Keizersnede op verzoek

Discussie in 'De bevalling' gestart door Wielrenster32, 2 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Dat komt omdat de baby dwars ligt.
    Dan kan je kiezen of je het laat draaien of dat je gaat voor een keizersnede.
    Als de baby dwars ligt kan die er niet uit.
     
  2. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.069
    472
    83
    Ik ben meerdere malen natuurlijk bevallen en zelfs na mijn bevallingen kan ik niet alle standjes doen omdat mijn partner te diep komt. Dus dat geeft ook geen zekerheid op een smal bekken.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Ik ben erg benieuwd hoe dat bij je is vastgesteld?

    Ik ben ben momenteel namelijk in gesprek met vk+gyn over mijn komende bevalling. Tijdens mijn vorige bevalling heeft onze dochter ook vastgezeten in mijn bekken (bevalling met 39w en ze was 3100gr, dus geen grote baby oid). Ze heeft tijdens de geboorte een hersenbloeding opgelopen. Na een vreselijke start gaat het nu heel goed met haar gelukkig en ze heeft er hoogstwaarschijnlijk niets aan overgehouden. Hulde voor de plasticiteit van jonge hersenen.

    Maar het maakt wel dat zowel artsen als ik mijn komende bevalling spannend vinden en ook de optie tot geplande ks besproken wordt. Zij vertellen me echter ook dat er geen enkele voorspeller is om vast te stellen hoe breed je bekken is aan de binnenkant en hoe dat zal zijn tijdens een bevalling.

    Er zijn onderzoeken gedaan waarbij er scans etc zijn gemaakt van vrouwen om het op te meten, maar dan nog zegt het niets over wat er precies tijdens de bevalling gebeurt omdat het zo'n wisselwerking is tussen bekken, banden, de baby en de invloed van hormonen op alles.

    Daarom ben ik zo benieuwd hoe het bij jou is vastgesteld?
     
  4. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    hoi,
    ik snap je angsten heel goed,maar zal ze nooit kunnen voelen zoals jij ze voelt.
    denk dat je je ook erg onbegrepen voelt.
    wil je alleen even zeggen dat ik hoop dat je hulp hierin krijgt en dat alles voor je mee zal vallen.
    en hoop dat je nog wat kan gaan genieten van je zwangerschap.
     
  5. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.009
    5.095
    113
    @Wielrenster32 hoe is het nu met je? Hoe gaat het met je zwangerschap en heb je het een en ander al besproken met de verloskundige en/of gynaecoloog?
     
    Pechvogol en Marbloempje vinden dit leuk.
  6. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Late update: ik krijg tijdens de bevalling een echo om te kijken of het past. Dat gedeelte is opgelost.

    Helaas de migraine niet. 3e trimester is medicatie lastig. Hoe ik het nu kan inschatten (de misselijkheid die precies komt op de moment met sterkte stijging van hcg of progesteron) zal het vanaf week 37 prut zijn. Via een vriendin heb ik al lactatieremmers en de pil, dus daar start ik net voor de bevalling mee.

    Wel is mijn bevalling inmiddels medisch en word ik vanaf 35 weken overgedragen aan de gyn. Dat lucht in ieder geval op: iemand die wat meer kennis heeft. Hopelijk kunnen we nog iets bedenken voor de laatste weken.
     
  7. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.009
    5.095
    113
    Wat fijn! Niet van de migraine natuurlijk maar dat er een plan ligt voor de bevalling en je daar ook wat meer vertrouwen in hebt als ik het zo lees.

    Wat goed dat ze die echo doen, ik ben daar wel nieuwsgierig naar! Heb jij dat zelf voorgesteld nav het artikel dat hier gedeeld werd? Of doet jouw gyn dat vaker? Op welk moment krijg je die echo dan? Tijdens de bevalling voordat je gaat persen of al in de zwangerschap?

    Vond dat artikel ook heel interessant, ik heb zoiets namelijk nog nooit eerder gehoord. En kan me wel voorstellen dat het in jouw situatie een uitkomst is.
     
  8. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Muisje zelf voorgesteld. Gyn had er geen ervaring mee, maar stond er voor open. Hij zou contact opnemen met collega (van die link) en bespreken het over een paar weken. Dan heeft hij ook geschakeld met een neuroloog. Er is nieuw onderzoek waaruit blijkt dat migraine schadelijk kan zijn voor ongeboren kind.
     
  9. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Fijn dat je wat hebt kunnen regelen met je gyn. Maar waar mij nu weer de mond van open valt is dat je op eigen houtje medicatie wilt gaan nemen aan het einde van je zwangerschap zoals lactatieremmers en de pil. Ben jij hartstikke gek!? Je melk wordt onder invloed van prolactine aangemaakt, welke nu al maanden in je bloed aanwezig is. Het is onbekend wat dat medicijn met je baby doet. Je kunt je baby ernstige schade toebrengen!

    Het gebruik van een anticonceptiepil wordt tijdens de zwangerschap ook afgeraden. Dat betekent eigenlijk "doe het niet".

    Ik wil eigenlijk wel eens dat onderzoek lezen waarin staat dat migraine schadelijk is voor je ongeboren baby, want je baby heeft er namelijk geen last van dat jij je beroerd voelt. En geloof me hierin maar. Ik ben 9 maanden kotsmisselijk geweest, en ben nu 14KG lichter dan voordat ik zwanger was. Mijn baby heeft hier geen last van gehad. Ze is nu zelfs langer dan de gemiddelde baby van haar leeftijd.
     
    Rosa5, Sylva, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Dat.

