Keizersnede op verzoek

Discussie in 'De bevalling' gestart door Wielrenster32, 2 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.629
    3.434
    113
    Voor jou zijn het hele plausibele redenen merk ik. Ik hoop dat je begrijpt dat dat vanuit medische oogpunt misschien niet zo is.
     
  2. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Nee totaal niet. Net als 2 miskramen en 12 weken migraine en 12 weken daarnaast van overgeven/misselijk. Nog voordat ik zwanger was. Ik vraag om ervaringen hoe ik dit beste richting arts kan aanpakken. Als dat in NL niet kan op een normale manier prima, familie heeft in Belgie prima connecties dus dan bespreek het daar met een arts.
     
  3. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Nee voor het forum niet. Nogmaals ik heb 7 maanden na mijn miskraam ivf gehad zonder in vele ogen grondige reden dus het kan wel. Geestelijke noodzaak kan ooi medische grond zijn.

    Ik heb een aantal jaar in de VS gewoond, daar was dit geen punt van discussie geweest. Met zo’n geschiedenis is het daar verplicht keizersnede. Het verschil met NL is zo groot dat ik daar van schrik.
     
  4. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ja, ik heb ook een miskraam gehad en heb migraine. Heeft beide alleen geen reet met een keizersnede te maken.
     
    Marbloempje, AnnevandePol, Palmpje en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Klopt, ik zeg het alleen omdat ik mijn wat erover hebben wel gehad heb :rolleyes:
     
  6. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Maar tendens is duidelijk ik ben weer in NL, waar alles vooral niet gemedicaliseerd moet worden. We doen het al 1000 jaar zo en pijn hoort erbij.

    Dus ga het proberen, maar vooral geen verwachtingen hebben. Slotje mag erop.
     
  7. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ik denk dat je van een koude kermis thuiskomt..
    maar ik hoop het niet voor je.
    Ik zou het heel fijn voor je vinden als het gaat zoals je het graag ziet. :thumup:
    Maar probeer een realistische gedachte in te bouwen, gewoon voor jezelf.
    Ik snap heel goed dat je angstig bent, ik denk alleen dat je je niet beseft dat (bijna) iedere vrouw dat heeft en dat er veel vrouwen zijn (waaronder ik :oops:) die ook veel medische én psychische problemen hebben en ook bevallen.
    Je zult er doorheen moeten, ook als dat niet precies op de manier gaat waarop jij dat wil.
    Succes!
     
    Rosy90 vindt dit leuk.
  8. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.534
    1.885
    113
    Ik begrijp niet waarom mijn post je zo'n naar gevoel geeft? Je vraagt toch om adviezen en tips hier?
    Ik heb een helse bevalling gehad, 42 uur in totaal met heftige rugweeen, niet kunnen slapen en overgeven. Niemand wil bevallen om het kind te krijgen. Echter kan ik achteraf wel zeggen dat het moment van ter wereld komen prachtig was, wat ook niet gek is want de natuur heeft niet voor niks de bevalling uitgevonden. En ik ben absoluut niet tegen medisch ingrijpen en ik vind het goed dat we in een land wonen waar het zo goed is, echter vind ik (en dat is puur mijn mening) dat je eerst moet kijken of de natuurlijke manier te realiseren is voordat je op andere stappen over gaat.
     
  9. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Ik vraag me af en hoeverre ze nichtjes en tantes hier in mee rekenen.

    Bij mij waren nl serieuze ziektes bij ooms en nichtje niet relevant voor ons meisje.

    Overigens lijkt t mij verstandig om je angst bespreekbaar te maken met je VK.

    Maar voor wat ik lees ben je zo gefocust op een KS dat ik me afvraag of je bang bent om wat je schrijft of om überhaupt te bevallen?

    Om je mee te geven : afgelopen Juli met 38+2 een spoed KS gehad dat is nu (morgen) 3 weken geleden (origineel stond die geplant op 39+6 wegens complicaties is het spoed geworden) - maar ik begin nu pas serieus met herstellen. Ik weet dat het niet voor iedereen hetzelfde is - maar het was/is echt geen pretje.
     
