Keizersnede.. hoe lang gevoelig?

Discussion in 'Na de bevalling' started by Kellebel1987, May 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    29 januari ben ik bevallen middels een (spoed)keizersnede. Na 1 dag liep ik alweer redelijk pijnvrij rond en de wond was eigenlijk ook binnen een paar dagen al dicht.
    Nu ben ik afgelopen maandag wezen sporten (zumba) en ik merkte dat ik bijv. met springen echt nog wel last heb van de rechterkant van het litteken! Ook als ik een wat lagere broek draag blijft het aan de rechterkant gevoelig en soms heb ik daar ook uit het niets af en toe wat pijn. Hoe lang bleef bij de dames met een ks die wond nog gevoelig? En kan sporten nu geen kwaad of kan ik beter nog wachten? Overigens is het gebied onder mijn navel nog steeds gevoelloos... :(

2. Nenanena

Nenanena Actief lid

Jun 5, 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat gevoelloos stuk van je huid kan nog wel een half jaar duren. mijn ks was in eind juni, en nog steeds heb ik op sommige plekken geen gevoel. Dit is overigens normaal, ze snijden je zenuwen door, maar die groeien weer 'aan'.

Ik had tot zeker een half jaar nog echt wel eens pijn. vooral als ik veel liep of iets als hardlopen. Ik vond dat de grens van: nu is het over, bij de 6 maanden was. maar ik heb nog steeds af en toe pijn aan het litteken, met bijvoorbeeld je zwembroek die erop zit en wat wrijving geeft.

Ik zeg: geduld hebben en niet doen wat nog niet lukt. probeer eerst een wat minder intensieve sport, ks is niet niets hoor! is een buikoperatie!

3. Kellebel1987

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Bedankt! Buiten het springen ging Zumba wel redelijk hoor.. ;)

4. Bam

Bam Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    1,032
    0
    36
    Midden Nederland
    Mijn dochter is inmiddels al 8 maanden, maar als zij op mijn litteken staat/afzet dan voel ik het nog steeds hoor ;)
    Het is natuurlijk niet meer pijn lijk, maar ik voel het echt nog steeds duidelijk.
    Dus het kan heel lang gevoelig blijven bij bepaalde dingen die je doet.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou na ruim 14 jaar nog steeds gevoelig onder het lidteken hoor. En bij lichamelijke inspanning voel ik het nog steeds. Wou dat ik die rotsectio nooit gehad had...

6. adi

adi Niet meer actief

Bij mij staat de teller op bijna 4 jaar. Ik verga nog steeds van pijn als ik iets zwaars de tras moet optillen, heb gefietst, gesport of ongesteld ben. Inderdaad de rechterzijde van de wond. Daar zit de knoop gaan het 'dichtnaaien' van je wond.

7. Kellebel1987

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Oooh ben je al zo lang mama? :D pfff 14 jaar... :( Verder vond ik de sectio niet rot, heb alleen niet het idee dat ik bevallen ben en alsof ok er gemakkelijk mee weg gekomen ben... :(

8. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Mijn spoed ks is nu 7 weken geleden. Ik heb eigenlijk nergens meer last van. ja nog wat gevoelloze huid bij het litteken, maar meer ook niet.

9. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

Jul 20, 2012
    1,206
    0
    0
    mijn spoedks is nu 11 weken geleden en ik heb er eigenlijk geen last meer van. Het is wel gevoelloos bij het litteken en heel af en toe heb ik een trekkende pijn aan de linkerkant van het litteken.

10. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    De knoop zit aan de kant waar de gyn stond.. dat kan dus verschillen :)
    hier ook na maand of 9 nog pijnlijk, is volgens mij normaal. Soms best veel pijn, maar mijn buikvlies is gescheurd (en dus weer gehecht) tijdens de ks dus dat heeft er misschien ook mee te maken

11. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Die gevoelloos huid is de zeneuwen die werden geraakt. Heb ik ook na halfjaar moet het minder zijn of volledig weg.
    Ik had super goede herstel na 2 dagen pijnloos en na 4 weken kon ik sporten.

Als het pijn binnen zit dan kan het zijn dat er iets met binnenhechtingen zijn. Als het meer pijn bij je huid en boven litteken dan is niet erg.

12. Kellebel1987

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Nee de 'pijn' zit op de huid... Soms denk ik wel eens dat ik niet genoeg rust heb genomen.. Stond zelfs al met de MC in mijn hand om de trap op te gaan om het op haar kamer te zetten.. Toen werd VL een beetje boos... Hihi!

13. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Vandaag ( met 7 weken) zelfs weer gesport. 30 day shred level 1 gedaan en nergens last van.

14. angel229

angel229 Niet meer actief

Denk dat ik met 2 maanden geen last meer had. Ging vrij snel allemaal bij mij.

15. Mellbee

Mellbee Actief lid

Aug 28, 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoonlief is inmiddels ruim 8 maanden en ik heb nog steeds last van de wond als ik teveel zwaar achter elkaar til, of heel veel dingen achter elkaar plan die een redelijke fysieke inspanning vergen. Huid is ook nog gevoelloos rond het litteken en dat vind ik ook geen prettig gevoel.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,337
    36,198
    113
    Hier is het nog wel eens pijnlijk af en toe en de laatste ks is al bijna 1 jaar geleden, maar ik heb er wel drie gehad, dus misschien speelt dat ook wel mee.

17. mientjuh2

mientjuh2 Actief lid

Dec 19, 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    Nu ondertussen 3 weken geleden en het enigste waar ik "last" van heb is dat ik het gevoel heb dat er in mn vagina iets zit wat er niet hoort en ietwat pijnlijk is.

18. imoan78

imoan78 Actief lid

Jul 6, 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht
    Hier iets meer dan 12 weken geleden. Had en heb eigenlijk weinig pijn aan de wond cq litteken. Alleen nu het wat warmer is, krijg ik kast van smetplekjes en schuurplekjes. Dit is wel pijnlijk en ik meer me suf.....

Share This Page