Keizersnede op verzoek

Discussie in 'De bevalling' gestart door Wielrenster32, 2 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Hierop inhakend, ik had gisteren mn laatste afspraak met de gyn voor de (3e) ks. Hadden we het over ontslag uit het zkh en herstel en wat hij adviseert deed me met mijn oren klapperen, hoewel ik het sowieso van plan was op die manier te doen.
    Het principe is: 'pijnvrij zijn, niet overmatig vloeien en de boel thuis geregeld hebben om je op gang te helpen. Verder zo snel mogelijk terug naar je gebruikelijke activiteiten, omdat dit het herstel juist bevordert. Je voelt vanzelf aan je lijf wanneer je te ver gaat.' Niks '6 weken', aangezien je lijf niet op de kalender kan zien dat je 6 weken en 1 dag verder bent en het 'dus ok' is.

    Ik vond het heerlijk verfrissend! :D
     
  2. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Nee helaas niet. Met 40+1 nog een goede controle gehad en met 40+5 was mijn vruchtwater onverklaarbaar verdwenen en wastafel er alleen nog maar ontlasting om mijn kindje heen.
     
  3. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ja, dat is natuurlijk een compleet andere situatie.
     
    YaelStone en RachelleNM vinden dit leuk.
  4. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Hier wil ik graag even op inhaken.
    Straks met je bevalplan heel duidelijk zijn.
    Deze 3e keer heb ik dat ook gedaan.
    Mijn "eis" alleen mijn man een verpleegkundige en verloskundige van het ziekenhuis aanwezig bij de geboorte.
    Ook tussentijds alleen verschillende gezichten bij een dienst wissel.
    Zonder nood geen assistent,leerling of wat dan ook aan m'n bed.
    Dit is ook gelukt en wat een enorme rust was dat!
     
    LindaS80 vindt dit leuk.
  5. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ja joh. En tóch heb ik ergens de moed verzameld om de laatste keer eerst gewoon proberen te bevallen. Dus emotioneel gezien kán 't wel! Bevallen lukte alleen voor geen meter, want mn zoontje zat met 36 weken nog veel te goed op zijn plek (alhoewel de placenta wel op aan het raken was, bleek achteraf).
     
  6. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Nou heel eerlijk. Mijn 3e bevalling was echt fantastisch.
    En zelfs magisch durf ik hem te noemen.
    Lang leve de ruggenprik. En een assertief beval plan wat ik eindelijk durfde deze keer.
     
  7. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ja klopt, maar niet uniek. En dan word ik er kriegelig van als mensen (natuurlijk) bevallen in zijn algemeenheid als magisch en dat soort termen gaan omschrijven. Zoveel bevallingen, zoveel emoties.
     
  8. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Verschrikkelijk voor je echt waar maar totaal niet relevant voor TS in dit geval.
     
  9. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Nee klopt, maar 'magisch' zal ook niet relevant zijn voor TS als ze in deze state of mind blijft.
     
  10. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Daar moet ik jou ook gelijk in geven.
     
  11. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.450
    4.626
    113
    En waar zit het probleem 'm dus?

    Juist. In die state of mind. En zolang ze daaraan blijft hangen, overal het negatieve in blijft zien, om zich heen blijft meppen tegenover iedereen die haar niet naar de mond praat, hele berichten met werkelijk goede adviezen volkomen negeert en berichten met goede adviezen alleen maar filtert op dat ene woordje dat niet in haar straatje past ("magisch"), gaat zij er gewoon niet komen.

    Gewoon NIET.

    Dit is volkomen zinloos en ik geef het dan ook op. Bij sommige mensen is er gewoon geen redden aan omdat ze het liefste gewoon hun confirmation bias bewaarheid zien dan werkelijk iets veranderen aan de risico's.
     
    YaelStone, nizzie86, Poolvos en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ik heb niet het gevoel dat ze 'tegenover iedereen' aan het rondmeppen is, wel naar de dames die op een zelfde manier als zijzelf reageren.
    Maar geef het vooral op, niemand verplicht je om te blijven reageren.
     
  13. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.458
    113
    Waar komt jouw attitude eigenlijk vandaan?
     
  14. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Nee dat klopt , mijn verhaal heb ik verteld met de nadruk van de complicaties die ik had (en daardoor werd uiteraard het herstel vermoeizaamd). Daarbij heb ik zo het gevoel dat mensen het sneller vertellen als het niet of minder goed ging , dus dat het negatieve misschien vaker de boventoon zet met zulke verhalen.

    Overigens wel super fijn voor je dat je met 2 dagen thuis was en dat je wel zelf voor je kleintje(s) kon zorgen :thumup: zo hoopt natuurlijk iedereen te herstellen!

    Alleen soms is het nou eenmaal niet anders , dat gun ik alleen niemand :)
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.
  15. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Als ik het niet met iemand eens ben, en dat aangeef, is dat een 'attitude' begrijp ik? Of het feit dat ik aangeef dat iemand vooral op moet geven als die daar zin in heeft? Want dat laatste waren in 1e instantie haar woorden, niet de mijne .
     
  16. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.458
    113
    De meerderheid van je reacties in dit topic komen nogal geïrriteerd over. Waar je eerder schrijft over dat de anderen hun situatie beschrijven als ‘erg erger ergst’ lees ik dat je dat zelf ook doet en daarnaast betrek je veel op jezelf. Even een reminder dit topic is van ts.
     
    nizzie86 en RE080219 vinden dit leuk.
  17. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ok is goed!
     
  18. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Nou er zijn echt wel bevallingen die magisch zijn en die gewoon heel goed en ontspannend gebeuren. Geen
    complicaties, geen problemen.

    En er zijn ook een groep waarvan de bevallingen met veel complicaties gaan, maar dat men zegt dat een bevalling niet magisch is, komt door jou eigen belevenis dus niet iedereen over een kam scheren.

    Maar goed, ts laat het gewoon op je afkomen en bespreek het met de gyn. Lijkt mij zo vermoeiend om nu al over deze dingen te bekommeren!! Geniet van je zwangerschap;)
     
  19. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    #199 Pechvogol, 8 aug 2019
    Laatst bewerkt: 8 aug 2019
    Ik ben het in die zin met je eens dat het vaak genoeg prima verloopt, heb natuurlijk ook vriendinnen die op basis van de bevallingservaringen wel 10 kinderen hadden kunnen hebben. En puur technisch gezien ging mijn bevalling ook als een zonnetje en was ik ook niet te beroerd het nog een keer te proberen. Het resultaat viel alleen zo tegen.
    En wat het 'niet iedereen over 1 kan scheren ', dat was precies mijn punt: niet iedereen ervaart bevallen als magisch .
    Genoeg gepraat over mezelf, want dat schijn ik niet teveel te mogen :roflmao:behalve dan nog: om te zeggen dat het magisch is, nee dat vind ik niet, tis biologie/natuur. En in de natuur gaat t ook wel eens goed mis, dus goddank voor de wetenschap.
     
    Marbloempje vindt dit leuk.
  20. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Genieten van zwangerschap lukt niet erg hoor: toch migraine en dat uitzitten is geen pretje.
     

Deel Deze Pagina