    Marbloempje en Rosy90 vinden dit leuk.
  10. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.629
    3.434
    113
    Laat maar.. TS heeft duidelijk een keuze gemaakt. En wil alleen maar horen dat haar redenen gegronde redenen zijn.

    Het is heel naar wat er allemaal bij je gebeurt. Maar het hoort het nu eenmaal bij. Bij een zwangerschap hoort een bevalling.

    Is het medische gezien beter voor het kindje dat je een ks krijgt, dan moet dat. Maar bij jou zijn het angsten. En die angsten hebben we allemaal.
     
    Marbloempje, Sado, LolaLisa en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Door afgelopen jaar. Nergens serieus genomen, van kastje naar muur. Hoort er allemaal bij, als je het er niet voor over hebt moet je geen kinderen willen. Een jaar lang...7 dagen migraine, 5 dagen herstellen/fit, 3 a 5 dagen migraine, dan een week overgeven/misselijk en dan begint het circus weer. En dan iedere maand hopen dat je zwanger bent want dan is het over. Sex hebben als je migraine hebt, geen medicatie mogen nemen en 2x in het ziekenhuis belanden vanwege uitdroging. En dan nog....geen medicatie want mogelijk schadelijk voor kind. Mijn man heeft een arts letterlijk bijna geslagen toen ie dat zei toen ik weer in het ziekenhuis lag. Hij is zo te keer gegaan.

    En toen Eindelijk een arts gevonden die ivf wou proberen omdat het misschien met mijn klachten kon helpen en/of ik sneller zwanger zou zijn.

    Was in amerika ondenkbaar geweest. Net als nu de hele discussie dat ik niet serieus word genomen. Merk nu een beetje hetzelde.

    Nee ik heb geen vertrouwen in mijn lichaam: ik ben letterlijk allergisch voor mijn eigen cyclus. Als sex al pijn doet (en nee niet door de spanning) hoe moet daar een kind doorheen. Er is al vastgesteld dat ik een smal bekken heb net als vrouwen aan vaderskant.

    Ik zoek een arts die mij serieus neemt. Er kan een scan gemaakt worden voor de bevalling om te ziej of past schijnbaar. Zoiets zoek in...
     
  12. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.153
    2.045
    113
    Vrouw
    Nederland
    Bevallingen in de VS zijn verschrikkelijk gemedicaliseerd, daar ontkom je niet aan de spuiten. Dat valt niet te vergelijken met NL. Ik schrik er juist van hoe snel ze daar zijn met het voorschrijven van alles en nog wat.
    Jij wil het beste voor je kind. Een natuurlijke bevalling IS het beste voor je kind, tenzij er serieuze risico's zijn voor moeder en/of kind. Die risico's zijn er vooralsnog niet, die bestaan momenteel alleen in jouw hoofd.

    Iedereen wil je best serieus nemen alleen overal heb je een 'ja maar' op. Je wil niks aannemen, in jouw beleving is de enige manier de keizersnede.
    Het is heel vervelend dat je je niet gehoord voelt door artsen. Misschien kan je verloskundige hierbij een rol spelen om te kijken naar verdere mogelijkheden in het ziekenhuis. En zoek een goede psycholoog voor je problemen.
     
    San1320 en LindaS80 vinden dit leuk.
  13. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Lieve @Wielrenster32 ik wil je laten weten dat je niet de enige bent met extreme lichamelijke klachten (helaas hier het geval al weken aaneengesloten en het zal nog maanden duren) en/of angst voor een vaginale bevalling (gelukkig te boven gekomen na een lang medisch traject en begeleiding van een verloskundige uit duizenden). Gelukkig heb je hulp. Ik hoop dat je vertrouwen gaat winnen in wat je lichaam kan om je kindje op de wereld te zetten. Leven in vertrouwen maakt een bevalling zo veel meer ontspannen dan leven in angst. En vertrouw op wat je kindje kan en vooral op de samenwerking die jouw kindje en jouw lichaam en geest aangaan om tot een mooie en voorspoedige geboorte en bevalling te komen. Vertrouw op die kracht, op jullie als team.
    Er is nog tijd, die is er niet voor niets. X
     
    Poolvos en Bloem2310 vinden dit leuk.
  14. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.629
    3.434
    113
    ik herhaal voor het gemak mijn bericht even.

