keizersnede herstel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Iris 2, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik snap dat je graag bij je kindje wilt zijn, logisch natuurlijk!
    Maar het is ook niet alleen verzekerings technisch, als je een ongeluk krijgt of ineens onverwachts heel hard op je rem moet trappen dan kan de wond open springen!
    En hoewel de kans dat je een ongeluk krijgt niet zo heel groot is, is het toch wel iets om rekening mee te houden!
    maar nogmaals zoals ik al zei: ik kan me heel goed voorstellen dat je graag bij je kindje wilt zijn!

2. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb bijna 8 mnd geleden een spoedkeizersnee gehad. Doordat het spoed was, was ik nergens op voorbereid en had me nieteens ingelezen. Ik was zelfs nog nooit geopereerd. Het is mij 1000% meegevallen!!! Omdat er dusdanige spoed was hebben ze me (op mijn verzoek) onder narcose gebracht. Op maandag de KS gehad, dinsdagmiddag uit bed en katheter eruit. Op woensdag zelfstandig gedoucht en rondgewandeld en die middag naar huis. Op donderdag vergat ik al om de paracetamol nemen en in het ziekenhuis weigerde ik de diclofenac te nemen, want ik had geen pijn. Dat heb ik de zusters nog goed duidelijk moeten maken... Het enige wat moeilijk ging de eerste dagen was uit bed komen, dat trok aan de wond en voelde niet fijn en ik kon mijn benen niet afdrogen. Dat deed mijn man of de kraamverzorgster. Daarnaast heb ik geen huishoudelijk werk gedaan tot een week of 4 erna. Daarna weer rustig dingen gaan oppakken.
    De kans dat ik weer een ks krijg is groot, maar het zou mij helemaal niks uitmaken.

3. Iris 2

Iris 2 Actief lid

18 okt 2010
    128
    0
    0
    Goed om te horen allemaal! de keizersnede gaat definitief door dus ik kan me er op voorbereiden.(Tenzij hij nog draaiit op het laatste moment) Over tien dagen ben ik hoe dan ook mama.. Allemaal bedankt voor de reactie's!:)

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik ben ook prima hersteld van een keizersnede, natuurlijk zijn er ongemakken, maar al met al vond ik het heel goed te doen. In het ziekenhuis kreeg ik ook steeds pijnstilling dus je hoeft eigenlijk helemaal niet zoveel pijn te hebben. Ik even mogen proeven hoe het voelt zonder/met minder omdat ik lag te slapen toen ze langs kwamen, maar een even een belletje en dat was ook zo weer opgelost (is bij een gewone bevalling wel eens anders).
    Ik heb me echt rust gegund die eerste 6 weken zolang het nodig voelde 's middags dutjes gedaan, ik denk wel dat dat echt geholpen heeft, je hoort wel regelmatig dat vrouwen na een tijdje een terugslag krijgen omdat ze te vlug weer te veel gaan doen.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.194
    113
    Het ligt er ook maar net aan wat je onder voorspoedig verstaat. Ook bij een voorspoedig herstel is en blijft een keizersnede gewoon een heftige buikoperatie waarvan het herstel nu eenmaal vaak langer duurt dan bij een gewone bevalling.
    De eerste dagen vooral zijn gewoon pijnlijk en je herstel hangt ook af van veel verschillende dingen.

Zelf heb ik 2 verschillende ervaringen met een ks.
    De eerste heb ik als heel pijnlijk en zwaar ervaren, kon mede door bloedverlies pas na 10 dagen weer een minuutje oid lopen.
    Bij de tweede ging het een heel stuk beter en was ik na 2 dagen thuis en kon ik na een dag of 4 weer heel even een stukje lopen.

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier ook voorspoedig:) kon snel weer alles zelf, bij 2de zwangerschap ook maar weinig last van gehad.

7. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Ik had een geplande keizersnede maar werd uiteindelijk 's-nachts en 3 weken eerder omdat ik gebroken vliezen had maar prachtige bevalling. Mooiste is dat jij en je man allebei hetzelfde zien als het geboren wordt en dat is ook heel bijzonder! Ik heb ook hele mooie foto's gemaakt door het OK personeel.
    Van de ruggeprik niks gevoeld, erna amper pijn gehad. Ik liep de volgende dag al naar de winkeltjes beneden, ging echt goed.
    Ik heb vooraf ook zoveel horrorverhalen gelezen, maar die zijn denk ik niet meer van deze tijd ofzo. Het is nog geen 10 weken geleden voor mij en zie alleen nog een paarsig streepje, zo glad en mooi al genezen.
    Wens je een hele goede bevalling!

8. blauwe wolk

11 sep 2008
    48
    0
    0
    schoonmaakster
    ik ben na de keizersnede lekker opgeknapt. mocht na 2 dagen naar huis. ook wel omdat ik dit zelf graag wilde. paracetamol was niet meer nodig vond ik zelf dus dat ging erg goed. alleen de eerste paar weken niet met boodschappen of kratten bier (voor de kraamvisite) zeulen.:p

9. Iris 2

Iris 2 Actief lid

18 okt 2010
    128
    0
    0
    @JahoO: Bedankt!
    @Blauwe wolk: Ik zal idd niet te zwaar tillen! We hebben ook gekozen voor rust de eerste tijd ipv kraamvisite door later een kraamfeest te geven. ;)

Deel Deze Pagina