Hai dames Heeft een van jullie dit ook gehad? Ze zei dat t geen kwaad kon maar ik vind het echt geen fijn idee... Groetjes Guusje
Het kan inderdaad geen kwaad! Je kleintje tuimelt al aardig in het rond in je baarmoeder, en zal dat voorlopig ook nog wel even doen. De kans is groot dat de navelstreng op dit moment helemaal niet meer om het nekje zit. Ik had een echo met 27 wkn waarbij de navelstreng ook om het nekje zat, maar ook dat is geen enkel probleem. Beeb lag toen nog in stuit en is inmiddels getuimeld. Dikke kans dat die navelstreng nu niet meer om de nek zit. Maar dan nog.. het zou alleen kwaad kunnen als het een dubbele slag is. Normaal glijdt de navelstreng er bij de bevalling gewoon vanaf (want is gewoon een losse lus).
Ik had begrepen dat een navelstreng eigenlijk niet echt strak kan trekken om het nekje, dat het er wel bijvoorbeeld twee keer omheen kan draaien, maar dat er wel rek in zit zeg maar en dat dat dus echt niet erg is. Ik zou maar naar de vl luisteren, die weten het allemaal echt wel
Heb het niet gedurende de zwangerschap gehad (was niet op de echo te zien), maar bij de bevalling zat de navelstreng (van circa 80 cm) om de hals van mijn zoon, en zat er een knoop erin. Hij heeft er niks aan overgehouden. Kan begrijpen dat het geen fijn idee is, maar dat kan je niet voorkomen. Geniet van je zwangerschap.
Ik had zelf de navlestreng twee keer om mijn nek, maar ben niet vlot (en wel gezond) Geboren, integendeel, was een rampbevalling. Maar bij twaalf weken heeft je kleintje nog zoveel speelruimte. Dat komt echt wel goed!