Keizersnede - Herstel

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lila8, 2 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Bij mijn eerste een spoedkeizersnee na dagen lang inleiden toen heb ik echt 4 weken plat gelegen en zoo moe.. pas na eigenlijk 8 weken voelde ik mij weer oké.
    Bij mijn tweede een geplande gentle sectio en toen was ik na een week / 1,5 week wel weer oké, wel deed ik snel weer te veel daardoor.
     
    Lila8 vindt dit leuk.
  2. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Van de 1e is heb ik echt wel 6 weken moeten herstellen. Na 2 weken was ik van 200m buiten lopen bekaf. Ik had na 2 Weken niet naast de baby voor andere kinderen kunnen zorgen. Nu weer herstellende van een is en voel me nu veel beter dus zou nu wel lukken maar echt wel 6 weken niet tillen aanhouden hoor! Anders kan het je later echt opbreken. O En ook niet stofzuigen en strijken en de was ophangen ed
     
    Lila8 vindt dit leuk.
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier 3 keizersnedes gehad. Van de eerste duurde het herstel heel lang, enorm lange bevalling en een hb van 2,7. Met name door het bloedverlies duurde het herstel lang. Erg slap. Maar na 2 week kon ik mij wel redden met de baby hoor.
    Bij de 2e en 3e deed ik na 1 week alles zelf weer. Natuurlijk wel rustig aan doen en niet het hele huishouden oppakken, maar je kindje verzorgen moet vaak wel lukken na 2 week.
     
    Lila8 vindt dit leuk.
  4. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Wegens eerdere operaties die ik aan mijn blaas gehad heb. Ik wist dit al van te voren. Dus lijkt me niet dat je daar normaal gesproken rekening mee hoeft te houden!

    Succes met de ks, zal niet lang meer duren denk ik?
     
    Lila8 vindt dit leuk.
  5. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ja, ik ben toen mbv de vacuümpomp bevallen en had dus een knip. Daar erg veel last van gehad en slecht hersteld.
     
    Lila8 vindt dit leuk.
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.606
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Hier 3x een ks gehad en alle 3 de keren was ik binnen een week pijn-klachtenvrij en ging ik na de kraamtijd gewoon zelf boodschappen doet etc.
    Bij de 2e had ik na 7 dagen een verjaardag van iemand waar ik gewoon lopend heen ben gegaan met de kinderwagen (ca 20 min lopen van mijn huis).

    Het enige wat ik niet deed was stofzuigen en dweilen (zwaarder werk), dat deed ik na 2,5 week weer.

    In de kraamtijd heb ik ook amper gerust overdags en zat ik meerendeel vd dag gewoon op de bank bij de rest.
     
    Mammielove en Lila8 vinden dit leuk.
  7. Lila8

    Lila8 Bekend lid

    8 mrt 2018
    602
    689
    93
    Vrouw
    Komende Vrijdag, als ik dat red. ;)
     
  8. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Hier anderhalve week terug een spoedkeizersnee gehad na een lange bevalling. Zoals gezegd, vermoeidheid daarvan zal ook invloed hebben gehad. Ik was wel fysiek erg fit tijdens de bevalling.
    Dag 2 ben ik in zkh uit bed gekomen om te douchen en is katheter eruit gegaan. Dag erna naar huis, dus nachten ook weer zelf zorgen (samen met mijn man).
    Nu anderhalve week verder kan ik redelijk alles doen zolang ik niet zwaar til. Ik hecht wel veel waarde aan mijn rustuurtje in de middag en heb wat extra kraamzorg gehad om te ondersteunen. Dinsdag gaat mijn man weer werken en ik heb wel het idee daar tegen opgewassen te zijn (krijg die dag nog 3uurtjes kraamzorg).
    Qua wandelen hobbel ik in huis maar doe dat wel zo efficient mogelijk (niet voor 1ding de trap op als het niet hoeft). Na ongeveer een week ben ik begonnen met naar buiten gaan, eerste keer tot de hoek van de straat, nu loop ik om de dag een stukje mee als mijn man de hond uit gaat laten (10minuutjes). "Schoonmaken" beperk ik tot wat opruimen, rest doet mijn man en de kraamzorg (en straks vraag ik af en toe mijn moeder voor hulp).
    Met zoveel andere kinderen zou ik zeker zorgen voor mantelzorg om je heen, dat lijkt me echt loodzwaar.
     
    Lila8 vindt dit leuk.
  9. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.767
    4.733
    113
    Vrouw
    Ik kon na 2 weken alles wel weer, alleen met tillen enzo moest ik natuurlijk wel opletten. Ik was de nachten grotendeels alleen met de baby, wat prima ging (baby lag wel naast me in een wiegje).
     
    Lila8 vindt dit leuk.
  10. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    Hoop hier eind van deze maand 3e ks te krijgen. 2x een supergoed herstel gehad. Veel mensen zeggen: maar je mag toch zoveel weken dit niet en zoveel weken dat niet. Luister gewoon naar je lichaam, dan weet je echt wel wat wel en niet kan. Maar 2 weken om er daarna weer alleen voor te staan, is mijn inziens prima.

    Ben zelf bang dat het na 2x zo'n vlot herstel misschien nu wel gaat tegenvallen. We zullen zien.
     
    Lila8 vindt dit leuk.
  11. Eva2011

    Eva2011 Niet meer actief


    Hier ook sneller weer op de been, en zodra ik uit het zkh kwam zat ik voornamelijk ipv te liggen. Wel in een stoel en niet een lage bank...
     
    Lila8 en Mammielove vinden dit leuk.
  12. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ik ben zo jaloers op de mama's die een snel herstel hadden!

    Zelf 8 weken zooooveel pijn gehad :|
     

Deel Deze Pagina