    Sorry hoor, alle goede bedoelingen in mijn vorige berichten, die voor het gemak maar genegeerd werden, ten spijt, nu zonder enige nuance of toelichting: @Wielrenster32 jij bent knettergek en een gevaar voor het welzijn van je kindje. Wees maar blij dat dit een anoniem forum is, want was dat niet zo geweest dan zou ik serieus overwegen melding te maken bij Veilig Thuis.
     
    Sylva, Magnolia29, Liefeling en 14 anderen vinden dit leuk.
  11. RE080219

    RE080219 Fanatiek lid

    10 dec 2018
    2.449
    4.620
    113
    Kom maar op met die steniging. Laatste reactie mijnerzijds. #sorrynotsorry
     
  12. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Steniging?! Toch niet voor jou hoor, jij hebt helemaal gelijk met je reactie.

    @Wielrenster32 je bent knetter echt waar. Dit is je kind doelbewust in gevaar brengen.
    Deze medicijnen krijgen vrouwen bij hoge uitzondering bijvoorbeeld als ze een dode baby op de wereld hebben moeten zetten ...om ze het leed van lekkende borsten te besparen....
     
    Sado en RE080219 vinden dit leuk.
  13. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Einde van de zwangerschap=begin bevalling of einde bevalling. Dit overleg ik ook nog met de gyn overigens. Maar het geeft rust om dit in huis te hebben.

    Migraine is niet alleen hoofdpijn. Nogmaals ik heb dit jaar 2x in het ziekenhuis gelegen vanwege uitdroging. Als ik migraine heb wil ik niet nog hoeven kolven.

    Als ik braaf naar artsen had geluisterd was ik nu nog niet zwanger geweest en had ik nog de helft de tijd migraine zonder medicatie gehad. Nee zelf nadenken helpt wel.
     
  14. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    je hebt migraine en migraine. Niet iedereen is daar bv misselijk bij, enz.... maar de meeste mensen met structureel hoofdpijn hebben gewoon migraine.
     
  15. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Ik weet niet welke anticonceptiepil je wilt gebruiken, maar de ‘gewone’ combinatiepil kan de eerste weken na de bevalling het risico op trombose vergroten.
    Als jij last hebt van migraine met focale neurologische verschijnselen (flikkerscotoom) heb je al een risico op trombose. Door het gebruik van de pil zo dicht op een bevalling verhoog je dit risico dus nóg meer.
    Ik geloof niet dat een arts hiermee akkoord zou gaan.
     
    Poolvos en MamaChantal vinden dit leuk.
  16. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Die medicijnen om de borstvoeding te stoppen hebben misselijkheid en braken als bijwerking, plus hoofdpijn.... hmmm... en daar bovenop nog migraine....

    Je hoeft helemaal niet te kolven. Als jij je baby niet aanlegt dan stop uiteindelijk zelf de aanmaak van melk. Als je gaat kolven dan stimuleer je dat er melk gemaakt wordt. Jij weet dus totaal niet waarvan je spreekt.

    En het is wel erg kort door de bocht om te claimen dat je als je geluisterd had naar de arts je nog niet zwanger zou zijn. Al zou ik dat op dit moment een goed iets vinden. Je had t geluk kunnen hebben en meteen zwanger geraakt in de eerste pil vrije maand.

    Heel eerlijk, je komt op mij over als iemand die slecht geïnformeerd is en knettergek. Jij zou jezelf en baby moedwillig in gevaar brengen. Fijn, zo’n moeder! En ik wacht nog steeds op leesvoer over dat migraine slecht zou zijn voor de ongeboren baby... ik kan er namelijk niks over vinden
     
    GossipGirlxoxo, Sado en rijswijkse vinden dit leuk.
  17. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.853
    7.802
    113
    Amsterdam
    Dames ik zou hier m’n energie niet meer aan verspillen. Deze dame luistert niet dat heeft ze al meerdere malen bewezen, doet toch wat ze niet laten kan. En heeft gewoon een bijzondere kijk op dingen en luistert met name naar dingen die passen bij haar gedachte. Hopelijk kan ze dit loslaten als de kleine er is anders wordt dat nog een zeer pittige kraamtijd aangezien dan niks gaat zoals je het wil.
     
    Maan14 vindt dit leuk.
  18. caletto

    caletto Actief lid

    13 sep 2019
    224
    146
    43
    Nog erger; het is gewoon een troll, verhaal rammelt aan alle kanten. :roflmao:
     
    MamaChantal vindt dit leuk.
  19. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    waarom kolven als he migraine hebt? Weleens gehoord; men lijdt het meest om het lijden dat men vreest. Ofzoiets :p Dat is bij jou echt het geval. Laat het gewoon over je heen komen en maak je niet zo druk om iets waarvan je totaal nog niet weet hoe het gaat zijn.
    Overigens heb jk in overleg met arts in mijn zwangerschap ibuprofen geslikt ivm mijn migraine. Dus ook dat kan nog.
     
  20. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Ehm als je geen bv geeft moet juist NIET kolven dus dit issue onzin.
    2 medicijnen die jij wil gaan gebruiken hebben extreem veel bijwerkingen oa braken en misselijkheid zoals @Jenneke88 al aangeeft.
    Verder sluit ik me aan bij de andere .

    Je bent gewoon een troll want het rammelt echt aan alle kanten.
    Een gynaecoloog die gaat doen wat jij zegt geloof ik nog het minste.
    Een vriendin die die pillen heeft nog minder.

    Fijne dag :roflmao:
     

Deel Deze Pagina