Ik zou graag bevallen met pijnbestrijding, maar welke?? Ik denk zelf aan de remifentanil pomp... Hebben jullie hier ervaring mee? Zo ja, wat zijn de voor en eventuele nadelen? Alvast bedankt!
Ja ik! Zeker een aanrader. Het haalt echt de scherpe randjes er af en de pijn word beduidend minder. Je word er slaperig van zodat je tussen je weeën door ook echt even weg zakt. Zo begin je uitgeruster aan de persfase. Je drukt zelf op de knopjes zodat je het gevoel hebt dat je zelf controle hebt. En het is lekker snel uit je lichaam. Het enige nadeel vond ik dat het via een infuus gaat. Ik hou niet van infusen.
Ik heb dat pompje bij m'n tweede bevalling ook gehad. Een aanrader! Kreeg het bij vijf cm ontsluiting en binnen een uur zat ik op tien cm. Bij de eerste had ik een ruggenprik... Nooit weer! Geef mij maar zo'n pompje
Oh ik kreeg het infuus pas heel laat. Bij 9,5 cm maar ik mocht nog niet persen omdat mijn meisje die draai in het geboortekanaal nog niet had gemaakt. Het pompje zorgde ervoor dat ik de persweeen weg kon zuchten. Maar bij een eventuele volgende wil ik zeker wel eerder een pompje!
Ik heb ook zo'n pompje gehad, maar heeft bij mij niet geholpen. Ik had hele erge rugweeën (zal je de rest besparen ) en hierbij hielp dit helaas niet. Tussen de weeën door zakte ik soms zo diep weg in een roes dat er alarm af ging omdat ik niet goed ademhaalde. En ik was vrij suffig en misselijk na de geboorte... Dus ik heb dit liever niet nog een keer!
Ik hoop dinsdag te horen wat de mogelijkheden zijn, ruggenprik durf ik helemaal niet, maar iets aan pijn bestrijding zou wel fijn zijn om idd de scherpe randjes eraf te halen. De eerste was zonder en weet nog dat ik riep dat ik dood ging dus ja zal iets wel prettig vinden haha
Een alarm af ging? Hoe werkt dit als ik vragen mag? in mijn zkh doen ze het niet standaard omdat je idd een ademstilstand kan krijgen, maar hier valt dus op te monitoren?
Remifentanil wordt je inderdaad stoned en misselijk van zo wil ik nooit meer het mooiste moment van mn leven meemaken. Ruggenprik wat een ellende ik en zoon koorts moesten blijven hij was suf hartslag daalde enzovoort. Zelf zeker 8 maand last gehad van een bult op mn rug waar de prik gezet was nee ik ben helemaal om naar hypnobirthing icm badbevalling.
In sommige gevallen ervaren mensen helemaal geen klachten hoor begrijp me niet verkeerd en ik veroordeel niemand maar bekijk alle opties en maak dan je keuze
Volgens mij konden ze het zuurstofgehalte meten door zo'n knijper op mijn vinger. Dan konden ze zien of ik wel/niet diep genoeg adem haalde...
Oww ik was dr heel erg blij mee. Ik kon zelf op zo'n knopje drukken (tot een max natuurlijik), maar het gaf me het gevoel dat ik zelf in controle was. Tussen de weeën zakte ik weg. Ik werd er niet misselijk door, dat was ik al voordat ik dat pompje kreeg (is ook heel normaal bij een bevalling dat je dat bent). Ik kreeg zo'n knijper op mijn vinger en idd wanneer je onder een bepaald getal kwam dan ging het alarm af. Vond het zelf enorm grappig, want mijn man zei dan dat ik adem moest halen en dan mopperde ik jaaaaahh (ademteug) dat doe ik toch. Achteraf heel erg om moeten lachen.
Ik heb vanaf 6 cm ontsluiting ook zo'n pompje gehad. Is mij niet bevallen, de pijn werd amper minder, maar tussendoor dutten ik weg waardoor ik echt overvallen werd door de enorme pijn en ik te laat was met goed opvangen. Schrok me elke keer rot van de pijn.
Hier ook 2 keer het pompje gehad, heerlijk was het De ontsluiting ging sneller. Let wel: het helpt maar een aantal uur dus duurt je bevalling langer dan zou je aan het einde niks meer aan het pompje hebben
Ik heb er toch heel wat uren aan gehangen hoor! Zo'n spuit met morfine is wel een keer op, maar deze kan bijgevuld worden... Ik weet alleen niet of hier een max aan zit, maar ik heb er iig wel langer dan 5 uur geprobeerd de pijn te verminderen.
Hier ook een pompje gehad. Zonder was het niet te doen, zulke heftige rug weeën dat ik bijna van mijn graat ging. Pompje was een verademing! Alleen moet de pomp eraf op het moment dat je gaat persen, dat was iets minder . Maar toen was hij er gelukkig heel snel. Ik ben er overigens niet misselijk van geweest en ook niet echt suf (er zat te weinig tijd tussen de weeën om ook maar even bij te komen dus slapen zat er voor mijn niet in )
Werkt dat nou echt ?ik ken nog niet zo veel mensen die het hebben gedaan maar aangezien ik liever zonder pijn medicatie beval wil ik dat wel eens weten ... heb ook het pompje gehad indd het haalt de scherpe randjes weg en je word er wa suffig van maar verder werk ook prima heb het maar voor 20 minuutjes gehad maar het was wel even een goede adempauze voor het persen
Hier een mindere ervaring ermee. Wat er stoned van en de halve bevalling is als een waas voorbij gegaan. Dat wil ik niet weer. Ook moest mijn man mij er elke x op wijzen dat ik bleef ademen. De pijn was wel weg. Maar dat is het mij niet meer waard. Maak liever de bevalling/geboorte bewust mee.
Ja het werkt echt! Er staan heeeel veel filmpjes op YouTube dat is t bewijs en t is echt niet alleen voor de geboorte te gebruiken maar ook in andere situaties !