voorweeën in rug = rugweeën bij bevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by Anna27, Feb 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

voorweeën in je rug=rugweeën tijdens de bevalling?

1. Ja, bij mij wel

2. Nee, bij mij niet

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    2,484
    0
    0
    Ik ben bijna 37 weken zwanger van ons tweede kindje, en het rommelt al sinds een week of 7.... De laatste dagen wordt het gerommel wel al een stuk serieuzer, en begin ik ook 'rugweeën' te krijgen.
    Ook lijkt het af en toe alsof ik een soort beenweeën heb (kramp in mijn bovenbenen), maar dit schijnt ook te kunnen komen doordat de baby op een zenuw drukt bij het verder indalen. Vorige keer heb ik niet of nauwelijks last gehad van 'voorwerk'.

Nu mijn vraag:

Betekenen voorweeën in je rug ook automatisch rugweeën bij de bevalling? Vorige bevalling heb ik namelijk heel veel rugweeën gehad (op een gegeven moment weeënstorm in buik en rug tegelijk), en dat vond ik echt vreselijk...

2. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Hier klopt dat (helaas ;)) wel
    Had de avond voor de bevalling flink last van mijn rug (onderin), vervolgens dus voorweeën, ook rug.
    En idd HOERA, de dag erna een bevalling inclusief een weeënstorm MET rugweeën :)

Maar we hebben t overleefd zullen we maar zeggen hihi.

3. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hier klopte het helaas ook

4. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    2,484
    0
    0
    hmmm, dat belooft niet veel goeds....
    Ik heb het ook overleefd hoor. Het scheelde toen ik eenmaal de douche ontdekt had, en het weerhoudt me er ook niet van om weer thuis te gaan bevallen, maar toch...
    Dan hoop ik iig dat mijn bevalling korter duurt deze keer, haha!

5. Pipelina

Pipelina VIP lid

Nov 11, 2007
    5,111
    2
    0
    Helaas kan ik alleen maar ja zeggen. Was ook zo bij mijn dochter en zoon ook. En bij deze meneer net zo
    Nu heb er al weken last van. En vandaag de hele dag al ................... Echt zo'n vreselijk gezeur onder in mijn rug, wat dan heerlijk naar voren trek voor een prachtige inmiddels pijnlijke harde buik. Dan is het er een paar uur en dan weer weg. Van mij mag het doorzetten. Heb geen weken zin in deze ongein.

6. Pipelina

Pipelina VIP lid

Nov 11, 2007
    5,111
    2
    0
    Wat je trouwens beschrijft over die kramp, dat herken ik. Ik ben wel honderd keer de trap op en af gelopen, zo'n zalig gevoel!

En voorweeen heb je vaker bij een tweede en derde zwangerschap. Je baarmoeder weet beter wat te doen. (helaas :D)

Duurde je bevalling lang de vorige keer?

7. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier klopt het ook, kreeg ook een weeenstorm met weeen overal (rug, been en buik)

8. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    2,484
    0
    0
    Ik hoop dat mijn baarmoeder dan ook snapt dat ik graag met al wat ontsluiting begin, haha! :D

Mijn bevalling duurde op zich niet lang voor een eerste: net geen 12 uur, maar vanaf het breken van de vliezen kwam ik in een weeënstorm terecht. Geen idee hoe lang dat precies heeft geduurd, maar zeker 1,5 à 2 uur. Omdat ik daarbij ook nog eens kotsmisselijk was, kon ik de rugweeën niet anders opvangen dan door 'op mijn eigen vuisten te gaan liggen'. Uiteindelijk heb ik de douche dus ontdekt, dus ik denk dat ik daar deze keer gewoon de hele bevalling onder ga zitten, haha!

9. Linana

Linana Niet meer actief

Gatver, beloofd niet veel goeds....
    Ik heb dus ook voornamelijk last van menstruatiekramp in mijn onderrug sinds een paar dagen en heel af en toe in mijn buik.
    Bah bah bah, dit is mijn eerste en ik lees overal dat rug en beenweeen het ergste zijn :(

10. Pipelina

Pipelina VIP lid

Nov 11, 2007
    5,111
    2
    0
    Nou de vorige keer heeft het mij 3cm opgeleverd! Dus heb hoop!! :D

o een weeenstorm, V-R-E-S-E-L-IJ-K. Heb ik gehad bij mijn inleiding bij de oudste, blegh!
    Ik ga duimen voor je dat deze keer niet krijgt!
    Mijn man heeft de vorige keer ook zijn vuisten in mijn rug geplant, heerlijk. Hij mocht niet plassen van me haha :)

Nou gelukkig is het statistisch zo dat de bevallingen sneller gaan, dus ook daarvoor heb hoop! Nou was dat bij mij niet zo, maar mijn eerste bevalling ging zo snel dat het niet gezellig was hoor. De tweede duurde 6 uur, en was prima te handelen. Tot 7 cm heb ik rustig in huis rondgelopen. Alleen het laatste uur was niet leuk, maar dat is goed te overzien!