    Wuif het niet weg, doe er iets mee.

    In de laatste weken van je zwangerschap ga je wekelijks naar de vk. Je kindje wordt nauwlettend in de gaten gehouden. Er wordt ingegrepen als dat nodig is.

    Dat je tante en je nichtje een smal bekken hebben, wil niet zeggen dat jij dat ook hebt.

    Maak je angsten bespreekbaar bij de vk. De vk kan je geruststellen. Als een vk de situatie kent van je tante en nichtje, dan kun je afspraken maken voor tijdens de bevalling. Wanneer een vk ingrijpt bijvoorbeeld.
     
  15. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    #55 ffff, 2 aug 2019
    Laatst bewerkt: 2 aug 2019
    Lieve Wielrenster,

    Je probeert uit angst grip te krijgen op iets wat per definitie niet te kaderen is. Tijdens je zwangerschap en bevalling kan er van alles mis en goed gaan, en het hele traject is een groot onverwacht gebeuren met veel schakelen, eerdere plannen herzien en je beeld bijstellen. Ouderschap overigens ook!

    Tevoren kun je bijna niet anticiperen, want je weet niet wat volgt. Dat is super moeilijk, maar essentieel onderdeel van het zijn van een zwangere en moeder. Je zou jezelf het meeste helpen met -op wat voor manier dan ook- vrede krijgen met deze onzekerheid en leren hoe flexibel mee te buigen met wat er op je pad komt.

    Ik ben geen gynaecoloog, wel arts, en het lijkt me heel sterk dat ze je een keizersnede aandoen met deze redenen. Ik zou het persoonlijk ook niet willen! Ik had bij nummer 1 een totaalruptuur en krijg nu een tweeling, maar hoop en bid vurig voor een natuurlijke bevalling.(en natuurlijk ben ik ook bang, bah, die risico's aan een tweeling, die risico's van een tweede ruptuur! - maar c'est la vie..)

    Veel wijsheid gewenst!
     
    Salentein, Marbloempje, Leesteken en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Ik probeer alleen een arts te vinden die meedenkt. Afgelopen jaar heeft er ingehakt op meerdere manieren en alleen omdat artsen mij IVF “niet aan wilden doen”, zal ik eens zeggen: wat een heerlijke maand was het. Nauwelijks migraine, ik kon sporten, had energie en was niet misselijk.Oh ja ik moest een punctie ondergaan, wat erg! Nou dat was 2 dagen pijnlijk op 29 dagen! Was een van de beste maanden van afgelopen jaar. En het werd door iedereen afgeraden, want de emotionele/fysieke belasting van IVF is zo groot. Laat mij niet lachen. Ja voor een gemiddelde vrouw misschien.

    En ik loop bij een psycholoog om dit alles te verwerken en meer te leren loslaten, maar na vorig jaar heb ik weinig vertrouwen in artsen. Er zijn uitzonderingen op de regel, alleen al serieus genomen worden door een arts om mijn angsten te bespreken zou helpen.

    Maar bedankt je bevestigt mijn beeld dat België een betere optie is. Dat werd door familie al verteld en ik zal mijn oom het nodige laten regelen voor een kennismakingsgesprek. Mijn familiegeschiedenis is voor een ander nichtje daar wel reden om een KS in ieder geval te overwegen.
     
    Sassefras01 vindt dit leuk.
  17. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Als je graag serieus genomen wil worden zal dat ook zeker liggen aan hoe jij het zelf brengt. Dat wordt in dit topic ook wel duidelijk.

    "Ik wil een keizersnede met 37 weken want ik heb migraine en zwanger zijn is stom" is iets heel anders dan gewoon daadwerkelijk je angsten uitspreken en kijken naar wat de mogelijkheden überhaupt zijn. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een vk of gyn mij niet serieus nam, dus ik zou dat toch echt zeker eerst netjes bespreken. Wellicht word je verrast.
     
