Keizersnede met 37,4 weken zwangerschap

Discussie in 'De bevalling' gestart door Vaasje, 9 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Ja hij zei met 37wk heb je 1% (bijna niets dus) kans op opstartproblemen, 38wk 0, 5% en na de 39wk bijna niets meer.

    Nu is die 1% natuurlijk te verwaarlozen maar toch was ik benieuwd haha
     
  2. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Mijn nichtje is geboren met 37 weken na een geplande keizersnede. Placenta praevia. Deed het meteen prima, mocht na 2 dagen naar huis (opname voor mama eerder dan voor baby) gewicht was 2900 gram, prima voor de termijn. Succes!
     
  3. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ah op die fiets!
     
  4. kleineM

    kleineM Fanatiek lid

    7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Mijn dochter is met geplande keizersnee gehaald op 37.0
    Ik had zwangerschap diabetes en ze lag in stuit. Klein prulletje van 2750 gram, maar ze deed t perfect. Wel wat moeite met temperatuur de eerste weken. Ik ben ook 2 dagen van te voren opgenomen geweest voor long rijping. Dat vond ik ook fijn en geruststellend.
    Ze had idd een suiker dipje (1.1) maar ik had voorgekolfd en meteen colostrum gegeven met pipet (nou ja niet op de OK maar erna). Dat hielp geweldig.
    In verhouding is ze de eerste jaren wel veel ziek geweest tov dochter 2 die zichzelf op eigen tempo lanceerde met 39.2
    Maar perfect moppie die al op de basisschool zit.
    Succes & geluk!
     
  5. Lottel

    Lottel Fanatiek lid

    3 jan 2010
    1.185
    116
    63
    brabant
    Mijn oudste is met 38.3 met een spoed ks gehaald en de jongste op 38.1 met een geplande ks. Oudste had nergens geen moeite mee en de jongste had wat last met temperatuur en ademhaling. Wat uiteindelijk na een uur weg was, maar dat was 't langste uur van m'n leven. Uiteindelijk mocht ze na de laatste test toch mee naar de kamer en hoefde ze niet opgenomen te worden op een andere afdeling.
     
  6. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Hangt ook van het baby zelf (groei). Ik ben nu 37wk zwanger en ik heb enorme baby haha dus de arts zei dat Mocht pre eclampsie sNel ontwikkelen dan halen haar gelijk uit en in mijn situatie heeft het 0.0 risicos want ze is groot en goed ontwikkelt. Ze hebben nu gepland op 38.5 dagen keizersnede ze zeiden dat 39wk hoefde niet per se.
    Na schatting van wekelijkse echos etc komt ze uit met 38.5wk boven 3800 gr. Ze zit op de bovencurve a sinds 20wk echo guo
     

Deel Deze Pagina