Ik ben recentelijk halsoverkop doorverwezen naar UZ Gent om daar te gaan bevallen. Gisteren kort na de lunch moest ik daar aan de CTG en de arts die deze kwam controleren vroeg of ze me mocht toucheren om te zien of ik al ontsluiting had. Waar ik mee instemde. Ik dacht al "Goh, wat zit ze enorm te wroeten zeg. Kan ze er wel bij?" Toen ze klaar was (had 3 cm ontsluiting en behoorlijk verweekt overigens), vroeg ik hoe ze daar aankijken tegen strippen bij een eerste kind (onze gynaecologe in het streekziekenhuis was er namelijk absoluut geen voorstander van, dus ik was nieuwsgierig). Toen zei ze "Uh, dat heb ik net bij u gedaan." En dat ik een beetje bloedverlies kon verwachten. En daarna werd ze gebeld en vloog ze de kamer uit Maar nu is het anderhalve dag later en ik verlies steeds bruine, hele slijmerige afscheiding. Soms met wat klontjes rood er doorheen. Is dat normaal dat ik dat nu nog steeds heb? Zou dat van de slijmprop zijn? Lijkt me zo raar dat er nog steeds troep uit komt... Maar ik weet ook niet wat "normaal" is na strippen Ben een beetje bezorgd, maar om nu helemaal vanuit Nederland naar Gent te rijden voor bruinverlies, vind ik ook weer zo heftig
Ja dat is normaal, had ik ook. Waarschijnlijk inderdaad je slijmprop in delen en door het strippen kunnen er wat adertjes springen. Wel raar dat ze ongevraagd strippen, ze had haast zeker?!
Ja, dat bruine of rode slijm is normaal en wat krampjes buikpijn ook. Maar wel heel vervelend dat ze je ongevraagd heeft gestript Wilde jij dit ook?