tweede dag ging m'n cathether eruit en ben ik gaan douchen. Daarna de grote onderbroeken met de matrassen. Wat ik een vies gevoel vond is dat als m'n baarmoeder samentrok (bij voeden) ik het tussen m'n benen voelde lopen....ieuwww

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Scheren doe ik toch al;) toevallig vandaag ook even gevraagd omdat ik las juist niet te scheren:( Maar de gyn zei al doe het juist wel zelf;)

Oh ja vooral met voeden dan gaat het soms pijn doen he kleinesam. Nou ik verheug me er nu al op allemaal:p

7. wish23

wish23 Lid

May 17, 2011
    60
    0
    0
    dierenverzorgster
    drenthe
    Ik krijg aanstaande dinsdag een geplande keizersnede, maar word maandag al opgenomen, zijn er meer die de dag van te voren al worden opgenomen?

8. 1983tineke

1983tineke Actief lid

Nov 10, 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik werd ook dag van te voren opgenomen maar dit was in overleg. Mijn fysieke gesteldheid was zo slecht dat reizen e.d. heel zwaar was. Gynaecoloog vond het beter om dit niet te doen op de dag van de keizersnede. Ik was het daar helemaal mee eens. Maar dit was dus niet standaard in ziekenhuis.

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja want normaal is het niet om een dag van te voren al opgenomen te worden volgens mij

10. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Ik moest mij 's Ochtends vroeg melden op de afdeling, geen dag van tevoren.
    Volgens mij is dat ook niet gebruikelijk om een dag van tevoren aanwezig te zijn al.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hoe vroeg moesten jullie er zijn dames die al een keizersnede gehad hebben?

Ik mag de dag ervoor bellen voor de tijd...

12. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Wij moesten ons om 9u melden, om 13.30 werd ik opgehaald en om 13.55 is hij geboren.

13. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    1,486
    223
    63
    8.15 melden..
    eigenlijk zou ik om 9.30 opgehaald worden maar door een spoedje werd dit 11.10

14. Sunny2012

Sunny2012 Actief lid

Nov 26, 2012
    139
    0
    0
    Zuidoost Brabant
    #54 Sunny2012, Jan 22, 2014
    Last edited: Jan 22, 2014
    Hoi 'lotgenoten' :)

Mijn kindje ligt sinds 16 weken in een onvolkomen stuit. En de keizersnede is nu gepland op 6-2. Dan ben ik 38.6. Op vrijdag kon niet dan doen ze geen primaire sectio's. Anders werd t na t weekend. Vind dit wel prima. Ben heel benieuwd of ik de datum ga halen.

Is mijn eerste kindje. Zit met veel dezelfde vragen.
    Bij mij vertelde de gyn dat ik niet moest scheren. Heb as do een afspraak met de gyn die de sectio gaat doen. Ga t bij haar nog een keer vragen. Zeker omdat de vk zei dat ik t wel moest doen.

En ik ga naar een ziekenhuis waar ze een natuurlijke keizersnede doen. En vraag straks ook of ze het doek willen laten zakken bij de geboorte.
    Heb twee info filmpjes bekeken van ziekenhuizen die een natuurlijke keizersnede doen. Even op YouTube naar keizersnede Catharina ziekenhuis en keizersnede RTV noord zoeken. Zijn geen enge filmpjes. Vond t fijn ze gezien te hebben en raakte echt ontroerd over hoe t ging.

Spannend nog 15 dagen!
    Ik mag ook de dag van te voren bellen hoe laat ik terecht kan.
    Had zo gehoopt op een natuurlijke bevalling, maar heb me inmiddels neergelegd bij een keizersnede

15. Cindell

Cindell Actief lid

Oct 20, 2010
    359
    0
    0
    pas afgestudeerd aan avondschool als grafisch vorm
    België, Limburg
    Ik moet volgende week donderdag (spannend!!) binnen om 7u, zodat ze om 8u kunnen beginnen.. Ik sta als eerste op.

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Spannende sunny:D en wat mag je al snel! Hier pas na 39 weken omdat het beter zou zijn voor de longen....

Scheren .. Ik lees in het boekje dat het weer niet mag maar anderen zeggen weer van wel. Anders doen zij het?

Cindell ik hoop dat je dan gelijk aan de beurt bent, lijkt me zo erg als je lang moet wachten...

Worden jullie ook langzaam ongeduldig ;)

17. Sunny2012

Sunny2012 Actief lid

Nov 26, 2012
    139
    0
    0
    Zuidoost Brabant
    Bij ons willen ze met stuit niet te lang wachten. Voorkeur tussen de 38 en 39 weken. Ze twijfelde over na t weekend maar dan ben ik 39.3 dat vinden ze te laat omdat t risico dan steeds groter wordt dat de bevalling zelf al begint. En omdat ons kindje probeert in te dalen. Ze zijn bang dat ze anders te vast ligt en alsnog met een tang of vacuüm uit de baarmoeder gehaald moet worden. Dat is niet echt goed voor haar gestel...

Durven ze bij jou wel langer te wachten? Jij zit ook met een kindje dat al lang in stuit ligt toch? Eerste kindje? Edit: zie nu dat je al twee kinderen hebt. Kan zijn dat dat ermee te maken heeft??

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja vreemd idd want hier ook een stuit? En als ik eerder zou beginnen krijg ik gewoon alsnog een keizersnede dus dan snap ik niet zo goed wat ze bij jou bedoelen?

Maar in welke stuithouding ligt je kindje?

19. Sunny2012

Sunny2012 Actief lid

Nov 26, 2012
    139
    0
    0
    Zuidoost Brabant
    Bij mij wordt t dan ook gewoon een keizersnede. Maar dan zou er bijv s nachts een ok team klaargezet moeten worden. Ze willen t risico niet lopen dat t dan een echte spoed ks wordt.

Ze ligt in een onvolkomen stuit. Billetjes voor de uitgang hoofd middenboven bij m'n ribben en beentjes in m'n zij/naast haar hoofd. Benen zijn vrijwel altijd gestrekt.

Ps. m'n avatar is van 16 weken.. Toen deed ze dr beentjes nog wel eens krom.

20. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Love, ga je de datum bekend maken?:D
    Spannend zeg!!

Share This Page