keizersnede of stuitbevalling???

Discussion in 'De bevalling' started by noena, Jun 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,248
    36,028
    113
    Ik heb wel veel bloed verloren tijdens de ks en mijn placenta zat idd ook aan de voorkant. Ik heb een bloedtransfusie gehad en ben nog erg lang moe geweest, maar voor de rest merk je daar niet zoveel van hoor.

Had trouwens een ongeplande ks en dat schijnt vaak zwaarder te zijn dan een geplande omdat je vaak eerst al weeen ed hebt gehad.

Kindje ligt hier nu al een week of 10 in stuit, dus ben ook benieuwd of het nog gaat draaien. Zo niet, dan dus hier weer een ks. Volgens mij mag een stuitbevalling ook niet. Als het zo is kijk ik er niet heel erg tegenop hoor. De eerste dagen na de ks vond ik wel heel zwaar, maar op zich gaat het na die eerste week heel snel weer goed.

Wel zou ik net als eerder werd genoemd, het bezoek de eerste dagen zoveel mogelijk beperken. Je krijgt wel een buikoperatie, wat nu eenmaal heel zwaar en vermoeiend kan zijn, dus gun jezelf de tijd om te herstellen.

2. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Hoi meiden!

Ik ben gister bevallen via keizersnede en ik heb even steun nodig van degene die reeds een keizersnede hebben gehad. Gister ging prima was helemaal in de wolken maar nu heb ik toch een terugval! Ik moest vanochtend dus uit mijn bed en Jezus wat doet dat pijn!! Ben er drie keer uitgeweest maar ben bang voor elke keer dat het weer moet. Het brand zo erg! Wanneer gaat dit beter?? Ik heb het idee dat ik nooit meer normaal kan lopen laat staan naar huis

Liefs

3. noena

noena Fanatiek lid

Nov 4, 2007
    1,114
    0
    0
    hey tonneke.. gefeliciteerd met je beebje..

als het zo veel pijn doet, kan je dan niet om een khateter vragen?. of extra pijn medicatie?.
    mocht dat niet het geval zijn, dan zou je toch ff door de zure appel heen moeten bijten.. misschien als je naar je beebje kijkt dat dat de pijn wat kan verzachten..

liefs noena

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Tonneke, gefeliciteerd met je zoontje!
    Ik herken die pijn. Pff, ik moest ook de dag erna al uit bed en verging van de pijn. Maar vraag gewoon om pijnstillers hè. Helaas kan ik je niet vertellen wanneer het echt minder wordt. Bij mij is de keizersnede nu een week geleden en ik heb nog gigantisch pijn met opstaan etc. Maar dit komt omdat mijn darmen nog niet op gang zijn. Dinsdag heb ik een klysma gehad wat de onderste druk weg nam en ik had toen geen pijn meer, kon gewoon rechtop staan. Helaas dag erna weer hetzelfde omdat de darmen nog niet leeg zijn. Ik weet nu wel dat de pijn daardoor komt, waarschijnlijk duwen die tegen de wonden aan. Volgens mijn verloskundige mocht die pijn nu ook niet meer zo aanwezig zijn. Heb 2 vriendinnen die keizersnede hebben gehad en die hadden in de 1e week die hevige pijn al niet meer.

Ik kan je dus wel als tip mee geven, heb je na 3 dagen nog geen ontlasting gehad, vraag of je iets mag krijgen daarvoor. Mij hebben ze dus gewoon ontslagen zonder te checken of ik al ontlasting heb gehad. Mijn kraamperiode is hierdoor dus gigantisch verknald.

Share This Page