Hoi Hoi, Momenteel ben ik 34 weken in verwachting en de laatste tijd nogal druk geweest in het huishouden. De laatste dagen erge last van vervelende harde buiken en ook meer moeten plassen in de nacht dan normaal. Sinds vanavond heb ik een zeurderig gevoel in mijn onderrug. Ik zit nu op de bank en dit is mijn eerste zwangerschap dus weet niet of het normaal is wat ik voel. Het zijn vlagen van pijn die beginnen op/boven mijn stuitje en naar buiten lijken te trekken. Hierna zakt het pijnlijke gevoel af maar blijf ik wel een zeurderige pijn houden in mijn rug. Ook als ik naar links of rechts ga hangen lijkt het erger te worden. Zijn dit rugweeen ? Zoals ik zei begint het in het midden van mijn rug en trekt het naar buiten weg. De pijn is het ergst als het in het midden op komt. Betekend dit dan dat de kleine op komst kan zijn? Het is aardig aanwezig en komt toch wel om de 10 minuten opzetten. Moet ik bellen of afwachten ? Helpppppppppp
Het zou zomaar kunnen.... of niet Moeilijk te zeggen, sommige lopen weken met voorweeen toch? Ik heb vreselijke rugweeen gehad maar kan me niet meer voor de geest halen hoe dat voelde. Ik weet wel dat op de dag voor mn vliezen braken ik een zeurderige onderrug had. Had ik de hele zwangerschap niet gehad. Spannend hoor maar eerlijk gezegd hoop ik niet dat het voorweeen zijn hoor met je 34 weken. Oh lees nu dat het om de 10 minuten komt. Misschien toch even de vk bellen. Misschien kunnen ze in het ziekenhuis kijken en weeen remmers geven als het weeen blijken te zijn? Weet niet of ze dat met 34 weken doen hoor maar ik zou toch even advies vragen
Haha , ja de kans blijft 50/50 Alleen momenteel weet ik niet waar ik het zoeken moet , zo een last heb ik er van. Voel me er best beroerd onder. Mijn vriend zegt net : Nu word ik zenuwachtig , zal ik morgen maar vrij nemen want ik denk dat ze morgen komt?! En nu lees ik dat jou vliezen de volgende dag braken haha. Het doet aardig pijn maar vind het nog niet nodig om al te gaan bellen , tenzij het vannacht erger word. Zal zo eens een warme douche pakken in de hoop dat het af zakt want ik hoop inderdaad ook dat ze nog wat weekjes blijft zitten!
Ja de pijn is vrij continue maar zakt af en komt weer keihard opzetten. Met vlagen is het vrij ernstig.
Als het na je douche hetzelfde blijft zou ik echt de vk even bellen hoor. Beter een keer teveel bellen als te weinig.
Ik herken dat wel als rugweeen idd! Dus zou ff lkkr gaan douche, paracetamol en op bed gaan liggen.. Blijft t dan nog steeds of wordt t erger bellen hoor.. zeker met jouw termijn nog maar
Ik vind het toch eigenlijk echt wel op weeen lijken. Wil je niet bang maken maar ik vind 34 weken veel te vroeg. Echt even bellen hoor over wat je nu moet doen. Mijn kleine meid is met 36 weken geboren en was er nog niet klaar voor en heeft 2 weken op de couveuse afdeling gelegen. Nou kunnen kindjes met 36 weken ook vaak gelijk naar huis maar 34 weken?
Ik ga NU de douche opzoeken. Laptop mee het bed in en even platliggen. Mocht het na het douchen niet over zijn dan ga ik een telefoontje plegen. En uiteraard zal ik hier updaten. Bedankt voor jullie reacties !!
Spannend hoor Jacq! Hier ook rugweeën gehad van mijn zoontje. Begon op vrijdag en uiteindelijk is hij op zondag met 35+6 geboren.. weet ook niet precies hoe t voelde maar werd steeds pijnlijker/regelmatiger. Zou idd gewoon de vk bellen als je twijfelt!
Hoe is het nu met je? Bij 34 weken zou ik wel iets eerder bellen als je aangeeft dat de pijn soms echt heftig is. 34 weken is niet extreem te vroeg maar je kraamtijd is er wel een met veel retourtjes ziekenhuis om je kindje te verzorgen. Laat het dus nog maar drie weekjes zitten Hoop dat het weer rustig is!
Meiden bedankt voor jullie reacties! Gisterenavond na het douchen bleef het aanhouden. Omdat het al vrij laat is wilde ik toch geen telefoontje plegen , vind het dan zo lullig als het voor niets blijkt te zijn. Dus vannacht kwam het ook nog eens in mijn buik opzetten. Vriendlief overspannen "moet ik bellen , moet ik bellen". Neeeeee Nog niet het gaat nog wel Om 4 uur pas in slaap gevallen maar nu is het zo goed als weg. Zouden het dan voorweeen geweest kunnen zijn ofzo? Nogmaals bedankt allemaal
Ik begrijp niet waarom je zo terughoudend bent met bellen. Daar zijn ze toch voor. In plaats van dat je het hier vraagt kun je het aan je VK vragen. Zij heeft jou dossier als het goed is bijgehouden en ze helpen je graag hoor. Misschien helpt het wel en wordt je er rustiger van waardoor je klachten misschien ook verminderen. Wie weet... misschien moeten ze wel actie ondernemen. Ik zou gewoon bellen. Succes in ieder geval
Het is dus weer gezakt, mooi nog even een paar weekjes zo houden Wel even vandaag je vk bellen om dit te melden of anders mailen. Ik was ook nooit een beller en als ik dan mailde voelde het voor mij minder lastigvallen. Vk hing wel gelijk aan de lijn en die zei je had moeten bellen! Echt waar ze zijn ervoor (heb ik nu wel geleerd)