    Marbloempje, bozoe, Luckyme96 en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Wielrenster32

    Wielrenster32 Actief lid

    29 nov 2018
    296
    112
    43
    Vrouw
    Tsja na een jaar lang niet serieus te zijn genomen heb ik wat minder vertrouwen in artsen. Huisarts deed niks, net als neuroloog en gynaecoloog, want niet hun expertise. Viel er tussenin dus niemand deed iets.

    En omdat nichtjes/tantes/oma’s niet tellen als direct familie vreemd ik ook voor dit het ergst in NL
     
  19. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.754
    785
    113
    Ik heb dit topic gelezen en ik ben met stomheid geslagen. Ik zal je even uitleggen waarom.

    1. Je kunt 2DPO nooit weten dat je zwanger bent want je maakt dan nog geen HCG aan.

    2. Tijdens de zwangerschap wordt een hormoon gemaakt wat de spieren doet ontspannen. Dit zorgt ervoor dat je bekken meegeven zodat de baby erdoor kan bij Eem bevalling.

    3. Schoonmoeder heeft altijd zware migraine gehad, maar heeft mijn man vaginaal in stuitligging ter wereld gebracht.

    4. Ik sta ervan te kijken hoe makkelijk jij over een keizersnede denkt. Buiten schade aan blaas en darmen zijn er nog tig dingen die verkeerd kunnen gaan. Al eens gedacht aan een liquor lekkage? Dan ga je wensen dat je je migraine terug had.

    5. Tantes en nichtjes zijn geen eerstegraads bloedverwanten. Hun ervaringen worden niet meegenomen.

    Er is geen gyn die een baby met 37 weken per keizersnede gaat halen. Dit geeft te veel risico voor de baby. Om je mijn ervaring hierin te vertellen: tegen t eind van mijn laatste zwangerschap kwal naar voren dat ik zeer weinig vruchtwater had, hierdoor deed mijn dochter aan brain sparing. De baby beschermt dan haar vitale organen. Een duidelijk teken dat het niet meer fijn is in de buik. Overleg gehad met de gyn, en samen besloten om de keizersnede uit medische overweging met 38 weken uit te voeren. Die laatste 2 weken ben ik dagelijks voor ctg en controles op het ziekenhuis geweest. Wij hadden dus voldoende reden om de baby vroeger te laten komen, maar ik ben blij dat ze die laatste week nog in de buik heeft gezeten, want ze wel mooi op lengte maar heeft weinig vet op haar lijfje. Mijn borstvoeding kwam wel goed op gang, maar het kleintje was niet sterk genoeg om de achtermelk naar voren te krijgen. Duidelijk dus was aan de zwakke kant. Dit is gelukkig opgelost.

    Toch is deze lap tekst zinloos want jij ziet niet in dat een keizersnede voor je kindje ook risico’s meebrengt. Het is voor je kindje meer dan ff via de buikwand ter wereld komen. Ze missen toch wat belangrijks wat ze bij een gewone bevalling wel meekrijgen. Maar je zult in NL geen gyn vinden die hieraan gaat meewerken. Want zou jouw kindje door een te vroege geboorte alsnog blijvende schade hebben dan kan die dokter op t matje geroepen worden. Soms moet je als zorgverlener de zorgvrager tegen zijn eigen beschermen.
     
    Lindsey89, Picaris, Marbloempje en 13 anderen vinden dit leuk.
  20. Lottel

    Lottel Fanatiek lid

    3 jan 2010
    1.185
    116
    63
    brabant
    Maar, waarom als je altijd zo ziek zwak en misselijk bent wil je dan per se een baby'tje? Ik denk dat je met dit topic alleen maar herkenning zoekt en lieve reacties dat je 't wel krijgt. Dat ga je hier niet krijgen. Je angsten zijn zeker gegrond en iedere vk en gyn zullen je door sturen naar een pschygoloog om je hier mee te helpen. Nichtjes zijn geen 1e lijn familie dus die reden zullen ze snel van tafel vegen. Als jij ivf hebt gehad had je dit al kunnen bespreken met je gyn, want daar loop je dan bij en zeker tot aan de 12 weken. Dat is hier ook zo. Dus al met al, ga je angsten onder ogen zien en ga in gesprek met de gyn.
     
    Zonnebloem92 en Katelynn vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina