uitgerust bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sweetlakecity, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Ik vraag me af,
    ik krijg als tips: meid zorg dat je uitgerust de bevalling in gaat.
    Hoe doe je dat dan?

Ik slaap in een waaktoestand. Wordt met energie wakker om half twee terwijl ik denk dat t echt 5 uur in de ochtend moet zijn. Ga weer slapen/ waakslapen. Wordt wakker om half 6, moe en wil verder slapen maar dat lukt lastig. Ik kijk tv en ga slapen om 7 uur. Word daarna keimoe wakker om 10 uur. Ga dan scharrelen om om 12 uur weer moe te worden.

Pfff...lijkt wel alsof ik de gehele dag door wat moe ben en soms opleef door extra energie te hebben.
    Straks moet ik bevallen...en dan? Heb ik dan wel genoeg energie?

Nu mag ik bijna niet klagen want ik slaap zeker 8 a 9 uurtjes totaal en sommige nog minder. Het is de eerste hier dus druk heb ik t niet.

Ik hoop dat t gewoon goedkomt en ik me zorgen maak om niets!

2. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Tja ik sliep ook slecht en kreeg ook van iedereen dat advies. Heel irritant als je niet kunt slapen. Ik sliep tussen de middag wel eens een uurtje op de bank. Moet ook eerlijk zeggen dat toen de bevaling begon ik ook niet echt super uitgerust was. Maar je moet dab ook gewoon wel door hoor dus dat lukt je wel. Hb na de bevalling overigens geen oog dicht gedaan terwijl ik toen toch al meer dan 24 uur wakker was en een behoorlijke inspanning had geleverd. Schijnt dat je gewoon energie en adrenaline aanmaakt dan en het ook niet merkt dat je moe bent. Tip: slaap daarna gewoon lekker een paar uur met je baby mee en doe het rustig aan met kraamvisite!

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Ik was ook ontzettend moe tijdens de bevalling. Ik had de nacht ervoor niet geslapen en was net in slaap aan het vallen toen de ruggenprik werd uitgezet. Maar het was toen net of er ergens een reserve lading aan energie werd aangeboord, waardoor ik ineens alle energie en kracht had om de weeën op te vangen en te persen.

4. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    bij mijn 2e zwangerschap heb ik de 2 wkn voor me bevalling niet meer kunnen slapen als 2-3 uur per nacht. Ik heb het toen aangekaart bij de vk omdat het bij mij enorm rommelde met voorweeën ed. en heb toen een slaappil gehad, gewoon om je in slaap te laten vallen en met erge pijnen zou je gewoon wakker worden. Heb toen toch nog 5 uur kunnen slapen, want toen begonnen de weeën weer.. en die avond is onze 2e dochter geboren..

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb de laatste weken van de zwangerschap superslecht geslapen; wel in m'n verlof overdag gerust (een of twee keer per dag een uurtje bijslapen). Was ook moe toen de bevalling zich aandiende, maar je maakt zo veel adrenaline aan dat je het wel redt! Het is ook een spannende gebeurtenis, dus slaperig was ik niet.

Tip: ook als je al weeën hebt, maar deze nog niet heel heftig zijn, ga in bed liggen en probeer uit te rusten. Die energie komt je wel goed van pas.

Na de bevalling heb ik anderhalf uur geslapen en toen was ik weer klaarwakker - heerlijk die adrenaline! Vriend kon dat minder waarderen; we sliepen net van vijf tot halfzeven in de ochtend en ik ging lekker mensen bellen. :D

6. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ben nu al 2 nachten miss nachtbraker...kan gewoon niet meer slapen. Bizar zeg.
    Ben benieuwd.
    Wat gaat de tijd ook langzaam zeg. Zucht.

7. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik sliep de weken voor de bevalling ook ontzettend slecht en oppervlakkig. Maar probeer je rust te pakken door lekker een boek te lezen of tv te kijken. Mn moeder zegt altijd: 'slaap je niet, dan rust je toch'.. en dat heb ik mezelf altijd maar voor gehouden als ik weer eens de hele nacht wakker lag.
    Ik begon ook echt niet compleet uitgerust aan mn bevalling, vliezen braken om 06.20 uur en had die nacht amper geslapen.

Succes met de laatste loodjes!

Deel Deze Pagina