stuit

Discussie in 'De bevalling' gestart door sabrinab1986, 12 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabrinab1986

sabrinab1986 Fanatiek lid

9 okt 2012
    1.180
    278
    83
    NULL
    NULL
    mijn dochter ligt al weken in stuit ze is heel druk maar gaat bijna niet van haar plek maar nou las ik ergens dat dat kan betekenen dat ze een afwijking heeft. kan zelf haar hoofd en billen voelen!
    nou baal ik dat ik dat gelezen heb!

iemand ervaring mee?

en zit ook niet op een stuit bevalling te wachten lijkt me dood eng weet dat ze pas met 36 weken de goede positie moet hebben maar omdat ze nooit draait hou ik er rekening mee!

2. Elyn

Elyn Actief lid

3 feb 2013
    103
    0
    16
    NULL
    Overijssel
    Hoi,

Mijn kleintje ligt vanaf het begin al in stuit. Hier hoeft geen reden voor te zijn hoor, het kán. Je zult misschien al wel doorverwezen zijn naar het ZH en anders gebeurt dit met 35/36 weken omdat de spontane draaikans van de baby dan verkleint, daar kijken ze alles ook goed voor je na. Draaipoging kun je overwegen, maar daar hebben mijn man en ik vanaf gezien omdat wij zoiets hebben; dit kindje ligt niet voor niets in deze houding, we laten het zo. In het ziekenhuis wordt goed naar ons geluisterd, want de vraag die daarop volgt is; natuurlijk bevallen of in een keizersnee? Wij hebben gekozen voor een keizersnee en ik ben/word hier goed in begeleid. Alle personen bij de operatie zie ik wel een keer vooraf om alles goed door te nemen. Tegen mij werd (ik zie nu pas dat je 29 weken bent) gezegd; oh joh, dat kleintje kan nog alle kanten op draaien, is ook zo want het hééft ook nog alle ruimte met 29 weken, maar ergens zij mijn instinct continu al; dit kindje draait niet meer. Succes! Enne, ook als kindje in hoofdligging had, had je hoofd en billetjes wel gevoeld! Vrijdag pakte de gynaecoloog ons kindje zo bij kop en kont, heel bijzonder!

3. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Goedemorgen! Ons kindje ligt ook in een stuit. Als je op internet kijkt kun je inderdaad vinden dat stuitkindjes een afwijking kunnen hebben en daarom verkeerd liggen. Niet meer lezen die berichten, het maakt alleen maar bang! Er is heus niets aan de hand, zoveel kindjes liggen niet helemaal goed.
    Ik heb gekozen voor een keizersnede, deze zal over 2 weken worden uitgevoerd, tenzij hij zich eerder aandient. Een versie zag ik niet zitten. ...
    Maak je geen zorgen meid, komt allemaal goed! Geniet lekker van het kleintje in je buik!

4. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Mijn zoontje heeft tot een week of 35 in stuit gelegen en is uiteindelijk toch vanzelf gedraaid (ik zou ook niet voor een draaipoging hebben gekozen).

Bij ons eerste bezoek aan het cb werd aangegeven dat hij als hij 3 maanden oud is een echo van zijn heupjes krijgt omdat er bij baby's die lang in stuit hebben gelegen een iets verhoogde kans is op heupdysplasie (weet niet of ik het zo goed schrijf hoor). Maar de kans dat hij dat heeft zou heel erg klein zijn. Verder is er niet over afwijkingen gesproken en is er ook helemaal niks met hem aan de hand. Ik zou me dus niet te veel zorgen maken en niet te veel enge verhalen googlen ;)

Deel Deze Pagina