Keizersnede op verzoek

Discussie in 'De bevalling' gestart door Wielrenster32, 2 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw

    Nee snap ik, lijkt mij toch echt niet fijn. Ik wens je echt veel succes en beterschap
     
  2. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.004
    5.077
    113
    @Wielrenster32: vervelend dat je nu ook in je zwangerschap migraine blijkt te hebben.

    Maar net als @RE080219 valt me op dat je serieuze reacties van mensen die met je meedenken en antwoorden op de door jou gestelde vraag (hoe dit aan te kaarten bij je vk) compleet negeert. Vind ik niet erg netjes.

    Ik wens je echt een fijne zwangerschap toe, of tenminste zo fijn als onder jouw omstandigheden mogelijk is. En hoop dat je een gezond kindje mag krijgen, op welke manier hij of zij ook ter wereld gaat komen.
     
    RE080219 en Brejam vinden dit leuk.
  3. Kikkertjekwak

    Kikkertjekwak Fanatiek lid

    5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    @Wielrenster32 wat een ellende! De migraine (ja als je echt migraine hebt zoals jij, is dateen hel, geen ervaring zelf maar wel uit m'n omgeving, dat is idd niet zomaar een gewone hoofdpijn )

    Ik kan me helemaal voorstellen dat je niet zit te wachten op een bevalling met hele heftige migraine en ik kan me ook zeker wel voorstellen dat je angsten hebt door wat er om je heen gebeurd is in de fam. Of dat reëel is, dat weet ik niet ik heb er zeker niet voor geleerd!

    Je vraagt om tips om dit bespreekbaar te maken, zonder dat je word afgewimpeld of niet serieus genomen word. Je hebt er duidelijk weinig vertrouwen in door het afgelopen jaar.

    Ik hoop dat je een verloskundige hebt die wel naar je luister, mijn verloskundige neemt echt uitgebreid de tijd en stelt ten eerste gerust en gaat het gesprek aan. Ik heb altijd het idee dat zij beter luister en de tijd meer neemt dan de gyn. Bespreek het eerst met haar, zij kan ook tussentijds al met de gyn overleggen. maar de manier van communiceren is erg belangrijk.

    Zoals sommige opmerkingen bij jou allergie en ergenissen opwekken (terwijl ze niet zo bedoeld zijn), zal de manier waarop je communiceerd zeker ook kunnen bepalen hoe een gyn reageerd. En ik denk dat dit wel erg belangrijk is! Merk het zelf ook als paramedici, zodra mensen gaan eisen, ga ik de weerstand in. En dat heeft een reden. Want een arts of paramedici handelt echt oprecht naar beste weten en zeker zoveel mogelijk naar wensen client als ze dat effectief of veilig achten. Als jij hard nee roept hebben wij het idee dat we nog harder ja moeten roepen.

    Ik denk misschien als een van de weinige (en nogmaals ik heb echt 0 verstand van bevallingen en ks) dat er wel serieus wordt geluisterd naar een familieanamnese en zeker ook als je klachten zo heftig zijn omtrent je migraine. Maar ik wil je wel als tip geven ook serieus te luisteren naar de tips en adviezen van de arts en de vk. Zij willen OOK serieus genomen worden, en terecht ze hebben er voor geleerd!

    Ik hoop dat je begrijpt dat de reacties hier niet zijn om je te veroordelen of te bekritiseren maar de meeste zijn om je te laten beseffen dat een ks ook jiet zomaar een oplossing is. Alles heeft risico's niet alleen voor jezelf ook voor je kindje.

    Ik hoop voor je op een voorspoedige zwangerschap en een bevalling die je wenst en goed verloopt.

    Succes met je gesprek, neem iemand mee en blijf vooral rustig. Want hier merk je al hoe mensen reageren. Hoe harder jij je poot stijfhoud hoe meer mensen aan je willen trekken. En dat is ook een logische reactie...
     
    Roanna, Ansel, Nina Sanders en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Sorry maar je vat het nu te persoonlijk op. Het gaat hier niet om jou maar om ts. Wat is wel uniek? Mijn verhaal zal ook niet uniek zijn maar daar heeft ts niks aan.
    Jij mag je ervaring delen ik ook. En tsja ik val jou niet aan op jouw ervaring doe dan andersom dan ook niet. Jouw ervaring zal net zo uniek zijn als de mijne...
     
    monique7 en Brejam vinden dit leuk.
  5. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Jaja, dat is me vanmiddag al verteld.

