1e keer stuitbevalling 2e keer normaal?

Discussion in 'De bevalling' started by jelisa, Aug 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jelisa

jelisa Actief lid

Apr 28, 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi dames,

Ik heb even een vraag:
    Mijn dochter lag in een onvolkomen stuit. Ze wilden een draaipoging proberen maar omdat ik een vrij klein buikje had en niet zo heel veel vruchtwater hebben ze het toch maar niet gedaan.
    Ik heb toen gekozen voor een stuitbevalling omdat ze met de billetjes al was ingedaald en ook vrij klein was.
    Het ging ook allemaal best goed moet ik zeggen.
    Nu ben ik zwanger van de tweede en ik weet nog niet hoe het ligt verder maar de gyn vermoed dat ik een 2-hoornige baarmoeder heb waardoor ik meer kans heb op weer een stuitligger.
    Hij zei dat het ook nog zo kan zijn dat de kleine wel gewoon naar beneden draait.
    Dit hoop ik natuurlijk wel, want ik durf niet nog een stuitbevalling aan.

Is er iemand die met de eerste een stuitbevalling heeft gehad? En mocht je voor de tweede keer zwanger zijn, ligt de kleine dan weer in een stuit of is die toch gedraaid?

Ben erg benieuwd.

Liefs J

2. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    ik heb bij de eerste ook een stuitbevalling gehad en is prima verlopen. Ukkie ligt nu met hoofdje naar beneden, maar kan nog draaien natuurlijk.

Als je een 2hoornige baarmoeder hebt is de kans idd groter.
    Bij mij was er geen reden voor stuitligging, dus heb ik nu net zoveel kans als een ander op stuitligging.

Als het weer een stuitbevallling wordt weten we iig wat ons te wachten staat en dat we het kunnen!

suc6 ermee.

Share This Page