1 jaar en 2 maanden tussen twee kindjes

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nina89, Oct 28, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nina89

Nina89 Actief lid

Dec 4, 2013
    171
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als ik beval zal mijn dochter 1 jaar en 2 maanden zijn. Waar moet ik rekening mee houden en hoe delen jullie de tijd in? Spelen, voeden, slaaptijden etcetera.

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb nog geen kinderen dus kan je daar geen antwoord op geven maar wil je wel proficiat wensen!!

3. Lauren84

Lauren84 Actief lid

Nov 29, 2011
    455
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! Je vraag is niet zo 123 te beantwoorden denk ik. Dat is zo afhankelijk van de kindjes zelf. Sommige kindjes van 14 maanden slapen nog maar 1x per dag, andere nog 2. En bij pasgeboren kindjes kun je hier van tevoren eigenlijk totaal niets van zeggen; hoeveel voedingen zal hij/zij moeten hebben, hoeveel slaapt de baby, slaapt hij/zij 's nachts al door na een paar weken of juist niet.
    Ik denk dat je het toch gewoon moet afwachten en er dan wel je eigen weg in vindt!

4. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'zwangerschap'.

5. Emlilo

Emlilo Bekend lid

Apr 27, 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze kindjes schelen 13 maand en een week, ondertussen zijn ze al 3jaar en 4jaar.
    Moeilijk om daar zo direct een antwoord op te geven omdat dit erg afhankelijk is van karakter van je kind.

Ik zou zeggen: bekijk het als het zover is! Ondanks dat de oudste nog jong zal zijn en er niet veel van zal beseffen, geef haar voldoende aandacht. Quality-time met mama en papa, maar betrek ze ook eventueel bij de zorg van haar broer/zus.

Slaaptijden? De eerste maanden zal de jongste een ander slaapritme hebben (logisch), naarmate zorgden wij er wel voor dat de kids 's middags samen sliepen zodat ik wat in het huishouden kon doen.

Speelgoed? Wat je kan doen, is bij de geboorte vragen aan familie of zij ook een cadeau voor de oudste kunnen meebrengen.
    Maar verder.. tijd geeft raad. Het zal druk, chaotisch, luidruchtig en lawaaierig zijn maar 't is het waard!!

6. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    1,049
    3
    36
    Oh wat leuk! Hier een jaar en 4 maanden straks tussen de jongste twee (van in totaal straks 4 kinderen)

Mijn jongste slaapt nu nog van 10 tot 12 en ik hoop dat de baby een beetje meegaat daarin na verloop van tijd. Ik verwacht eigenlijk niks haha! Het gaat toch nooit zo als je zou verwachten. Ik zie het wel als het zover is :) toch zoveel mogelijk samen doen en als de een slaapt, de ander wat extra aandacht geven. Het komt vanzelf goed :)

Gefeliciteerd!!

7. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Wat ik ervaren heb bij een nicht waar nummer 2 en 3 15 maanden scheelden:
    Gekte, drukte, jaloezie (je kan een kind van 15 maanden heel slecht uitleggen dat mama echt effe met de baby moet bezig zijn, haar eten moet geven, ...), geen moment voor haarzelf, zijzelf was ook om de haverklap ziek omdat ze alles driedubbel kreeg en niks weerstand op kon bouwen, ... Maar het voordeel was wel bij haar dat het "de laatste" was en dat ze dus ook sneller door de babyperiode en luierperiode waren (tussen nummer 1 en 2 zat bij haar 3 jaar).

Intussen is de jongste 4 en zij heeft toch wel een zucht van verlichting geslagen sinds ze allemaal naar school gaan en de "zwaarste peuterjaren" voorbij zijn.

Na een tijdje nemen ze elkaar wel ook vaak mee in ontwikkeling en spel, net door het kleine leeftijdsverschil.
    Maar sowieso zal het schipperen zijn en zien hoe het loopt. Als je er bijvoorbeeld één van de twee hebt die niet of nauwelijks slaapt ...

Nicht heeft overigens 2 jongens en 1 meisje (de jongste) en haar dochter keek toch ook wel voor een stuk op naar haar "grote" broers en ging vanaf een jaar of 1 grotendeels mee in 't ritme en "wou dat ook kunnen".
    Dat opkijken is overigens nog altijd en ze is met alles veel sneller dan de andere twee waren.

Succes, moed en gefeliciteerd!

8. Miss M

Miss M Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    2,389
    597
    113
    Female
    Noord-Holland
    Bij mij zat er 16 maanden tussen.

Ik denk idd echt dat het van je kindjes afhangt.
    Mijn oudste begon rond de 14 maanden met lopen en ging toen naar 1 slaapje.
    Zodra de jongste een beetje te sturen was qua slapen leg ik ze 's middags met z'n tweeen op bed. Dat is wel erg fijn.

De oudste snapte er nog niet zoveel van, maar we hebben hem er wel zoveel mogelijk bij betrokken.
    Ook hem idd nog speciale aandacht gegeven en ook de jongste af en toe laten wachten als we met de oudste bezig waren.

Ze zijn dol op elkaar! Vanaf het begin al dus dat is echt superleuk om te zien.

9. meissie83

meissie83 Bekend lid

Nov 30, 2012
    810
    0
    0
    het huishouden in goede banen lijden
    Hier broer en zus waar 11 maandjes tussen zit en wat is dat toch leuk!!
    Ze hebben zoveel aan elkaar, en binnen no time was ik gewend aan het drukke leventje met 2 zo kort op elkaar. Nu zijn onze kids 7, 5 en 4 en in maart word kindje nummer 4 geboren.

Share This Page