11. Pipelina

Pipelina VIP lid

Nov 11, 2007
    5,111
    2
    0
    Gaan lopen voor je beenweeen, onder de douche of je partner vragen je onderrug heeel hard (is echt lekker) masseren voor je rugweeen.

12. Linana

Linana Niet meer actief

Bedankt voor de tip! Ik zal eraan denken als het echt zover is. Gelukkig heeft mijn partner enorme handen waar veel kracht in zit, dus daar heb ik dan eindelijk een keer wat aan ;)

Helpt lopen ook voor de "snelheid" van de bevalling? Weet iemand dit?

13. Pipelina

Pipelina VIP lid

Nov 11, 2007
    5,111
    2
    0
    Wat ik nog vergeet, lopen op de trap! Dan span je je spieren in je benen.

Geen idee of lopen ook de snelheid beinvloed. Wat natuurlijk wel zo is, is dat ontspanning, ontsluiting geeft. En ja als je je zelf kan afleiden met lopen en dus ontspannen bent, dan kan ik me voorstellen dat dat de snelheid bevorderd.

Ik zie dat je ook een Grunn'er bent, me too

14. Cos

Cos Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    2,687
    0
    0
    Bij mij niet ik heb vanaf 35 weken ontzettende voorween via mijn rug gehad. Maar tijdens de bevalling niet. Wel een verschikkelijke weenstorm en beenweeen.

15. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    2,484
    0
    0
    Haha! Nee, dát maakt het aantrekkelijker...! Ach ja, hoe het ook komt, ik zal er toch doorheen moeten... En eerlijk gezegd vond ik de misselijkheid erger dan de pijn!

16. AngelaV

AngelaV Fanatiek lid

Jun 22, 2011
    1,287
    0
    36
    Gelderland
    Ik heb nu ook sinds 3 weken zo'n last van mn onderrug die doortrekt naar voren en krijg dan een soort menstruatiekramp. Is dit wat jullie ook bedoelen? En zou dit kunnen betekenen dat ik dan ook rugweeen zou kunnen krijgen? (Dat weet je natuurlijk nooit van te voren, maar bedoel meer van voelt dit zo?) Dit is mn eerste zwangerschap en heb geen idee wat ik kan verwachten. Was van de week al bang dat het begon, maar de pijn werd niet erger. Kwam wel om de zoveel minuten. Zou dit al voorwerk kunnen zijn dan?

17. Pipelina

Pipelina VIP lid

Nov 11, 2007
    5,111
    2
    0
    Gezien je termijn zou ik zeggen dat het wat voorwerk is in de vorm van indalingsweeen. Je beeb gaat de goede richting op :)

Maar het gevoel wat je beschrijft klopt zeker (voor mij wel in elk geval) Ik heb er alleen wel een meer ongemakkelijk gevoel bij in mijn buik meer dan menstruatie pijn

18. anz87

anz87 Fanatiek lid

Dec 9, 2010
    1,903
    0
    0
    ik ben bang van wel.. ik had mijn voorweeen vooral in mn buik en wat lichte kramp in rug..
    tijdens de bevalling flinke rugweeen met doortrekkers naar mn benen.. t is ff doorbijten maar bij mij bleken ze wel zeeeeer effectief:)

bij de eerste begonnen met een weeenstorm van 2 uur.. die leverde me 2 cm op.
    een uurtje rugweeen later zat ik op 6;)
    bij de tweede begon t direct in mn rug zat na n krap uurtje op 6cm.. was nog haasten naar t zh;)

alvast veel succes bij de bevalling!!

19. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Ik heb ook voorweeen in mijn rug. Aangezien ik bij mijn eerste ook rugweeeen had, denk ik dat de kans groot is dat ik dat nu weer krijg. Het doet verrekt veel pijn, maar het hoort er allemaal bij.

20. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

Feb 7, 2011
    2,484
    0
    0
    En zo is het!
    (Ik had alleen gehoopt dat ik deze keer aan de rugweeën zou ontkomen.... We zullen het zien!)

Share This Page