    Ik val jou niet aan, ik irriteer me aan algemeenheden. Jij omschreef het als een algemeenheid: bevallen is iets magisch. Nee, jij hebt bevallen als iets magisch ervaren. En ik niet.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  6. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    En TS vertelt ons over een maand of 7 wel hoe ze het ervaren heeft!
     
  7. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.892
    25.243
    113
    Goede reactie van @Kikkertjekwak

    Vet kut trouwens dat je toch migraine hebt, TS. Hopelijk is het tijdelijk, een reactie op de hormoonverandering, stijging van hcg oid.

    Wellicht helpt het niets hoor maar weet dat je gewoon paracetamol mag, maar geen ibuprofen(!)

    beterschap!
     
  8. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Jij irriteert je dat is jouw probleem. Niet t mijne.. je moet t je niet zo persoonlijk aantrekken.

    @Wielrenster32 homeopathie geprobeerd osteopaat?
     
  9. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Weetik. Sumatriptan mag eventueel ook. Dat neem als aanval na 48 uur niet over is. Vooralsnog paracetamol en koelen, slaap ik nog iets.
     
  10. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Ok is goed!
     
  11. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.892
    25.243
    113
    Stomme vraag misschien maar mag je niet gewoon aan de pil? Je zei dat met de pil je geen last hebt toch?
    Je hoort wel eens verhalen van vrouwen die niet wisten dat ze zwanger waren, sommige van hen waren daarom gewoon nog de hele zwangerschap aan de pil.
    Zou dat schadelijk kunnen zijn?

    Weet jij hiet iets over @ffff ?
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.510
    10.344
    113
    Voor mij zijn zwanger zijn en bevallen ook beide noodzakelijk kwaad. Ik hoop dat ik over 2 weken kan zeggen dat ik het als magisch heb ervaren, maar ik kan het mij niet voorstellen. Vorige week Bridget Jones nog gezien, heel ontnuchterend!

    @Wielrenster32 neem de tips waar je iets aan hebt mee en zorg dat je goed voorbereid je gesprekken in gaat.
     
  13. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Daar is volgens mij teveel twijfel over of dat veilig is. Het Lareb zegt:

    Gebruik deze middelen niet tijdens de zwangerschap. Het per ongeluk doorgebruiken van oestrogenen of progestagenen als anticonceptiemiddel tijdens een zwangerschap heeft waarschijnlijk geen nadelige effecten op de zwangerschap of de foetus.

    Al kun je het altijd opperen bij de gynaecoloog..
     
    Kikkertjekwak en KleineLai vinden dit leuk.
  14. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Sorry, maar hier word ik ook echt gewoon een beetje misselijk van. Fijn dat jij het zo hebt ervaren, maar het IS niet perse zo. Sterker nog, magisch is wel het laatste woord waarmee ik bevallen zo beschrijven.
    Hier was een ks overigens wel DE enige oplossing. Anders waren zoon en ik er niet meer geweest.
     
  15. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    @Wielrenster32 nog een tip die je misschien verlichting kan bieden, een Daith-piercing. Het zal niet compleet weggaan maar als het iets van verlichting biedt, misschien helpt dat al.
     
  16. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    De migraine is te doen. Nu met 10 weken 2 aanvallen gehad. En dan een dag.
     
  17. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Bedankt! Maar ik geloof daar niet in, accupunctuur werkte ook niet bij mij.
     
  18. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Nee en ook geen optie. Ik ben gestopt met alle “onzin”-dingen. Afgelopen jaar teveel tijd en geld aanbesteed en het helpt niet.
     
  19. Anne2019

    Anne2019 Fanatiek lid

    14 apr 2019
    1.892
    2.671
    113
    Ik heb je topic beetje gelezen en het lijkt mij erg vervelend om die hoofdpijn te hebben, maar zie echt de link niet tussen een keizersnede . Ik geloof ook eerder met je angst voor doodgeboorte dat ze gaan voor een inleiding.
    Een keizersnede moet je ook niet onderschatten.
     
  20. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    De hoofdpijn was ook niet de hoofdreden, maar het topic is die kant op gegaan. Het gaat vooral om doodgeboorte en de combinatie van smal bekken en kind dat klem komt te zitten.
     

Deel Deze Pagina